Duitsland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lin21

Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 10:54

Hallo Bokkers!

Om meteen met de deur in huis te vallen: zijn er bokkers aanwezig die in duitsland wonen (of gaan wonen)???
Zo ja; waar en hoe bevalt het? Komen jullie (paarden-) problemen tegen?

pNg

Re: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:00

Hey hallo, Ik woon sinds 3,5 jaar in duitsland. In het dorp Elten. Over de grens bij Arnhem. Mijn paard staat ook daar. Het bevalt mij zeer goed. Je moet je er alleen even in verdiepen wat je moet regelen met het verhuizen enzo. Met het paard geeft het verder (voor mij) geen problemen!
Woon jij al in duitsland?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:04

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:05

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:14

En ik ben er ook Lachen

Woon in Goch (bij nijmegen de grens over). Bevalt super, wij gaan daar voorlopig niet meer weg!!! (en als we weg gaan, dan in ieder geval niet naar NL..)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:18

En ik heb net een huis gekocht in Duitsland Clown Heb er nu al zin in!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:21

Ik woon alweer 20 jaar in de buurt van Nürnberg en zou hier niet meer weg willen Lachen .
Wat bedoel je met paarden problemen? Het wel of niet toestemming krijgen om je paarden bij huis neer te mogen zetten? Dat verschilt heel erg per Landkreis. Het ene LKR doet er niet zo moeilijk over en bij het andere krijg je haast geen toestemming.
Je kan op het Landratsambt in de LKR van jouw keuze navraag doen.
(Om even een voorbeeld te geven: Je wilt in Roßtal gaan wonen. Roßtal hoort bij LKR Fürth. Het Landratsambt van Fürth zit in Zirndorf)

Lin21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 16:31

Wij wonen sinds een paar maandjes in Osterwald. Ik vroeg me af hoe jullie alle praktische zaken regelen... Je hoefsmid, voer en dierenarts bijvoorbeeld...

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:19

Lin21 schreef:
Wij wonen sinds een paar maandjes in Osterwald. Ik vroeg me af hoe jullie alle praktische zaken regelen... Je hoefsmid, voer en dierenarts bijvoorbeeld...

tja...ik woon eigenlijk zo dicht bij nederland dat gewoon nog mijn oude vee arts en hoefsmid komt die ik eerder ook al had!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:44

Lin21 schreef:
Ik vroeg me af hoe jullie alle praktische zaken regelen... Je hoefsmid, voer en dierenarts bijvoorbeeld...

Vraag aan mensen in je omgeving (die met paarden hè) welke smid en DA ze hebben, ook waar je de dichtsbijzijnde kliniek kan vinden. Die mensen kunnen je ook vertellen waar je voer kan halen.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:56

Ja, ik woon ook in Duitsland in de buurt van Duesseldorf. midden op het platteland. heb gewoon lang gezocht, totdat ik een goede hoefsmid en dierenarts heb gevonden. Een goede hoefsmid was eem probleem, want ik wil absoluut geen ijzers en bekap volgens de witte lijn methode, maar wil wel een professional erbij hebben. is dus gelukt. Dierenartsen heb iki gewoon uitgeprobeerd en na de vijfde had ik de goede gevonden. Paard spreekt nu ook inmiddels Duits

Lin21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 17:20

Gelukkig kan ik ook bij mijn eigen hoefsmid blijven en wil onze hooi-leverancier ook wel bij ons nieuwe huis leveren, alleen zou het natuurlijk makkelijker zijn om hooi in de buurt te kunnen kopen! Maar hoe vind je dat?!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:28

Bij de boeren in de buurt rondvragen Knipoog Je kan ook bij de loonwerker of bij de Genossenschaft in de buurt vragen.

En ja ik zit ook al in Duitsland, woont er nog wel wat in Nederland? Clown Haha!
Maar ook ik zit zo dicht bij de NL grens dat ik ook gewoon nog in NL het voer haal. Net ons hooi, vroeger kochten we dat van een boer, nu hebben we eigen hooiland en hooien we zelf. Hoefsmid was ook mijn oude, ben alleen later overgestapt naar een ander, ook een Hollander.

