Zal ik starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Zal ik starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:07

Hay iedereen Lachen
Ik zit op dit moment een beetje in een dilemma. Ik weet nou niet of ik zal gaan starten of niet. Ik heb nu ong 3/4 jaar een fjordenpaard en het rijden gaat super goed eigenlijk Haha! Ze loopt mooi ontspannen goed aan mijn been en stelling gaat ook al steeds beter. In stap loopt ze zelfs mooi aan de teugel, in draf minder maar het begin is er al. Galop gaat nog niet zo goed, ze valt best vaak terug en het is nogal slordig. Misschien genoeg voor een 6je als we ons best doen. Iets veruimen kan ze niet, (lijkt me nodig voor middendraf?). Maar dat is niet het enige, Yesta ziet alles als ik ga buitenrijden en er is een boom afgezaagd, mevrouw moet meteen met haar oren strak naar voren zijwaarts met een grooooote boog eromheen. Ze is zeker niet gemeen, ze is gewoon een schatje, bokken, steigeren en op hol. Ze zou volgens mij niet eens weten hoe dat moet Tong uitsteken Maar als ze op het concour ook alles zo eng vind, dan kan je niet echt ontspannen losrijden lijkt me Bloos. Wat wel een voordeel is, als ze zich zo druk maakt ziet er prachtig uit, dan trekt ze haar meest intelligente koppie en draagt ze haar hals heel mooi. Verder moet je volgens mij voor de B vooral netjes op de letters rijden en laten merken dat je paard goed op je hulpen rijd. En kijken ze nog niet zo heel erg naar bijv de gangen oid van je pony. Ik heb iig 7 september onderlinge, waar ik me denk ik wel voor op ga geven. Dan kan ik altijd zien wat ze doet! En als jullie vinden dat ik wel moet starten, zal ik dan juist in binnen of buiten seizoen starten?
ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje hebben begrepen.. Bloos

groetjes Eileen Lachen
Laatst bijgewerkt door Scum op 11-07-08 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: italic verwijderd ivm leesbaarheid

Mano88

Re: Zal ik starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:09

Weetje wat ik zou doen? Eens een aantal keren onderling starten. Dan wordt je én beoordeeld, en weet je dus waar je nog aan kan werken én je komt eens op vreemd terrein... mooie kansen dus om het eens uit te proberen. Want officieel starten kost toch best wel wat, en het zou zonde zijn als je paard iedere keer zo strak staat van de spanning... dat je geen punten rijdt!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:18

daar heb je zeker een punt Lachen
Alleen, bij ons in de kring, (oude ijssel) zijn niet zo vaak onderlinge Boos!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:34

Ik zou idd ook een paar keer onderling starten, als dat goed gaat officieel starten, anders kun je misschien beter vaker starten onderling ?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:57

maar wat ik al zei, er zijn niet zo vaak onderlinge, sterker nog. Er zijn er maar 3 per jaar ofzo.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:02

Ik zou 7 september lekker meerijden en kijken hoe dat gaat Ja heb je in ieder geval wat wedstrijdervaring en kan je kijken of je al toe bent aan officieel starten. Succes Haha!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:10

Onderlinge wedstrijden zijn er idd niet zo veel in de Kring berkel ijssel. (Neem aan dat je daar rijdt, aan je school lezende?)
Je kan ook HC starten!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 19:31

@ kusx_lisa: ja klopt daar rijd ik ja Knipoog enne wat is HC eigenlijk? Bloos

@ marit: dat ga ik denk ik wel doen ja Lachen bedankt Knipoog

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:41

Hc is gewoon op een officele wedstrijd, alleen tellen je punten niet mee. Dus je rijdt daar eigelijk 'onderling', maar wel gewoon op de grote wedstrijden. Je punten tellen dan ook niet mee voor de prijzen, ooka ben je 1e ofzo Knipoog

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 19:59

Dus eigenlijk een soort van "voor spek en bonen" Tong uitsteken
maar hoef je dan ook geen startkaart te kopen? Want dat heb je toch wel nodig voor de start coupons enzo

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:01

Jaa, eigelijk voor spek en bonen. Volgens mij heb je er wel 1 nodig, maar dat weet ik niet zeker. Moet je even op KNHS.nl kijken ofzo

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:04

Okee bedankt Haha! Maar stel dat het wel goed gaat, kan je dan gewoon beginnen met "echte" wedstrijden, of moet je dan eerst het seizoen afmaken oid

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:05

leeneliefje schreef:
maar wat ik al zei, er zijn niet zo vaak onderlinge, sterker nog. Er zijn er maar 3 per jaar ofzo.

