word ik belazerd of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mell_sterre

word ik belazerd of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 09:58

ik heb afgelopen weekend een paard gekocht (op papier en een flinke aanbetaling gedaan)
het paard was rontgenlogisch (goedgekeurd heb ik een cd van)
hij moest alleen nog klinisch gekeurd worden dus dat hebben we gedaan voor ik haar kocht.
ik wilde een onafhankelijke dierenarts dus zocht er zelf een daar in de buurt.
ik had er 3 gevonden maar die waren op vakatie. dus ik de man opgebeld waar ik het paard van kocht
en gezegt dat ik hem door mijn eigen arts wilde laten keuren en het paard dan naar de kliniek moest.
die man wilde niet dat het paard van het terrein afkwam voordat ik haar had gekocht. dus zou hij een dierenarts regelen.
meteen diezelfde dag zou het paard gekeurt worden.
toen de dierenarts aan het keuren was had ik niet het gevoel dat hij profesioneel was,
hij buigt een been maar zet er geen druk op, hij stopt zn vinger in de mond maar kijkt er niet naar, enz.
hij heb een keurings rapport uitgeschreven dat het paard goedgekeurd is met een opmerking dat er rechts achter op de kogel een knobbel zit van bindweefsel wat geen kwaad kan.

toen ik thuis kwam ben ik op internet gaan zoeken met een paar vragen

is de arts die klinisch gekeurd heeft wel erkend? hij zegt van wel maar toch..
kan dat bindweefsel echt geen kwaad? hoe kan je dat weten zonder echo te maken?
het paard heeft een raar paspoort (schotisch dutch warmblood)
is de arts die rontgenlogisch gekeurd heeft wel erkend?

word ik nou gewoon belazerd?? Verdrietig

ik hoop dat iemand mij een beetje duidelijkheid kan geven. ik wil zo geen namen noemen maar stuur een berichtje als je namen wilt weten.

ikke20

Re: word ik belazerd of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:01

ben benieuwd naar de naam. heb je al op google gezocht op die naam. er bestaat namelijk een site met alle dierenartsen en daarbij staat precies of die keuringen mogen uitvoeren.
weet de site zo niet meer maar wil eventueel wel even meezoeken voor je

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:01

Misschien dat je toch een herkeuring kan doen met je eigen arts. Zo niet of sputtert de verkoper tegen, dan had ik het paard laten staan en mijn geld terug geeist. Want dan kan er wel iets mis zijn... Ga altijd op je intuïtie af!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:02

als je de naam weet van die DA kun je proberen te googelen op die naam.
Is de vader van het SDW ? DAt hij een SDW paspoort heeft?

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:05

als het nu al niet goed voelt met die persoon waar je hem van koopt zou ik er al helemaal niet aan beginnen. er zijn veel meer paarden te koop toch? beetje niet zo handig met dat handgeld.....

maar als je die man nu al niet vertrouwd, straks is er wel iets mee en dan zit je met de gebakken peren, dat is een getouwtrek van heb ik jouw daar

mell_sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:10

potverdikkie schreef:
als je de naam weet van die DA kun je proberen te googelen op die naam.
Is de vader van het SDW ? DAt hij een SDW paspoort heeft?

ik ben heel veel aan het googlen geweest maar daar kan ik geen info vinden over de dierenarts. en de vader van het paard is KWPN.. en de moeder ook..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:13

Ouders beide KWPN?? Vaag...

Ik zou gewoon zelf een DA bellen en dan met de DA van je keuze daar heen gaan Knipoog

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:16

je kunt even aan die man vragen van welke kliniek ofzo die da is dan heb je hem waarsch. zo gevonden. of je vind mensen die dit ook hebben meegemaakt.
wat als je de naam van die handelaar op t net intikt, kun je misschien ook iets van vinden....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:18

ALTIJD laten keuren door een onafhankelijke dierenarts, ALTIJD!!! Al koop je een paard van je beste vriend Knipoog
Als hij niet van het erf af mag, betaal dan je eigen DA kilometervergoeding of bel een andere dierenarts in de buurt op om te komen keuren. Laat die ook de CD met foto's zien en let goed op wanneer ze gemaakt zijn, bij twijfel opnieuw op de foto.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:19

laat de DA ook even de CD bekijken of de foto's echt goed zijn, en van hoe lang geleden zijn de foto's?

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:21

wat raar, het paard heeft een paspoort van schotisch dutch warmblood maar beide ouders zijn kwpn.
kun je niet een andere onafhankelijke da inschakelen???
in welke streek woon je?misschien kan ik je verder helpen, ik vertrouw dit niet

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:23

Silly1972 schreef:
laat de DA ook even de CD bekijken of de foto's echt goed zijn, en van hoe lang geleden zijn de foto's?

