Is jou paard weleens ontsnapt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Justice_

Is jou paard weleens ontsnapt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 13:45

Hee, ik vroeg me af of iemand wel eens een ontsnapt paad heeft gehad:P
en hoe van je die dan weer..?
Ik heb wel eens gehad dat ze was ontsnapt maar niet helemaal de weg op ofzo.

upendo

Re: Is jou paard weleens ontsnapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:47

Huilen van het lachen
Ik heb een paard dat te lui is om zijn stal uit te komen..
Ik kan de staldeur open laten staan, een paar meter verderop gaan staan en wachten tot hij naar buiten loopt, maar hij blijft echt liever binnen..
Een ander paard dat ontsnapte vaak en die kon je dan ophalen bij de merriewei..
En als dat niet lukte, gewoon lokken met een snoepje..

Femke16

bij ons zijn ze wel eens ontsnapt uit de paddox, mijn paard is zo slim die deuren op te kunnen maken (A) maar, ze blijven gelukkig tot nu toe altijd op het erf, grasjes eten Tong uitsteken

Sarisv

Oh mijn shetjes zijn wel eens ontsnapt hoor, laatst nog de boerin had hek niet goed dicht gedaan Clown en was ze dus de volgende dag kwijt.
Bleken verderop bij ander boerderijtje te staan, die had ze snachts even gevangen en op stal gezet Knipoog
Was toch best wel een eindje voor ze lopen (niet super ver maar toch)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:52

wei hebben een weide en die is verdeeld in twee delen met stroomdraad nu regende het laatst en ik kreeg een schok maar door mijn rubber laarzen gaf ik de schok door aan me paardje die schrok en ging naar het andere deel (waar de kleine pony's liepen) daar is die de kleintjes gaan opjagen, trappen, en bijten hij heb zich ook vooral niet laten vangen.
inmiddels was het paardje van een vriendin ook ontsnapt en liepen er twee grote pony's tussen de kleintjes.
die liet zich al een stuk sneller vangen.
toen was die van mij zo stom om naar die andere grote te lopen waar melissa (de vriendin) naast stond ik kwam vanaf de andere kant en toen gaf die zich over Haha!

alleen waren wel alle kleintjes opgefokt..

wij hebben steeds de bochten afgesneden (natuurlijk hadden die slimpies dat door) en er achteraan lopen/ rennen hebben we niet gedaan..
voor mijn gevoel zijn we redelijk rustig gebleven

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:53

De mijne is al eens serieus ontsnapt, de weg op. Voor de poort (om de weide uit te gaan) heb je eerst een schrikdraad, en dan nog de poort. Nu was ik zijn weide aan het uitmesten (mest kieperde ik buiten de omheining), dus de schrikdraad was open, maar de poort wel gewoon toe (een poort met een klink). Terwijl ik de kruiwagen aan het uitkappen was, zag ik mijn paard prutsen aan de poort, opeens duwde hij de klink naar beneden, poort zwaaide open....en meneer in galop weg Clown Hij is de straat op gerend in volle galop, ik dacht echt dat ik een hartstilstand kreeg, meteen in de stal zijn halster gegrepen en erachteraan gerend. Hij liep toen zo'n 100 meter voor mij uit (gelukkig alweer in stap), maar ik kon niet sneller lopen dan gewoon wandeltempo omdat hij dan opnieuw zou gaan rennen. Ik kreeg hem maar niet ingehaald en was ondertussen al helemaal in tranen omdat hij recht op de drukke weg afliep. In de verte zag ik toen een fietser aankomen en daar heb ik naar geroepen of die alstublieft mijn paard kon tegenhouden Tong uitsteken Die man heeft zijn fiets dwars over de straat geparkeerd en wat met zijn armen gaan zwaaien, hierdoor stond mijn paard stil, en dan heb ik hem gelukkig vrij vlug kunnen vangen (hij was gaan grazen in de berm omdat hij niet meer verder kon) Het was wel een eng moment, maar het belangrijkste is denk ik rustig blijven en niet achter je paard gaan rennen, want anders loopt die wrs toch maar harder weg Lachen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:55

Justice_ schreef:
Hee, ik vroeg me af of iemand wel eens een ontsnapt paad heeft gehad:P
en hoe van je die dan weer..?
Ik heb wel eens gehad dat ze was ontsnapt maar niet helemaal de weg op ofzo.

geld dit ook als je paard tijdens een klein stukje stappen buiten aan de kletter gaat en je eraf springt en het paard in volle rengalop terug naar huis gaat???
in dat geval heb ik wel een ontsnapt paard gehad Verdrietig