Oja, sorry Bloos

De dingen die hij/zij Bloos eng vind, misschien vaak zulke dingen opzoeken.. Knipoog

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:08

Eigelijk is dat HC starten in de B echt nutteloos.. Je betaalt even veel, startkaart en alles, maar krijgt niet de punten als je goed rijd. En in de B kan je toch geen minpunten rijden, als ik goed begrepen heb, dus daarvoor hoef je het ook niet te doen!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:08

@ loveyodie: Ja, daar was ik ook mee begonnen Tong uitsteken
mijn moeder en oma gingen op grote gekleurde tuinstoelen met een parapluutje langs de bak zitten, yesta keek er niet eens na. Mijn moeder stond even op, en Yesta was weer bang Tong uitsteken Het komt zo onverwachts. Het is ook niet zo erg. Ze gaat er uiteindelijk wel langs, maar ze is toch uit haar "concentratie" Bloos

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:09

ThaGirl schreef:
Eigelijk is dat HC starten in de B echt nutteloos.. Je betaalt even veel, startkaart en alles, maar krijgt niet de punten als je goed rijd. En in de B kan je toch geen minpunten rijden, als ik goed begrepen heb, dus daarvoor hoef je het ook niet te doen!

Oja, dat is ook nog eens zo Vork

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:11

in het B kun je geen verliespunten rijden dus waarom HC?
Ik zou gewoon starten hoor, alle paarden vinden de eerste keren spannend Knipoog

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:11

leeneliefje schreef:
@ loveyodie: Ja, daar was ik ook mee begonnen Tong uitsteken
mijn moeder en oma gingen op grote gekleurde tuinstoelen met een parapluutje langs de bak zitten, yesta keek er niet eens na. Mijn moeder stond even op, en Yesta was weer bang Tong uitsteken Het komt zo onverwachts. Het is ook niet zo erg. Ze gaat er uiteindelijk wel langs, maar ze is toch uit haar "concentratie" Bloos

Oke, het is idd niet handig als ze uit haar "concentratie" is. Dan let ze alleen op de dingen om haar heen en niet op jou.. Knipoog Goed dooroefenen, jullie komen er wel!! OK dan!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:15

@ Urielle: oke bedankt! Lachen en zou je dan wachten tot het binnen seizoen, of nu gewoon starten?

@ loveyodie: Haha nee idd Knipoog En dat gaan we zeker doen, bedankt Haha!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:18

Ik zou binnen doen. Binnen is vaak wat minder te zien als buiten

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:19

Urielle schreef:
in het B kun je geen verliespunten rijden dus waarom HC?
Ik zou gewoon starten hoor, alle paarden vinden de eerste keren spannend Knipoog

Niet geschoten is idd mis Knipoog

starmaxsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:22

ja ik zou ook een aantal keren onderlingen starten ,
en dan egt gaan starten

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:22

Kusx_Lisa schreef:
Ik zou binnen doen. Binnen is vaak wat minder te zien als buiten

Oke bedankt, kan ik ook nog even oefenen tot de galop goed is Haha!

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:22

Hoi

ik zou als ik jou was lekker die onderlinge mee doen!! dat zeker.
Voor de B hebben willen ze inderdaad kunnen zien dat je op de letters rijd en de overgangen kunt maken. Als ik jou was zou ik nog ff goed gaan trainen met de galop. als ze eruit valt staat er een 4.. en dat is niks!

Als ze eenmaal goed loopt moet kilomerters gaan maken. Zo word ze het gewend en word ze minder bang. Eerste paar keer zou ze zeker om zich heen kijken van whoo wat is dit dan. Maar jij moet kalm blijven. als je een uur van te voren daar bent, haal je haar lekker uit de trailer en laat je haar rond kijken. Loop rondjes over het terrein, laat haar kijken. dan na 10 min. ga je haar aan de trailer vast zetten en kleed je jezelf aan. zo kan zij nog even rond kijken. en dan opzadelen, lekker inrijden, kijk maar hoe het gaat. komt vast goed!! Knipoog ( als ik jou was zou ik met binnenwedstrijden beginnen, dan is er minder te zien en meer geconsentreerd op jou.)

succes
Laatst bijgewerkt door Charissa_N op 11-07-08 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:23

starmaxsam schreef:
ja ik zou ook een aantal keren onderlingen starten ,
en dan egt gaan starten

Maar als ik een paar keer onderling wil starten kan dat wel een jaar duren Verdrietig
er zijn zo weinig onderlinge bij ons in de kring Knipoog