Lin21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 17:36

Ik ben jaloers op je; je eigen hooiland! Haha! Ideaal! Voer haal ik ook in Nederland, moet er toch elke dag heen om te werken... Waar woon je in Duitsland Rina??
Wonen er ook bokkers in de buurt van Osterwald? Ben nu wel benieuwd...
Er gaan steeds meer mensen in Duitsland wonen... (vooral paardenvolk volgens mij; betaalbaar buitenaf... Lachen )

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:23

Ik zit een stuk noordelijker dan jij (effe Osterwald op de kaart opgezocht hihi) Sustrum. Ligt op hoogte van Sellingen.

En ja eigen hooiland is wel ideaal maar ook een hoop werk hoor Knipoog

Lin21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 10:22

Oja, bij Groningen de grens over... (lang leve google maps... Lachen )
Waar in duitsland heb je een huis gekocht manishdra??

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:20

Wij emigreren met ons gezin (3 koters van 9 en 3 jaar) vrijdag 1 augustus a.s (over een week al..YES!!!) naar Freren. Dit is een dorp in de buurt van o.a. Lingen (rRheine,osnabruck etc.)
Wij wonen in het buitengebeid van het dorp Lohe met eigenlijk maar een paar andere boerderijen om ons heen en alle voorzieningen in het dorp Freren op 1,5 km afstand!

wij hebben hier een boerenhoeve gekocht met 1,5 hectare land. Onze 3 paarden verhuizen mee natuurlijk. Shetlander van de kids, mijn bonte pinto merrie van bijna 19 en mijn NRPS jaarling merrie.

Wat de paarden betreft stuit ik niet op bijzonderheden oid. Qua emigratie natuurlijk wel daar komt enorm veel bij kijken maar als je van te voren alles uitzoekt en regeld kun je stressvrij verhuizen.

Bivakkeren dus momenteel tussen de verhuisdozen in ons rijtjeshuis in spijkenisse........kan niet wachtten op de oase van rust, ruimte en een omgeving waarin mensen nog met respect met elkara omgaan! We zijn inmiddels al lid van de nachbarnschaft geworden en hebben heel leuk contact met de omwonenden. Wij zijn al een paar maanden in het huis bezig geweest en kennen dus al bestwat mensen wat het eigenlijk alleen maar leuker maakt.

Zijn er meer mensen uit niedersachsen, emsland omgeving Freren etc?

Wij gaan bij Oldenzaal de grens over en zitten 50 minuten van Enschede en 50 minuten van Emmen.

En ook ik haal mijn hooi en stro bij onze loonwerker die voor ons ook de weilanden geploegd en opneiuw ingezaaid heeft. Hij komt van alles brengen om te proberen en wat me bevalt kan ik dan afnemen en komt hij netjes na een belletje afleveren bij de hooischuur. in Lingen zit een grote paarden zaak waarze ruitersportartikelen maar ook voeretc. verkopen

Hoefsmid heb ik nog nietgevonden maar er zijn meer mensne met paarden in ons dorp dus dat komt wel goed evenals een veearts en kliniek etc.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:25

Lin21 schreef:

gewoon in Duitsland Lachen Onze DA spreekt ook NL, wat wel handig is als je niet op een medische term kan komen Ja

Voor hooi ben ik gewoon bij alle maneges en pensionstallen in de buurt gaan vragen, net als bij de boeren. Goed gekeken naar de balen, en nu koop ik het altijd bij een pensionstalhouder die het van eigen grond afhaalt, en het ook aan zijn eigen paarden voert. Hij is er dus erg mee bezig dat er geen giftige planten inzitten, en doet de verkoop erbij. Ben geloof ik zijn enige klant die alleen voor het hooi en stro komt Clown

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:34

Het huis staat in bedburg-hau Clown

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:00

Barbara1975 schreef:
Wij emigreren met ons gezin (3 koters van 9 en 3 jaar) vrijdag 1 augustus a.s (over een week al..YES!!!) naar Freren. Dit is een dorp in de buurt van o.a. Lingen (rRheine,osnabruck etc.)
Wij wonen in het buitengebeid van het dorp Lohe met eigenlijk maar een paar andere boerderijen om ons heen en alle voorzieningen in het dorp Freren op 1,5 km afstand!

wij hebben hier een boerenhoeve gekocht met 1,5 hectare land. Onze 3 paarden verhuizen mee natuurlijk. Shetlander van de kids, mijn bonte pinto merrie van bijna 19 en mijn NRPS jaarling merrie.

