Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, kalmeren is het enige wat je kunt doen,en blijven praten met je pony.Lisannos schreef:Hmm ja zou inderdaad kunnen. Maar ik had het vandaag weer. Ze is ook echt de hele tijd heel gespannen, en wil niet meer haar kont van de muur afkomen.
fuego3 schreef:Lisannos schreef:Hmm ja zou inderdaad kunnen. Maar ik had het vandaag weer. Ze is ook echt de hele tijd heel gespannen, en wil niet meer haar kont van de muur afkomen.
staat je paardje nog steeds stil met een blesure?las ik in je profiel?

zap schreef:Hoe is ze met rijden/longeren verder? Ook gespannen en schrikkerig?
En inderdaad: hoe vaak komt ze buiten?
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze een keer geschrokken is op de betreffende plaats en dat ze nu heel gespannen is en erg op haar hoede. Een vliegend pluisje kan dan al een reactie opleveren.
Lekker poetsen, zelf normaal blijven doen (dus net doen alsof er niks aan de hand is) en desnoods een keer een hapje laten eten op de plek. Niet langer maken dan noodzakelijk, eerst maar even kort en in vertrouwen dan dat je te lang bezig bent zodat ze weer kan schrikken.
ellepel schreef:kan zijn dat er wat gebeurd is, misschien zitten er dieren(muisjes of vogeltjes) in de buurt waar jij poetst en dat ze schrikt van dat geluid?
als ze wel hele dagen buiten staat, staat ze met meer paarden?
hoe is ze in de groep,zie je haar wel rusten in het land??
misschien dat ze te weinig rust in het land krijgt,(vanwege weidegenootjes die haar niet met rust laten) dan kunnen paarden ook prikkelbaar worden.
wat nog kan zijn.
ze staat in het gras nu en krijgt geen extra krachtvoer he?
kan een terkot aan bepaalde mineralen zijn,vooral magnesium tekort kan zulke symptomen geven.
hoeft niet hoor,misschien is er wel een andere reden waarom ze wat prikkelbaarder is.
dit supplement is heel goed voor nerveuze paarden:
http://www.quayequestrian.com/nl-nl/fee ... spx?id=187
ellepel schreef:zij is een merrie en wat zijn die twee jaarlingen voor geslacht?
wij hebben er ook een gehad op stal,die werd gepets door de andere paarden, die schrok ook overal van.
toen ze uit die groep ging was het gedrag met een week helemaal over.
kaasje schreef:mijn pony schrikt soms ook zomaar, terwijl er niks lijkt te zijn..![]()
mischien is het normaal dat sommige pony's wat schrikachtiger zijn,
want het blijven toch vluchtdieren??
jeNniferTjj schreef:dit is misschien banketstaaf voor jou maar heb jij misschien je paard gestraft ofzo waar door je paard zich niet meer gerust bij je voelt dat kan ook zo zijn ?