Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

xCondor schreef:Je kan het altijd proberen, zo te lezen had ze de eerste keer al gelijk winst, dus je kan het altijd proberen, gaat het helemaal fout en ze hebben nog geen winst in L1 kunnen ze altijd nog weer terug gaan naar de B

Rosalie123 schreef:xCondor schreef:Je kan het altijd proberen, zo te lezen had ze de eerste keer al gelijk winst, dus je kan het altijd proberen, gaat het helemaal fout en ze hebben nog geen winst in L1 kunnen ze altijd nog weer terug gaan naar de B
Volgens mij kan dat niet. Alleen als je verliespunten rijdt moet je weer terug, maar dan moet je het wel erg bont maken (minder dan 150 punten, gemiddeld een 5 op alle onderdelen). Aangezien de punten van deze ruiter in de B ga ik daar niet vanuit en denk ik dat ze ook lekker kan promoveren naar de L1!
xCondor schreef:Je kan het altijd proberen, zo te lezen had ze de eerste keer al gelijk winst, dus je kan het altijd proberen, gaat het helemaal fout en ze hebben nog geen winst in L1 kunnen ze altijd nog weer terug gaan naar de B
xCondor schreef:Rosalie123 schreef:Volgens mij kan dat niet. Alleen als je verliespunten rijdt moet je weer terug, maar dan moet je het wel erg bont maken (minder dan 150 punten, gemiddeld een 5 op alle onderdelen). Aangezien de punten van deze ruiter in de B ga ik daar niet vanuit en denk ik dat ze ook lekker kan promoveren naar de L1!
Zolang je geen winst hebt gereden ben je vrij om een klasse terug te gaan. Zal het stukje wel even opzoeken in de reglementen

asjemenou schreef:Heb je het al gevonden? Ben er wel heel benieuwd naar.
Naar mijn weten mag je helemaal niet terug, je hebt nu eenmaal de keuze gemaakt om over te gaan, en daar heb je je aan te houden.
anneliesdj schreef:Heb je de punten geplaatst in volgorde van rijden? Er is namelijk duidelijk een stijgende lijn te zien ik denk dat ze wel over kan.
Misschien kun je nog even oefenen op het wijken en de figuren en ondertussen nog 1 of 2x in de B rijden, als ze beide keren punten boven 190 heeft zou ik gewoon over gaan.
Ik heb ook sterk mijn twijfels of je wel terug mag naar een lagere klasse als je nog geen winstpunten hebt. Beter zou je HC kunnen starten, dan weet je zeker dat je nog terug kunt, ook als je wel goed hebt gereden maar toch geen goed gevoel hebt.

Citaat:Artikel 42 - Dispensatie met betrekking tot klasse-indeling (startgerechtigdheid)
1. Indien een ruiter, een paard of een combinatie meer dan 3 jaar (36 maanden) niet meer is uitgekomen in de hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is, bestaat de mogelijkheid om schriftelijk dispensatie aan te vragen om in een lagere klasse ingeschaald te worden dan in de startgerechtigdheidstabel (in de verschillende disciplinereglementen) is vermeld.
2. Om een andere dan de in lid 1 van dit artikel omschreven reden kan tevens
dispensatie
worden aangevraagd om in een lagere klasse uit te kunnen komen.
3. Indien aan een deelnemer dispensatie is verleend met betrekking tot klasse-
indeling behoeft deze tijdens een wedstrijd niet getoond te worden. De controle op startgerechtigdheid wordt door de KNHS uitgevoerd.
Citaat:2. Degradatieregeling
a. Klassen B t/m Z2.
Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken van een stand van -10 in de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1 verliespunten in mindering worden gebracht tot de stand L1+0 is bereikt.
Degradatie van de klasse L1 naar de klasse B is niet mogelijk.
In de klasse B worden geen verliespunten geregistreerd.
Na degradatie begint men in de nieuwe klasse met 0 winstpunten.
asjemenou schreef:Maar dat slaat op de verliespuntenregeling.
Als je bv L2+20 bent, en je start 1 keertje in de M1 zonder een wp te halen, dan mag je ook niet terug naar de L2.
Terwijl je door 10 verliespunten te halen wel terug zou mogen van de M1 naar de L2.
asjemenou schreef:anneliesdj schreef:Heb je de punten geplaatst in volgorde van rijden? Er is namelijk duidelijk een stijgende lijn te zien ik denk dat ze wel over kan.
Misschien kun je nog even oefenen op het wijken en de figuren en ondertussen nog 1 of 2x in de B rijden, als ze beide keren punten boven 190 heeft zou ik gewoon over gaan.
Ik heb ook sterk mijn twijfels of je wel terug mag naar een lagere klasse als je nog geen winstpunten hebt. Beter zou je HC kunnen starten, dan weet je zeker dat je nog terug kunt, ook als je wel goed hebt gereden maar toch geen goed gevoel hebt.
Heb laatst gehoord (van een jury) dat je geen klasse hoger HC mag starten bij de dressuur.
Maar dat heb ik nooit opgezocht, dus weet ik niet 100% zeker.