Jouw ervaring met gebandageerd losrijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WildChild

Jouw ervaring met gebandageerd losrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 19:39

Het ziet er superchique uit, je paard in de witte bandages tijdens het losrijden op een wedstrijd. Een ander voordeel is dat zijn benen schoon blijven tijdens het losrijden. Maar nu vraag ik me wel af: hoe ervaren jullie dat, losrijden met bandages?

Rij jij los met bandages?
Is het veel werk?
Levert het stress om ze af te doen?
Zijn er veel mensen die losrijden met bandages?

Groetjes, Fleur Lachen

Iris82

Re: Jouw ervaring met gebandageerd losrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:44

Vriend van me waar ik altijd mee ging om te helpen reed los met bandages.
Het ligt natuurlijk helemaal aan je paard of het wel of geen stress is om ze er af te halen. Het ging in dit geval om een redelijk rillerig paard dus dan moest je wel goed kunnen rollen om ze er snel genoeg af te krijgen zonder dat het paard er vandoor ging met een halve bandage om zn been.

Ik denk dat op de wedstrijden in onze kring ong. 20% met bandages losrijdt. Valt wel mee dus.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:34

Ik rij een rustig en braaf paard los met witte bandages, mits ik genoeg hulp bij heb. Ik vind het zelf heel stresserend en irritant als net voor ik de ring in ga, iemand in zijn uppie op zijn dooie gemak bandages af gaat halen, dus het is gewoon fijn als er twee mensen zijn die snelsnel ieder een kant doen.
Wrangler kan soms gestressed zijn en niet goed stil willen staan, dus dan pak ik liever 4 witte peesbeschermers (van die hoge achter). Dat is ook netjes en verzorgd en het is snel af. Dus dat is misschien ook nog een optie als je twijfelt?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:37

Het staat netjes, maar daar houd het dan ook bij op. Je merkt...mits goed gebandageerd...niets met rijden van je bandage's.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:38

Ik reed thuis ook altijd met bandages, dus het enige verschil dat ze op wedstrijd wit waren en er eerder afmoeten..
Je moet dus wel goed opletten dat je ze op tijd afdoet,anders is het zo haasten..
Ik vind het ook nog een chique staan..

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 21:40

Aerdenhout: Ik doe het op wedstrijd vooral voor het uiterlijk vertoon en het schoonhouden van de benen. Of het rijden met bandages nu wel of niet deugt, is een andere discussie. Lachen

Ik start zelf nog geen wedstrijden, maar ben toch eens aan het rondkijken hoe ik dat in januari wil gaan doen, als ik wel ga starten. Mijn paard is vrij opgewonden op vreemd terrein, maar kan dan toch nog redelijk stilstaan, dat ben ik vergeten om in de openingspost te zetten.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:43

Volgens mij is dat ook precies wat ik zei !! Het staat mooi maar geeft geen ander gevoel bij het rijden. Want DAT is je vraag...tenminste zo begrijp ik hem.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 21:51

Oh sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:55

Als je een makkelijk paard hebt, en een handige groom, dan is het hartstikke leuk. Maar die combi heb ik niet, dus mijn witte bandages staan al jaren in de kast te verstoffen. Het staat altijd heel chique, dat vind ik wel leuk. Maar dat is dan ook het enige voordeel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:20

Schoonhouden van het been valt vaak ook wel mee. Je mag toch niet onder de kogel bandageren dus er is toch altijd nog een vies stuk. Tong uitsteken

Maar het staat chique. Ach, ik kan er wel mee leven. Ik zou het zelf alleen nooit doen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:22

Ik heb het zelf nooit gedaan, ik vind het teveel poespas voor alleen het losrijden.
Heb bij een heter paard wel peesbeschermers omgedaan, niet voor de mooi, maar voor het geval dat hij zich zou raken.
Ik ben iemand die niet zo van de plaatjes houd voor alleen maar op het voorterein

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:34

Hier in de buurt is een stal die de paarden altijd gebandageerd heeft voor de wedstrijden. Daar zie je idd altijd 2/3 mensen omheen staan om die bandages snel af te doen.

Ikzelf rijd altijd zonder beenbescherming, dus met losrijden ook niet. Het houd de benen echt niet schoner op de plekken die toch al vies worden en voor de rest vind ik het geen nut hebben. Ja het plaatje, maar wat kan mij het plaatje schelen? Vind het belangrijker dat mijn paard fijn loopt en lekker aan de hulpen staat en daar helpen die bandages niet bij...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:43

Mmm, ik vind peesbeschermers zelf toch makkelijker.
Met bandages duurt het even voordat je ze omhebt,
en vlak voordat je de ring in gaat, moet je ze ook weer snel
afhebben.. Daar komt ook nog eens bij, dat míjn
paard niet lekker meer loopt als ze heel even stil heeft gestaan
Schijnheilig

maargoed. Het is dan wél sjiek Haha!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:59

Bandages is best wel een werkje om ze om en af te doen, helemaal tijdens de wedstrijdhectiek.