Wat de paarden betreft stuit ik niet op bijzonderheden oid. Qua emigratie natuurlijk wel daar komt enorm veel bij kijken maar als je van te voren alles uitzoekt en regeld kun je stressvrij verhuizen.

Bivakkeren dus momenteel tussen de verhuisdozen in ons rijtjeshuis in spijkenisse........kan niet wachtten op de oase van rust, ruimte en een omgeving waarin mensen nog met respect met elkara omgaan! We zijn inmiddels al lid van de nachbarnschaft geworden en hebben heel leuk contact met de omwonenden. Wij zijn al een paar maanden in het huis bezig geweest en kennen dus al bestwat mensen wat het eigenlijk alleen maar leuker maakt.

Zijn er meer mensen uit niedersachsen, emsland omgeving Freren etc?

Wij gaan bij Oldenzaal de grens over en zitten 50 minuten van Enschede en 50 minuten van Emmen.

En ook ik haal mijn hooi en stro bij onze loonwerker die voor ons ook de weilanden geploegd en opneiuw ingezaaid heeft. Hij komt van alles brengen om te proberen en wat me bevalt kan ik dan afnemen en komt hij netjes na een belletje afleveren bij de hooischuur. in Lingen zit een grote paarden zaak waarze ruitersportartikelen maar ook voeretc. verkopen

Hoefsmid heb ik nog nietgevonden maar er zijn meer mensne met paarden in ons dorp dus dat komt wel goed evenals een veearts en kliniek etc.

kom gezellig eens langs in het dld topic,daar zijn ook mensen uit Freren,wij wonen in de buurt van Leer/Papenburg... nu 2,5 jaar en bevalt ons echt uitstekend Ja

mijn hoefsmid is een nederlander die hier veel in de buurt beslaat en bekapt,veeartsen hebben wij van de kliniek in Papenburg,hooi en kuil,via allerlei boertjes in de omgeving,veel rondvragen en soms via via kom je wel aan adresjes..

Lin21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 16:09

Freren ligt toch nog verder in Duitsland? Komt de hoefsmid dan vanuit Nederland? Of is hij een Nederlander die in Duitsland woont?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:55

Ik woon er ook, 35 km onder Kimmie261 in Lorup.
Wij hebben gewoon een duitse DA en een duitse hoefsmid uit duitsland en laat dat nu net een nederlander zijn !

En op deze site kun je ons allemaal vinden sinds kort, is nog niet helemaal af trouwens:

http://www.hetroerom.de.tl

Degenen die interesse hebben om er ook op te staan kunnen even PB'tje sturen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:57

Ja, ik vertrek half 2010 naar Beieren. Als ik klaar ben met mijn studie.
Ik wil in het dorpje Sankt Englmar gaan wonen.
Eerst laat ik Silence nog thuis, zelf eerst mijn draai krijgen. Daarna wil ik Silence laten overkomen.
Begin nu langzaam met alles uitzoeken.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:21

Zie ineens dit topic!!
Ik woon in Nordhorn en mijn vriend is hoefsmid...en woont in Osterwald...! Een goede dierenarts, dan moet je Christine hagedorn uit Nordhorn nemen, of katrin Bartels uit Neuenhaus...
En voor grote pakken hooi kun je bij mij terecht!! Haha!

Lin21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:02

Zie ineens je berichtje!! Tong uitsteken
Wat toevallig, waar woont hij in Osterwald? En heb je je eigen hooi? (en een echte nederlandse vraag; hoeveel kosten ze...? Knipoog )