Pijnlijk achterste

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dominica

Pijnlijk achterste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 19:56

Ik ben nu pas 3 maanden aan het leren paardrijden. Tweemaal per week een uur.
Soms heb ik na de les een nogal pijnlijk achterste. Niet zozeer spierpijn, maar de huid echt opengeschuurd. Heeft dit te maken met dat ik pas bezig ben en gaat dit na verloop van tijd wel minderen ? Of kan het te maken hebben met een slechte zit ? Evt. een andere slip ?

Dominica

Silence

Re: Pijnlijk achterste

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:56

Het kan ook te maken hebben met je soort onderbroek.
Als deze veel naden heeft, kan je jezelf er lelijk aan open halen.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:01

wat heb je voor een broek? schuurt di eniet?

R0MY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:01

Hoi,
Dat kan idd te maken hebben met je onderbroek (misschien een naadloze proberen).
Maar ook zeker met je zit en/ of je zadel. Misschien eens navragen of ze op je houding willen letten en evt. je benen eens goed aan het zadel leggen zodat je in balans zit. Misschien dat dit helpt. Geef zelf namelijk ook een vrouwtje les en als die een keer niet goed zit dan heeft ze ook een schuurplek, maar als we er heel erg op letten dat ze goed zit heeft ze nergens last van.
Succes ermee!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:11

Kleine tip..vaseline Haha! Als je goed ondergoed hebt scheeld dit enorm maar een beetje vaseline kan ook een hoop pijn besparen Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:18

Dit kan aan zoveel liggen: het zadel, jouw huid, je ondergoed, je rijbroek, je manier van zitten. Even testen wat wel en niet goed gaat dus.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:45

-> RUI

Cuarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:53

Mijn moeder had het ook wel eens, maar ik heb geen idee hoe het bij haar kwam, volgens mij ook teon ze weer was begonnen met rijden

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:28

Heb ik ook gehad maar dat kwam door mijn onderbroek, dus misschien een andere onderbroek proberen? Verder kan het ook helpen om een bontje op je zadel te doen.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:24

ik denk dat het komt door de manier van zitten, misschien helpt het als je rechterop gaat zitten en je benen meer onder je laat hangen zeg maar

umiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:30

Ik sluit me aan bij Tinky12. Vaseline kan echt helpen hoor. Of Purol wil ook helpen. Vaak is het een combinatie van nog niet heel stabiel zitten en zweten waardoor de huid vochtig wordt en open schuurt. Door de vaseline blijft het soepel en schuurt het niet meer. Dan kan het ook beter herstellen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:36

Ik had dat altijd als ik met string reed Bloos rijd ik dus nooit meer mee. Rijd nu altijd met bjorn borg boxers en eigenlijk nooit meer ergens last van. Als je huid open is geschuurd raad ik je zinkzalf aan. Zinkzalf beschermt de huid en werkt samentrekkend waardoor de beschadigde huid sneller geneest. Met vaseline heb je niet dat de beschadigde huid sneller geneest. Maar mischien kun je dit wel smeren ter verkoming van maar daar kan ik geen andwoord op geven Clown

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:14

Ik smeer er altijd Sudocreme op voordet ik ga rijden. Ik heb er niet altijd last van. Het is wel iets van de laatste tijd. Zelf heb ik het idee dat ik dan teveel achterover zit, en dat ga ik doen zogauw mijn paard zich weer aan het opfokken is. Bij ons andere paard heb ik er geen last van want die is de rust zelve.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:18

idd geen string aandoen, gewoon een lekkere dikke onderbroek^^ en ohja, als je dat neit hip genoeg vind moet je een bjorn ding kopen.., wel t merkje boven je rijbroek uitdoen^^

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:51

Sommige mensen hebben daar gewoon snel last van (ik ook) en ik neem aan dat je op een manege rijdt, dan rij je meestal ook niet op de meeste comfortabele zadels.

Probeer idd eens vaseline en goed ondergoed (katoen), als dat niet helpt kun je een bontje kopen voor op het zadel.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:55

whow! ik heb hier echt nog nooit last van gehad dus ik hoop voor je dat je snel een oplossing hebt!!

sterkte ermee

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:55

Ik rijd ook altijd in boxers.. (oa bjorn borg Knipoog) dan heb ik er nooit last van, maar met een string eerder wel eens.. Niet altijd dus het zal ook wel een combinatie zijn van ondergoed, zadel en zit..

Ik weet wel dat ik het niet meer uit ga proberen en nu gewoon lekker altijd een boxer draag met rijden Haha!

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:58

Toen ik vroeger op maneges reed had ik altijd een opengeschuurde kont, wist niet beter.

Sinds ik op mijn eigen Kieffer dressuurzadel rijd heb ik nooit meer problemen gehad...

Ik denk dat het door het type zadel komt...

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:09

Hihi ik had daar in het begin ook last van, ik dacht dat ik eelt moest kweken, maar het bleek het zadel van de manege te zijn, verder sluit ik me bij de rest hierboven aan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:12

Ik had het ook en het ging pas weg toen ik op een wintec zadel reed.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:18

Ik rij juist m'n hele achterwerk open op een Wintec Clown

Burberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:11

mijn vriendin, rijd zich tot bloedens toe bij haar stuitje.
Dit komt door een diepe zit en een hoge lepel!
goed ondergoed en vaseline werkt super, meestal rijd ik in een naasdloze boxer, die kruipen niet zo en blijc\ven netjes zitten

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:53

hoi,

het kan idd aan je ondergoed liggen of aan je rijbroek of zadel meeste manege zadels zitten niet echt fijn "zacht"uitgedrukt.

koop anders zo`n gelzitting die je over elk zadel heen kan leggen.zit een stuk feiner ook voor die harde manege zadels;)

zijn wel een beetje prijzig volgens mij rond de 50 euro maar das beter dan een pijnlijke kont elke week hahahah Knipoog

Evaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:16

Jah je hebt idd ook van die bontjes die je over je zadel kan doen (tis wel warm). Ik had het eerst ook heel erg toen ik zonder zadel reed, deed echt verschrikkelijk pijn bij het douchen; AU!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:57

Bontjes glijden snel van het zadel af, zeker als je niet de goede maat hebt, dus als manegeruiter heb je daar niet zo veel aan ben ik bang.
Ik heb gister voor het eerst opengereden in 9 jaar, dat kwam door het zadel + de gangen van het paard Nagelbijten / Gniffelen (2e x na 3 weken vakantie gereden Knipoog) Ik moest er maizena opdeppen met zo'n make up remover watje en het helpt wel.