dekens in wasmachine?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

dekens in wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 15:57

Hoi allemaal,

Ik wil toch eens mijn bucas turnout deken wassen. Hoor dat sommige mensen hem zelf wassen.
Maar kan dit gewoon in de wasmachine? Ook met dat speciale bucas spul erbij?
Kan dit geen kwaad voor je wasmachine?

groetjes!

Tessebes

Re: dekens in wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:45

Welke maat deken heb je?
Mijn winterdekens maat 185 durf ik echt niet in mijn eigen wasmachine te gooien.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:46

ik zou hem niet in je eigen wasmachine gooien, google eens op dekenwasserij, zij hebben speciale industriewasmachines hiervoor.
je wasmachine kan kapot gaan door al het zand en haar wat je er nooit helemaal uit krijgt met afkloppen/borstelen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:49

Ik krijg de meeste dekens er niet eens in gefrot Haha!

wegbrengen kost ook niet zo heel erg veel hoor, ik meen hier iets van 7,50 . inclusief kleine reparaties.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:50

Dit kan wel kwaad voor je wasmachine hoor

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:51

Zweetdekens en dunne staldekens prop ik wel gewoon in de wasmachine.
Is mijn moeder niet altijd blij mee maar ze worden wel mooi schoon. Haha!

Dikkere staldekens en regendekens spoel ik meestal af met water(tuinslang ofzo) en laat ik een paar dagen goed drogen.
Daar worden ze ook best goed schoon van.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:52

Mijn Bucas past echt niet in de wasmachine. Die gaat idd net als de tussendeken naar de wasserij. Zweetdeken en zomerdeken was ik wel zelf. Daarna gewoon machine op 90 laten draaien met een kwart fles azijn erbij. Is ie meteen weer ontkalkt

AaronYve

Wij doe hem wel gewoon in de wasmachine, wel zonder wasmiddel.
Heb een maatje 205 en de wasmachines zijn er nog nooit kapot van gegaan, anders deed mam ze er ook niet meer in Knipoog
Als ze er vies zijn dan doe ik hem eerst een tijd in water.

patsur

Hier aan de overkant hebben we ook een stomerij, heb daar maand geleden de winterdeken naartoe gebracht, en dat kostte geloof ik 17,50.. In vergelijking wel duur met de stomerij van Cross, maar dat is ook andere kant vh land Haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:53

Zweetdekens ed was ik wel zelf, en de winterdeken van m'n pony gaat ook nog wel.
Maar de dekens van m'n paard krijg ik niet schoon in de wasmachine, eerst al met veel geweld erin proppen en dan ook nog eens niet goed schoon....... Dus ik breng ze nu 1x per jaar weg naar de stomerij.
Kost me €15,- per deken en krijg ze goed schoon weer mee terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:53

Winterdekens zou ik niet snel in eigen wasmachine doen..
Ten eerste is de wasmachine niet groot genoeg..dus echt schoon wordt 't niet!
En het wegbrengen kost niet zo heel veel.

Andere dekens was ik wel zelf, een oude wasmachine staat in de loods..dus ik kan alles erin gooien! Haha! Want machines leiden er wel veel mee, al die haren enzo!

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:54

jah ik zou ze ook inderdaad wegbrengen. Veel beter voor je wasmachine.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:58

Mijn bucas smartex rain was ik in de wasmachine met bucas wasmiddel. Gaat goed, alleen de wasbeurt erna zitten er wat haren tussen de was. Van tevoren zoveel mogelijk schoonborstelen/uitkloppen. Daarna ben ik wel twee (bucas) spuitbussen kwijt om weer waterdicht te spuiten. Is misschien niet nodig, maar dat risico heb ik niet genomen.
Nu twee keer gedaan en was afgelopen winter in ieder geval nog geheel waterdicht. Bevalt mij goed zo, een dekendienst vond ik toch meer werk.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:02

Ik doe alle dekens, behalve de meer als 300 grams, in de wasmachine (miele 6 kg) en die trekt het prima hoor! (paard heeft maat 205). Wel daarna een was draaien met oude kleding, en niet te vol doen. Zo komen de overgebleven haren niet in je goede kleding, en spoelen de laatste haren/zand ook goed weg.