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:57

Die van mij ontsnapte wel eens uit de wei. Stond een soort dijk omheen, met bomen erop, en daar kroop ie dan gewoon doorheen.
Hij ging altijd aan de andere kant grazen. Kwam er iemand langs, dan hoefde die maar te zeggen 'ga terug' en dan kroop ie weer door de bomen terug de wei in.
En als iemand rond voertijd de poort opendeed dan zijn er wel vaker een aantal paarden ontsnapt.. de meeste rende dan richting het dorp, heel dom eigenlijk.. Die van mij rende altijd braaf richting stal Lachen

Als hij nu zou uitkomen dan zou ik me niet veel zorgen maken, hij zou gewoon ergens in t hoge gras staan.. Waarschijnlijk rond etenstijd weer terug komen naar de wei.
Hij heeft zich ook wel eens op straat losgetrokken toen hij schrok, dan rent ie 10 meter ver, draait zich om en gaat eens zoeken wat er nu zo eng was Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:00

Ik ging een keer mijn pony van de weide halen, maar zijn vriendje was al weg, dus hij stond alleen. De wei is zo'n 20 minuutjes lopen van stal.
Ik ging nog even de drinkbak controleren en hij had geen zin om op me te wachten. Met een beetje gewroet kreeg hij het hek open en ging in een stevige draf richting stal. Ik er achteraan natuurlijk (te voet). Helaas had hij een te grote voorsprong. Grappig was wel dat hij netjes ging stappen bij het punt waar we dat normaal ook deden. Bij stal stopte hij en wachtte tot iemand het hek voor hem open deed.

Gelukkig waren het rustige wegen waar hij over heen moest, maar ik let tegenwoordig een stuk beter op.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:10

De Vos die in mijn profiel staat (Kingston) Is een meester weiland ontsnapper. Als hij vind dat hij te weinig te eten krijgt of dat hij het niet naar zijn zin heeft springt hij gewoon naar een ander landje Tong uitsteken Over t schrikdraad heen. Hij is zelfs een x zo ver gegaan dat hij over een enkel hek van 1.40 op een betonnen bruggetje is gesprongen.
En het ergste was nog dat hij 2 hekken achter elkaar in een keer heeft gespringen heuvelop; dit was zeker 2,5 meter ertussen en het achterste hek was zeker wel 1.60 gerekend vanaf de grond waarvan hij sprong...Wow!

Maarja nu staat hij met mega hoog draad waar hij echt niet overheen komt... Hij heeft helaas ook een pees blessure en gaat met (vervroegd) pensioen :s Echt zwaar balen Verdrietig Verdrietig

ps hij gaat iig niet de weg op, hij springt altijd naar eten of naar (leuke) merries toe

horseygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:15

Hier is er ook weleens een ontsnapt. Gelukkig wonen we aan een doodlopende weg, dus weinig auto's. Maar het is toch behoorlijk schrikken. Meestal komen ze vanzelf weer terug (ze ontsnappen gelukkig niet samen, *afkloppen*). Gaan ze gewoon een stukje verderop staan grazen, totdat je ze roept. Als ze niet terugkomen, gewoon de ander brok geven, dan komen ze vanzelf hun portie ook halen! Haha! We lokken ze bewust niet terug met brok, dan is het meer een soort beloning voor de ontsnapper. Maar ze ontsnappen niet vaak hoor, twee keer per jaar, maximaal.

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:18

de eerste dag toen ik mn pony had gekocht zette ik dr in de wei en ging ze door de draden heen
dus gewoon de 1e dag al
voor de rest niet meer

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:20

Ik verzorg een paard die de koning is in ontsnappen! Hij ontsnapt overal uit! (het is een haflinger) Hij loopt dwars door het schrikdraad heen en dan schiet alles kapot. Dan staat hij weer in de voortuin of gaat hij gezellig buurten bij de andere paarden. Sloopt hij alle plantenbakken en sleept hij alle halsters mee.. Ik ben er nog nooit bij geweest, dus heb hem nooit hoeven vangen. Maar hij heeft een erg grote voorpluk dus daaraan kan je hem goed meeslepen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:28

Als bij mij de stroom er niet op staat ontsnapt ie en springt ie naar de buren (=pensionstal Clown). Ik heb daar tijdje paardjes verzorgd van de eigenare sen weet de weg, gelukkig vind ze het niet erg als ie perongeluk daar loopt.

Love_Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:50

tja onze buren was het zo
( had hun paard bij mijn verzorgpony's staan ) er zijn ook wat paarden uitgebroken ( 4 paarden/ponys) en ineens dringt het tot hun door dat hun eigen paard erbij loopt Huilen van het lachen waren de paarden uitgebroken Tong uitsteken

TokioH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:05

ja had de poort opengekregen ( weet ook nie hoe want die zit goed op slot.. wrsnlk hadden de buren het verkeer toegedaan ) ik kon hem die dag niet voederen meosten zij dat doen.. kwam ik volgende dag aan kwamen de buren zeggen dat mijn paard was uitgebroken en dat die in het hooikotzat :p heeft die heel zijn zak krachtvoer opgegeten en wortels en wat hooi hebben de buren hem trg naar de wei gelokt met wat eten.. ( hij had geen halster aan dus ze konden hem zo nieterug zetten ).

