Welke leren laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leprycorn

Welke leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 20:45

Hallo allemaal.

Ik ben een meisje van 16. Ik rijd zelf dressuurwedstrijden en ik wil graag na de zomervakantie ook springen gaan starten. Dit hebben mijn paard en ik allebei al vaker gedaan, alleen dan niet nog samen.

Ik rijd nu nog met rubberen laarzen, maar ik ben aan het sparen voor leren laarzen, en ik heb al voldoende geld voor leren laarzen rond de €200,--. Ik heb er heel hard voor moeten werken, dus daarom zoek ik eigenlijk niet echt naar laarzen die een prijsklasse hebben van de €300,--, ik houd het liever bij de €200, er moeten daar hopelijk ook genoeg van zijn.

Nu zoek ik eigenlijk advies van jullie over welke laarzen ik zou moeten nemen. Ik wil er mee gaan dressuren en springen, officieel.

Zelf heb ik lage vreef en behoorlijk smalle/kleine kuiten (dus ik ben op zoek naar laarzen met een smalle schacht!). Ik heb maat 37/38. En ze moeten natuurlijk zwart zijn, maar dat lijkt me nou net niet echt een probleem;)

Weten jullie misschien welke soort laarzen voor mij geschikt zijn?

Alvast bedankt!!!

Odin

Re: Welke leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:38

Hee Roos, jij ook hier!
Als ik jou was zou ik eens gaan kijken voor de Cavallo Junior laarzen. Die hebben een hele smalle enkel en vrij smalle voet en een rits achterin. Ik heb ze zelf ook (grappig hè, jij weet hoe oud ik ben, zeker geen junior meer) en ze zitten heerlijk. Ook voor het springen lijken ze me fijn om mee te rijden.
Ik geloof dat ze onder de 200 euro kosten (toen ik ze kocht iets van 170 euro maar dat is al even geleden).

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:56

Je kan ook lipica laarzen laten aanmeten, er loopt een topic over hier op bokt: [HK] LIPICA laarzen... waar maken en hoe duur?

Je kan echt alles kiezen: plaats van een rits als je die wil, veters wel/niet, dressuurboog, kleur, soort leder etc
Prijzen zijn van €180 tot €220 Knipoog

Wulensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:51

Lipica hoor je inderdaad goeie verhalen over. Ik heb zelf de Petrie Perfect (ook in de door jou genoemde prijsklasse) maar die kies ik niet nog een keer doordat ze heel lang stug blijven. Het mag er dan wel erg mooi uitzien maar het rijdt absoluut niet soepeltjes.

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:19

Ik heb Derby Toppers. Heerlijke laarzen, amper ingelopen.
Maar zijn niet echt springlaarzen en volgens mij waren ze ook niet helemaal in jouw prijsklasse...

Succes!

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:20

Ik heb de cavallo junior hele fijne laars! zit een zooltje in en als je die eruit haalt is ie een maat groter, het is ook mooi soepel leer, heb ook de petrie aangepast maar die sluite niet mooi bij me aan, en bij de cavallo heb ik er ook elastiek in zitten

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:25

Ik heb zelf de Petrie Hampshire. Het leer is erg soepel, dus heb je niet de inloopproblemen, en doordat er een rits inzit, zit die ook wat smaller om je enkel en kuit. Het enige nadeel is dat de rits aan de achterkant zit, en daardoor over het breedste gedeelte van je been heen 'getrokken' moet worden. Hierdoor is de rits bij mij al een paar keer kapot gegaan.
Het zijn officieel dacht ik springlaarzen, door de lagere boog, dus als je je beugels op springmaat hebt, heb je niet gelijk die halve laars in je knielholte zitten.
Ik zelf heb mn laarzen bij Van Huet vandaan. Hij kijkt altijd wel goed of de laarzen passen, dus dat is ook wel fijn.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 15:30

Ik ben hier op mijn vakantie-adresje naar de ruitersportwinkel in de buurt gegaan en daar heb ik een aantal laarzen geprobeerd. Ik heb toen de Cavallo Junior gepast en ze zaten gewoon helemaal goed! Dus daar heb ik voor gekozen!;):)

En Suus, ik wist niet eens dat je die had! Ik heb je ermee zien springen en dat ging best;):P

Bedankt allemaal!

