Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lieke_M schreef:Is niet zo simpel eigenlijk.
De bewuste buur heeft nogl banketstaaf gedaan tijdens onze verbouwingen over echt kleine prutsen waardoor de relatie nogal stroef verloopt. Dus als ik naar hem toe ga wil ik echt wie goed weten wat mijn rechten zijn.
Hij is er bijna nooit en komt enkel om in zijn tuin te liggen luieren.
Het gras staat altijd heel lang, onze tuin staat intussen ook vol onkruid (werd 2 jaar geleden volledig aangelegd en heringezaaid).
Ivm de scheiding, wij hebben wel de plannen liggen hoor, maar zo op papier kan dat echt niet uitmaken op 10 cm verschil..
Een landmeter laten komen vind ik wat verloren geld dat ik liever in mijn paddockje stop.......
Miss_Montana schreef:Je hoeft helemaal niemand te laten komen, als jij vraagt bij het kadaster hoeveel cm een heg in principe uit de omheining moet staan dan kan jij dat zelf gaan opmeten toch? Daarnaast is het in Belgie (althans in de Ardennen) zo dat je maar een paar bepaalde soorten planten mag gebruiken als omheining. We hebben het lijstje eens in handen gehad en volgens mij stond de taxus er niet tussen als geoorloofde plant...
. Maar ik begrijp dat je de stammen van de haag bedoeld hoor.
), die ging het navragen en belt me terug.
)
Lieke_M schreef:Ik vraag gewoon hoe sterk ik hier in m'n schoenen sta met m'n eis... Ik hoef niet op te draaien voor de kosten van een landmeter omdat m'n buurman z'n haag niet snoeit.
We lieten laatst de landmeter komen ivm de aankoop van een stukje grond aan de andere zijde en dat koste onze 360 euro......
Lieke_M schreef:Kreeg dus net telefoontje terug van de politie 'uw vriend' (hm die werken wel snel hé)
Buurman-lief MOET zijn haag binnen ZIJN afsluiting houden en IK moet ervoor zorgen dat de dieren op MIJN terrein blijven. Denk niet dat m'n pony met z'n mondje door een gaatje van 5x10 komt, maar goed..
Denk dat ik ga beginnen met een stroomdraadje te plaatsen voor alle zekerheid...................