*TIP* voor de zere BILLEN!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jenga_8

*TIP* voor de zere BILLEN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 13:19

Ik heb met dit weer, en zeker als ik meerdere paarden moet rijden, wel ens last van "zere billen" na het rijden.
Huid is geirriteerd en soms zelfs open. Ik weet dat ik zeker niet de enige ben en heb een tip voor de mensen die er ook last van hebben....

Sudocrem: goedkoop, grijs potje, in de supermarkt bij de babyspulletjes. deze creme op de zere plekken smeren.

Het verlicht en neemt de irritatie snel weg. Je moet je wel in rare bochten wringen om de creme op de goede plek te krijgen en anders kan een behulpzame partner je misschien een handje helpen Haha! Tong uitsteken

suc6!

RicardoOpa

Re: *TIP* voor de zere BILLEN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:23

Rij je ook met een leren zitvlak?
Ik heb wel eens gehoord dat mensen daarvan een geirriteerde huid krijgen..! Een andere broek geeft dan misschien ook de oplossing Haha!

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:26

Ik heb van de week een buitenrid gemaakt met ons paard voor de eerste keer lekker dribbellen auwww heb dr normaal niet gauw last van maar nu had iets te veel kantjes aan me lingerie denk ik auwww...... ga je zalf een proberen !!!!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:28

RicardoOpa schreef:
Rij je ook met een leren zitvlak?
Ik heb wel eens gehoord dat mensen daarvan een geirriteerde huid krijgen..! Een andere broek geeft dan misschien ook de oplossing Haha!

Ik heb juist geen last van een leren zitvlak. De ''gewone'' rijbroeken zorgden juist voor een geirriteerde huid.
Tijgerbalsem helpt, en een goede onderbroek ook. Zeker als je langer gaat rijden dan je gewend bent.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:30

al mijn rijbroeken zaten in de was dus een oude met van die ribbeltjes aangedaan (rotbroeken) en ik draag altijd een string dus dat is lekker gaan schuren....... en dat doet zeer hahah stom....

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:30

Je kan het beste geen zalf smeren, je huid wordt hierdoor alleen maar weker, koude straal erop zetten Whoosh!

ik moet er ook niet aan denken, maar toen ik me open gereden had werd mij door ervaringsdeskundige gemeld nooit te smeren maar juist alleen maar spoelen

Verder als ik langere periode ga rijden en met dit weer heb ik bijna altijd een lange onderbroek aan, verkrijgbaar bij Hema en Hunkemoller, deze zijn naadloos en tot net boven je knie, succes gegarandeerd dat je geen klachten meer hebt

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:31

Sudocrem is echt de beste uitvinding ooit! Ik gebruik het ook voor 'zere' plekjes op mijn bips (bloos, bloos). Maar het werkt echt!
En de juiste onderbroek is helemaal een must!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 13:33

dat heb ik ook al geprobeerd! Maar dt broeit juist niet en droogt mooi in. spoelen heb ik ook geprobeerd, werkte niet voor mij...

het soort onderbroek scheelt ook wel. Heb er sneller last van met een dikke onderbroek... moet wel katoen zijn. Soms overweeg ik een wielerbroek Haha!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:33

miep1979 schreef:
Je kan het beste geen zalf smeren, je huid wordt hierdoor alleen maar weker, koude straal erop zetten Whoosh!

Auw!!!
Zalf helpt bij mij veel beter, heb er alleen geen last meer van sinds ik in leren zitrijbroeken rij. Oh en een goede onderbroek.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:36

Tijgerbalsem op je zere kont (lees rood/geirriteerd)??? Ik denk dat ik dan wel een 1.80m parcours kan springen (in m'n eentje that is).

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:37

capraibex70 schreef:
Tijgerbalsem op je zere kont (lees rood/geirriteerd)??? Ik denk dat ik dan wel een 1.80m parcours kan springen (in m'n eentje that is).

Whaha als t niet hoger is ROFL

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 13:37

jakkes tijgerbalsem... HEEEEEEET!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:38

ik heb het alleen maar van horen zeggen dat het werkt Bloos
Ik ga vaak onder de lauwe douche, en doe er soms vaseline op. En stil blijven zitten

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:42

De sudocreme blijft juist wat natter vind ik en geeft vlekken (ervaring genoeg met 2 kleine kinderen). Ik zweer juist bij Dr. Swaap zinkolie. Zelfde soort substantie als sudocreme, maar deze droogt gelijk in en helpt nog sneller met genezen. Meeste drogisterijen verkopen hem.

En uiteraard een goede onderbroek, had laatst een boxertje aan en dat was ook niet prettig bevallen.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:58

Ik zweer juist bij boxers! Met een string 'schuren' mijn billen tegen elkaar en met een normale onderbroek kruipt hij er tussen. De nu zo hippe bjorn borg boxers zijn voor mij te kort. Ik heb juist een net iets langere versie. Heerlijk.
Maar Dr. Swaap ken ik niet. Ik doe ook alleen 's nachts de creme op.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:00

heb gewone onderbroeken, string lijkt me verschrikkelijk in de zadel.. (niet uitgeprobeert,durfde dat toch niet)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:02

Met een string kan ik echt niet rijden, ik heb dan niet alleen een zeer geirriteerde huid maar krijg er ook kleine puistjes van... en geloof me, dat is geen gezicht en ook nog eens tamelijk pijnlijk. Ik heb meestal van die speciale onderbroeken van de hema aan, van dat speciale zachte stof en over het algemeen werkt dat goed.

Ik zal zeker eens die sudocreme gebruiken, nu met dit warme weer heb ik er nog meer last van.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:10

Heb niet eens anders als strings ....
Ja 2 bjorn borgs maar vindt ik niks die liggen mooi te blijven in me la Haha!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:29

uierzalf vóór je gaat rijden....oke, je onderbloek is naar de knoppen (vetvlekken) maar het kan niet schuren...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:54

Ja dat is superspul! Werkt ook goed voor andere dingen, ook bij paarden en voor kleine wondjes e.d. Lachen

En draag iig geen hipsters met rijden, die zijn écht vervelend. Kruipen telkens tussen je billen. Dromen

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:57

ik heb mezelf ook weer doorgereden joepy.
sudocreme helpt bij mij niet.
had een paar dagen met een boxer gereden en gelijk een wondje net onder mijn rechterbil.
doe toch maar gewoon weer een string aan.
en het wondje savonds invetten met wat babycreme van zwitsal

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:59

Als je gaat rijden en je weet dat je hier last van kan krijgen moet je talk poeder gebruiken (wel een klus om dat op te doen Nagelbijten / Gniffelen)

Overigens krijg ik met strings ook sneller last van doorrijden. Een lange boxer is beter.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:03

Sajnne schreef:
Heb niet eens anders als strings ....

Haha nee ik dus ook niet! Heb wel een paar boxers van de Hema maar dat is mijn slaapkleding.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:22

er is iets nóg beter dan sudocreme, ik heb dikke benen dus haal me regelmatig open, maar ik ben vorig jaar heel erg ziek geweest en het kwam allemaal via de beneden gang zeg maar Haha! ik heb toen luiercreme gehaald van natusan.
dit hielp heel erg, en toen ik zaterdag me benen weer had opengehaald (naad van me broek schuren omdat broek te groot is)kon ik niet meer lopen, luiercreme gesmeerd, geslapen en geen last meer ervan, het geeft wel net zulke vlekken als sudocreme dusseh, wasmachine gereed Haha!

Ponypeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:27

Alleen rijden met goed passend ondergoed, bij voorkeur gedroogd in de droger. Toch last dan help sudocrem erg goed. OK dan!