Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
daffodil schreef:Ja maar dat is de Rocky Ikke, en dus niet de Feroza! Dat is zeg maar de speelgoedversie van de Rocky......uit ervaring weet ik dat die Rocky echt een sterk ding is, maar net wat je zegt, je moet t niet van het comfort hebben. De Feroza daarentegen (even los van hoe oud je m dan koopt) vind ik niet betrouwbaar, en mijn ervaring is ook dat ie echt niet prettig trekt.....

tamaramt schreef:ok, dus dat is duidelijk dan
deze wagen valt dan dus af
en wat vinden jullie dan van de suzuki vitara????
ikke schreef:tamaramt schreef:ok, dus dat is duidelijk dan
deze wagen valt dan dus af
en wat vinden jullie dan van de suzuki vitara????
Ander merk, dezelfde "ellende". Kun je nog beter voor die Rocky gaan, die ik per abuis vermeldde. Ook niet top, maar is in ieder geval meer mans dan zo'n overdekte rolschaats.
Maar om je in ieder geval een zet in de goede richting te geven, bijgaand een lijstje met eisen wat ik ooit eens heb opgesteld om een handvat te geven bij de keuze van een capabele auto om een 1,5 paardstrailer te trekken.
120pk (90kW) en 200Nm bij 2500 - 3000 toeren
eigen gewicht 1300 - 1400kg
toegestaan trekgewicht 1400 - 1500kg
toegestane kogeldruk min. 75kg
Dit moet je zijn als de absolute bodem. Met deze getallen kun je ook op de helling van de Van Brienenoordbrug nog wat snelheid maken.
Morris schreef:'t is maar net wat je gewend bent, denk ik.
Alleen in de bochten zie ik dat de trailer erachter hangt

runningkawa schreef:Ikke vind bijna alleen zijn disco's goed
runningkawa schreef:Wij hebben al jaren ons ferozaatje
En zelfs op modderig terrein hebben we nooit vast gestaan...terwijl de nieuwe patrol naast ons, die lekker luxe op de weg ligt, op het terrein toch minder presteerde en van zijn parkeerplek getrokken mocht worden
Uiteraard heb je op de weg een vele fijnere auto aan een grotere luxere, ook als je van plan bent heel Nl door te crossen.
Maar voor naar de rijvereniging en regelmatig een concoursje doet de feroza prima zijn werk
loopt 1 op 8 op benzine...niets schrikbarends
runningkawa schreef:wij hebben ook gewone banden.....
Patrol was gewoon te zwaar denk ik, die kreeg zichzelf er amper uit..laat staan de trailer erbij...
Overigens heb ik heel vaak auto's aan een tractor zien hangen...heel vaak de nieuwe patrols...de oude dan weer niet.