De hele dikke dekens doe ik met afwasmiddel en een borstel en de tuinslang met de hand, gaat uitstekend!

Voor het waterdichte was ik zo'n flesje waterdichtspul mee, en daarna doe ik hem nog met een sponsje met waterdichtspul na. Gaat super, en zijn na meerdere keren nog waterdicht!

katje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:25

MIjn bucas dekens gaan naar de paardenshop waar ze gewassen worden, ik moet maat 205 hebben, die past perfect voor mijn ex-kweekmerrie met dikke buik en breed bekken en die krijg ik echt wel niet in mijn machine gepropt. Een rijdekentje of een vliegendeken (buzz off van bucas) gaat er wel in....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:27

vliegendeken en fleecedeken wel
winterdekens krijg ik er niet in, dus helaas

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:29

crossmonster schreef:

wegbrengen kost ook niet zo heel erg veel hoor, ik meen hier iets van 7,50 . inclusief kleine reparaties.

Dat is ook geen geld zeg! Bij ons worden de dekens van de hele stal in een keer door een bedrijf opgehaald, gewassen en weer teruggebracht. 11 euro per deken is het dan.\
zomer en zweetdekens passen eigenlijk altijd in de wasmachine ( mijn 205-jes in ieder geval wel ), de rest laat ik wassen.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:34

Als ik alles tel wat ik allemaal weg zou moeten brengen wat dat zou kosten om het te laten doen, heb ik daar onderhand een nieuwe wasmachine voor Haha! Ik was alles wel in de wasmachine tot maatje 185 ongeveer. M'n wasmachine werkt nog steeds naar behoren. Alleen de winterdekens van onze reuzin breng ik weg want die passen er niet in, is maatje 215 en nogal groot. Ik borstel wel eerst alle viezigheid en haren eraf.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:14

Bij mij gaat alles gewoon de wasmachine in. De dikke winterdekens doe ik in de tienkilowasmachine van de wasserette om de hoek, maar alles wat ik er thuis ingefrot krijg doe ik erin. Daarna met de spuitbus erover en ze zijn ook weer waterdicht.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:18

Ik klooi ook alles thuis in de wasmachine. Heb gelukkig kleine pony's Knipoog.
Mijn 375 grams met onderlengte 130 gaat er prima in. Regendekentjes zelfs met z'n 2en. Daarna voor de zekerheid nog ff de spuitbus er overheen (wat eigenlijk niet eens nodig is) en klaar Lachen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:20

Zoooooo ik ben ongeveer 12,50 tot 15 euro per deken om te wassen dus schrik wel een beetje van de 7,50 die hier genoemd zijn Haha! maar winterdekens en tussendekens ga ik zelf echt niet wassen, zomer, zweet en vliegendekens uiteraard wel maar dat is lang niet zo bewerkelijk als zo'n zware dikkere deken

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:09

ik zou hem naar de paardendeken wasserij brengen..
ik 5 euro ofzoow het is beter voor de deken en voor jouw wasmachine..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:11

crossmonster schreef:

Precies. Al zou ik het willen, een winterdeken past niet eens in mijn wasmachine.

Dekens van katoen en fleece was ik zelf, vliegendekens ook. Maar winterdekens gaan toch echt naar de wasserij. Ben ik voor een tientje per deken weer klaar voor een jaar.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:12

bucasdekens niet zelf wassen!!v ik heb er verschillende en breng ze altijd naar de ruitersportwinkel om te laten wassen
kost 16,50 en dan worden ze behandeld met speciale bucasshampoo en blijven uitsteken waterdicht!!!

Conny67

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:15

De motor van mijn oude wasmachine was kapot, dat kan door de zware dekens komen.
Toen ik deze kocht kreeg ik als tip het cenrifugeren lager te zetten..........verminderd het bonken in de trommel.
Dus hier worden de zweetdekens, boet, dekbedovertrekken en sjabraks gewassen......... maar op lagere toeren gecentifugeerd.