Hier een plaatje van iets wat ook netjes staat, het gehele onderbeen beschermd inlcusief kogels en de benen schoonhoud! Maar een stuk makkelijker om en af doen dan bandages!

Afbeelding

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:44

wie heeft deze beenbeschermers van HH? bevallen deze goed?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:52

Ik rijd ook met bandages Lachen
Mijn pony staat doodstil met omdoen en ben er inmiddels wel handig in geworden dus ze zijn super snel om Lachen
Groomie doet ze af net voor de proef en mooie witte beentjes houd je eraan over Haha!

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:54

Ik rijd zelf nooit los met bandages, ik ben altijd bang dat mn paard tijdens het afdoen wegsrpingt of zo, en je bent er een tijdje mee bezig, ik rijd soms los met peesjes maar daar blijven de voeten niet schoon van, dit is dan jammer maar helaas. die 3 in 1 beschermers gaan net zo makkelijk af als peesjes en lijken op bandages en beschermen een groter gedeelte van het been

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:16

ik hou ook wel het liefst van ze mooi ingebandageerd te hebben. echter mijn vijfjarigen wordt altijd lastig op wedstrijd en is een keer in paniek geslagen toen men zus de bandages afdeed en hij per ongeluk zen been verzetten waardoor de bandage afrolde en verstrikt geraakt in zen staart en achterbenen. dus sindsdien gebruik ik voor hem ook die witte kappen zoals Linda.

Ufsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:07

Ik wil ook de 3 in 1 beschermers gaan aanschaffen voor de wedstrijden.
Heb via bokt al wel een stel zwarte eskadrons voor de voorbenen gevonden, maar nog niet voor de achterbenen.
Ga die voor voor maar eens goed uitproberen en verder zoeken naar een stel voor achter
Als het goed bevalt ga ik witte voor de wedstrijden kopen.
Heeft iemand ervaring met die van HH met die gaatjes voor de warmte erin?
Ze zijn niet zo duur en wel mooi, maar bevallen ze ook goed?

Tot nu toe reed ik meestal met peesbeschermers voor. Bandages vind ik iets teveel werk
( vooral de groom vondt het niet zo fijn )

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:34

Ik reed tot mijn vorige wedstrijd haast altijd met bandages of peesbeschermers in, incl springschoenen voor. Mijn paard dacht bandage uit = werk gedaan en liep dus niet meer in zijn proefje. Nu rijd ik zonder in en dat werkt prima, voor een prijsuitreiking heb ik ze wel om, omdat ik het best chique vind!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:55

Ik vind het altijd een beetje "overdone",je kan beter gewoon mooie witte peesbeschermers en strijklappen omdoen.Die haal je er makkelijker af en is minder gevaarlijk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:25

Rij jij los met bandages?
Nee, bandages zijn slecht voor de benen.

Is het veel werk?
Ik vind van wel. Het is extra werk en ook nog eens onnodig.

Levert het stress om ze af te doen?
Geen idee, ik zou ze er nooit om willen hebben.

Zijn er veel mensen die losrijden met bandages?
Gelukkig valt het wel mee en zie ik niet zoveel mensen ermee rijden.

Mannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:36

Ik doe het altijd wel!! leverd mooie foto's op!! of ja altijd!! als het niet te vies weer is!! en stress jaa.......het gaat bij mij altijd goed en ik bn ook blij dat dat soo is want ik bn al genoeg gestresst op z'on wedstrijd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:20

Elisa2 schreef:
Ik vind het altijd een beetje "overdone",je kan beter gewoon mooie witte peesbeschermers en strijklappen omdoen.Die haal je er makkelijker af en is minder gevaarlijk.

Vind ik dus ook...vind het altijd wel kak over komen Bloos

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:22

runningkawa schreef:
Elisa2 schreef:

Vind ik dus ook...vind het altijd wel kak over komen Bloos

Het is ook een vorm van psychologische oorlogsvoering. Vroeger reden er ook mensen om die reden al met een hoedje in het L/M.
Dan ging iedereen er van uit dat die wel heel goed moesten zijn ROFL
Persoonlijk denk ik dat je je energie beter kan besteden Knipoog