Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
_Jeanine schreef:Ik heb wel een keer meegemaakt dat een jury haar eigen dochter moest jureren... en ze werd 1e. Maar ik weet niet hoe ze gereden had.
Als het bij mij zou overkomen weet ik nog niet of ik er naar toe zou gaan.

colinde schreef:dat licht er maar net aan waar je rijd.. maar over het algemeen heb ik het eigelijk ni vaak meegemaakt. kep het een keer gezien op een manege, een meisje was 2 keer onder de proef van haar paard afgevallen en werd eerste, en de geene die het echt verdiende kwamen daarna, dit was geen onderlinge wedstrijd geloof ik, ik weet ook ni meer wat hun punte waren en reed zelf toen ook niet mee.. op zich was het wel heel sneu voor het meisje dat ze er zo vaak afviel, maar volgens mij moge de jurys dat ni zomaar negere
.. maar voor de rest heb ik het nooit echt mee gemaakt hoor
..
mireya schreef:Maar ik denk dat er bij officiele wedstrijden toch dat minder gedaan word.
Maar... Ik heb volgende week een wedstrijd springen. Ben bang dat ze bij mij 5 seconde erbij optellen ofzo... Dus een vriendin neemt ook de tijd mee op. Kijken of het ongeveer klopt.![]()
.. maar volgens mij gata dat optelle heel officieel.. tis geloof ik niet zo dat ze het alleen gewoon met stopwatch doen, ik was laatst bij zo'n spring wedstrijd om foto's te maken en toen hadde ze ook zo'n officieele teller die af ging als het paard er door heen ging
dat komt omdat ze dan al weten wat die persoon kan. dus dan gaan ze er automatisch strenger op letten denk.. maar zoals je al zij.. dat si alleen maar goed denk.
jury schreef:TOTALE ONZIN, IK VIND DIT EEN ZEER ONGENUANCEERDE OPMERKING EN JE PLAATST ONTERECHT HET JURY VAK IN EEN SLECHT DAGLICHT
als toeschouwer is dit niet te beoordelen of je moet alle onderdelen en alle proeven meepunten.
Voorbeeld ik had gister een geweldige pony in de ring (L1). De amozone kon echter nog niet zo goed rijden. Voor stap draf galop had de pony allemaal achten maar op de oefningen had ze nog al wat onvoldoendes, resultaal 180+.
Een minder bewegend paard maar foutloos gereden proef kan dus hoger komen.
Op enkele uitzonderingen na wordt een vriend/kennis ook gewoon beoordeeld.
Natuurlijk heeft iedereen wel eens dat het gevoel niet overeenkomt met de gekreen punten maar laat de waarheid dan in het midden liggen en als je je er echt niet in kan vinden stap dan eerst op de jury af en vraag om uitleg voor dit soort opmerkingen te plaatsen. Dan kun je ook de jury's mening hier plaatsen.