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:08

Ja hoor... Mn haflinger jaarling merrie maakt er een sport van om te ontsnappen... Tussen de planken van de houten omheining door (houdini?), tussen twee stroomdraden door, paaltjes waar de draden aan bevestigd zijn uitrukken (nooit gedacht dat er in dat ding zoveel kracht schuilde). Moet je weten dat ze in kudde buiten staat.
Ze gaat echter nooit ver weg. Ze staat altijd gewoon aan de andere kant van de omheining te grazen, of gewoon te staan, bij haar vriendjes.
Nu is het gelukkig weer een hele tijd geleden. Hoe te vangen? Ze komt vanzelf als ze je ziet, dus halsterje op en rustig weer mee lopen en terug op de wei ermee Lachen
Een schoolvoorbeeld van Haflingerhumor noem ik dat Knipoog

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:10

Die van mij stoppen bij het eerste het beste grassprietje (oke de ene rent eerst nog wat rondjes) dus dan moet je ze alleen nog maar pakken, wat soms wat makkelijker en soms wat moeilijker gaat. Heerlijk makkelijk die vreetzakken Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:11

Mijn paard springt uit de buitenbak als ik hem daar alleen laat staan. Vangen hoeft niet, hij komt zich zelf weer melden...
Maar ik laat hem daar dus niet meer alleen staan. Nu zet ik hem even op stal als ik hem moet "parkeren". Het is nu 3x goed gegaan, maar het gaat een keer mis als een Belg over een hek van 1m60 komt...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:13

ja, je wil niet weten hoe vaak... hahahaha

mevvrouw springt er zo overheen als er ergens anders lekkerder gras staat... gelukkig gaat ze daar dan ook rustig staan eten totdat ze weer gevangen wordt en terug de wei in wordt gezet... met n ander paard in de wei doet ze t niet, dan blijft ze daar wel bij Knipoog

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 01:04

Het paard van een vriendin van mij maakte de afrastering met schrikdraad gewoon open, had door dat als hij maar lang genoeg met de handgreep rommelde het vanzelf wel lukte. En anders sprong ie eroverheen of zo. Ook als je hem op stal zette brak hij altijd uit, niemand heeft nog ontdekt hoe hij de onderste grendel (met beveiliging) open kreeg. Maar hij deed het wel.

Hij ging dan altijd de moestuin omploegen, was zijn eigenares ook niet blij mee. Maar daar staat natuurlijk van alles aan lekkers. Ging nooit van het erf af trouwens.

Sinds hij een maatje heeft gaat het trouwens beter. (gaat om een ruin van bijna 40 inmiddels).

En bij ons op stal staat er eentje die onder het schrikdraad doorkruipt, erg grappig om te zien hoe hij op zijn knieen eronderdoor kruipt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 01:14

Jaaahh,

Paarden in de wei gedaan, maar de andere kant van de wei was niet dicht (normaal controleerde ik dat altijd, maar nu vergeten)

Eerst stonden ze (2 stuks) gewoon te grazen, totdat ik 2 uur later een telefoontje kreeg dat ze lekker aan de wandel waren.
Door het grasland van de buren Clown die hebben er geen draad om, omdat ze het alleen voor het gras hebben.
Gelukkig liepen ze achter de boerderijen langs en kwamen tot stilstand bij een boer op het erf 1 kilometer verderop Bloos .

Kon ik gezellig met 2 paarden aan de hand over de weg terug, waarvan er 1 niet wilde lopen Boos! .

Sinds die tijd ben ik heel oplettend en kijk soms meerdere keren of het land overal dicht is.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 01:47

Bij ons zijn ze ook wel eens ontsnapt, toen zijn ze lekker gaan zwemmen bij een baaitje waar we normaal naar toe gaan rijden. Toen belde een vrouwtje die aan de weg woont 'Je paarden lopen los Haha! ' Toen is ze er achteraan gaan rijden, en ze waren lekker aan het rollen en klieren, en toen zijn ze gewoon weer naar stal gekomen, want ze hadden honger, en ze trokken echt een kop van: Wij hebben niks gedaan Tong uitsteken

AniekHelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:17

mijn verzorgpony's ontsnappen wel eens ja.
laast stond Helix en Lucky in de wei. 's ochtends gingen ze je aankijken van 'ik sta niet in de wei te eten'

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:19

Die van mij zijn vroeger een keer ontsnapt, kon ik er in mijn piama achteraan. Zag er best dom uit, Amber voorop en Grietje met haar dikke buik erachter aan. Had brokken bij, dus ik rammelde daar mee en binnen 2 sec stonden ze voor mijn neus. Halster om en mee naar huis.