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:17

Ik heb zelf Petrie en die vind ik heerlijk zitten. Waarom koop je niet eerst een paar 2hands laarzen, dan weet je gelijk of je het wat vind en je hoeft ze niet in te lopen.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 19:36

Ik heb ze al gekocht en ik heb best moeilijke voeten. Ik wilde geen 2hands laarzen want ik heb al wat problemen met me rug, dus ik wil gewoon laarzen hebben die straks voor mijn voeten zijn, en niet die zijn ingelopen op iemand anders zijn voeten. Ik had er genoeg geld voor en ze zitten nu al goed. Hoe vaker ik ermee rijd, hoe lekkerder ze gaan zitten, ik voel het per keer. Ik heb er zeker geen spijt van!

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:06

kun je de Cavallo Junior ook voor dressuur gebruiken?????

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:44

Cavallo Junior Laarzen of die voor volwassenen ben de naam even kwijt, maar ik heb ze zelf ook en ik heb er ook een rits in laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:47

Petrie hampshire.. Ik gebruik ze voor Dresuur en Springen..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:16

Ik heb de Petrie Olympia , 280,-.
Ik heb ze nu een week en nog helemaal geen last gehad met inrijden , ze zitten heerlijk.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:54

Ik heb ook de Petrie Perfect, heb ze toen in de aanbieding gekocht Haha! ze blijven inderdaad wat langer stug dan de meeste, maar als je daar door heen bent heb je ook wat! Ze zien er mooi uit en het zit echt als een huis Vork

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:06

Kijk even op de site www.rijlaarzen.nl

van Huet heeft momenteel opruiming en hij bied al laarzen aan vanaf 50 euro. Ik heb er zelf afgelopen week een paar gekocht voor 100 euro.

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:07

Ik heb de BR Moda maar mijn rits was al stuk ... Ze kosten 124,95 Lachen

XbeaubienneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:55

Ik heb ariat laarzen.. Zijn erg goed voor je voeten en zijn mooi en zijn goed voor springen en dresuur Haha!

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:41

zoek even bij google op ruitersport + jeanet (in amsterdam). Voor 200 euro heb je daar prachtige op maat gemaakte rijlaarzen!

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:16

ik heb derby's, in de aanbieding rond de 150 dacht ik Lachen
heb zelf voetmaat 39, lange kuit en smalle kuit.
eigenlijk zijn ze tesmal voor mij :p
maar ze rijden heel lekker, je benen zitten er echt vast in Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:32

Petrie Hampshire Ja 230 euro dacht ik.

Pyriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:05

Ik zou geen petrie perferc nemen mijn zus heeft ze nu een jaar in gebruik en ze zijn nog net zo stug als toen ze ze kocht tevens laat het leer helemaal los aan de binnenkant (het gedeelte dat tegen het zadel ligt)

ikzelf heb mountain horse deze zitten heerlijk alleen weet ik niet of ze ook laarzen met smalle schacht hebben.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:06

Bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik heb nu ondertussen mijn laarzen gevonden:)
Het zijn Cavallo's. De Jumping Junior. Ze zitten echt gegoten en ik heb bij de 2de x rijden al een wedstrijd mee gereden en de 3de keer heb ik ermee gesprongen! Was niet heel erg verstandig, achteraf gezien, maar toen had ik er geen last van bij een meter:P Dus het ging goed:)

Ik ben echt heel blij met jullie hulp:)

gr. Roos

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:12

Ik heb ze nu ook een tijdje en ze zijn nog steeds heel mooi! Haha!

Tessa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:51

Als ik jou was zou ik cavalo junior die kan je met veters enn zonder krijgen, of br heeft ook. Ik zou niet te hoge nemen ik heb hoge petries met dresuur boog en kan er niet zolang mee zitten met springmaat, dus dat raad ik je af Knipoog