En weet je zeker dat de foto's van jouw paard zijn?

mell_sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:29

Tessebes schreef:
Silly1972 schreef:

En weet je zeker dat de foto's van jouw paard zijn?
de fotos zijn van 2 weken geleden. en ik ga er wel van uit dat het de goede fotos zijn.. op elke foto staan zn chipnummer en die komt overeen met het nummer in het paspoort

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:31

maar ja je hebt de foto's wel maar misschien zie jij niets maar iemand die er verstand van heeft wel

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:34

Oeh, vreemd verhaal. Ik zou inderdad het paard nog een keer klinisch laten keuren door een onafhankelijke dierenarts~!

mell_sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:41

ik denk dat ik dr laat herkeuren doormijn eigen arts daarvan weet ik zeker dat hij eerlijk is en goed keurt.. ook laat ik hem de fotos zien. dan hoop ik dat ik de verkoper kan overhalen om hem in de kliniek te laten keuren.. en niet op zijn terrein..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:42

Eigen dierenarts op af sturen om te keuren, deze keuring heeft geen waarde. Als de verkoper dat niet toestaat zou ik mijn aanbetaling direct terug willen hebben en verder zoeken. Dit klinkt niet helemaal fijn.
Verkoper wil ook niet het paard naar de kliniek rijden? Is het paard wel trailermak?
Als je het paard alsnog door een eigen DA laat keuren, vooral chip en papieren goed laten controleren en een bloedmonster trekken.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:48

kan die man van de kliniek niet bij die man komen dan?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:49

Oké, k heb vroeger een paardje gekocht, klinisch en rontgenoloisch goedgekeurd door een bekende kliniek. Ben ddaar dus neit bij geweest, vertrouwde er gewoon op, goed gelovigheid.
Bleek achteraf een verborgen gebrek te hebben en niet zo zuinig ook, had daarom echt niet goedgekeurd kunnen worden.
Hoop trammeland gehad.
Daarom laat ik alleen nog maar keuren door een dierenarts van eigen keuze, kan of wil de eigenaar dat niet hebben, of in jou geval paard niet van het erf af en de dierenarts die jij wilt zit te ver weg of kan daar om een andere reden niet heen?
DAN GAAT HET NIET DOOR!
Rontgenologisch zegt mij ook niets meer, daar wil ik ook zelf bij zijn, dan kan ik het zelf zien en ook dan pas geloof ik het.
Ook een bloedje laten trekken.
Je zou een foto, willekeurig, over kunnen laten doen en dan kijken of die overeen komt met de foto op de cd.
Helaas ben je van je pricipe afgestapt, keuren door eigen dierenarts, ik had het niet gedaan.
Ik had ook de koop niet door laten gaan en was gaan kijken of er geen andere oplossingen waren, dan maar .b.v. een week wachten of zo iets, totdat de dierenarts van jou keuze terug is van vakantie.
Komt niet aan op een week of twee weken toch?
Je hebt immers aanbetaald, hier over kun je schriftelijk heel goed afspraken over maken.
Succes in ieder geval.

Olita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:53

door je eigen dierenarts of een onafhankelijke dierenarts laten keuren. ik heb mijn pony door de arts van de verkoopster laten keuren en ik zit ook met een paard met een verborgengebrek..

mell_sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:53

shadowprince schreef:
kan die man van de kliniek niet bij die man komen dan?

nee want die man heeft niet het officiele terein om het paard te laten keuren.. hij heeft geen harde bodem.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:55

Er is toch wel een stuk weg waar dat kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:56

Nu thuis direct opnieuw laten keuren.
Meteen verhaal ook bij de DA vertellen.
Is hij dan afgekeurd direct aangetekende brief naar de verkoper dat je de koop ongedaan wilt maken.
Is hij wel goed, dan natuurlijk heerlijk gaan genieten Ja

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:57

ja idd ergens is toch wel een stukje verhard? desnoods sóchtends op tijd bij de voorkant van de weg, als er nog geen kip rijd..... daar is altijd wel een mauw aan te passen volgens mij

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:57

Waarom is hij 2 weken geleden wel röngologisch gekeurd, maar niet klinisch? meestal doen ze de Klinische nl eerst, als hij daarop al afgekeurd word, gaan ze nl niet de kosten voor de röntgen aan.
Ik vind het ook een vreemd verhaal en zou maar goed uitkijken als ik jou was.