waar zijn de sweaters van de ponyruiters gebleven??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shera

waar zijn de sweaters van de ponyruiters gebleven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 12:09

Ik was afgelopen week vrijwilliger bij het ponyconcours op onze vereniging. Het viel me op dat werkelijk alle ponyruiters van B t/m Z en van cat. A t/m E in complete outfit rondrijden. Jasje, pastron etc. Waar zijn de sweaters gebleven??? Vroeger ( Bloos ) reden we in de kleur van de vereniging. Ik vind dat eerlijk gezegd net zo leuk staan voor kids, vooral in de lagere klasses en bij de kleine ponietjes. Is het tegenwoordig verpicht om een rijjasje te dragen?

DreE

Re: waar zijn de sweaters van de ponyruiters gebleven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:14

Wij hebben voor de pony's geen sweater maar een bodywarmer, staat net iets netter dan een slobber trui. Ja
Zelf heb ik bij de pony's eerst wel altijd met een sweater gereden, dit omdat ik nog in de groei was en we geen zin hadden om elk jaar weer een nieuw jasje te kopen. Toen ik wat ouder was en in de M reed heb ik wel een jasje gekregen want dat ziet er gewoon wel mooier uit.

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:16

Euh, ik ging net naar de paarden en toen kwamen bij onze club ook jasjes voor de ponies in plaats van truien. Ik vond die slobbertruien toch al niet om aan te zien eerlijk gezegd Tong uitsteken Maar goed, ze zaten wel lekker losjes...in een jasje zit je zo ingepakt. Toch vind ik het wel chique staan hoor OK dan!
Laatst bijgewerkt door Elmond op 08-07-08 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:16

Toevallig heb ik het daar met iemand zondag op concours over gehad, die kinders lopen in de duurste jasjes, leren laarzen, dure caps etc. rond....die sweaters zie je dus echt zelden!

Maar goed, zo kwamen we ook op dat vroeger iedereen de hele dag bleef en aan het eind van de dag nog parade reed. Nu zanikt iemand al als de prijsuitreiking niet snel genoeg is.....

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 12:49

Maar die dagen waren wel supergezellig. En de parade had toch ook wel wat...
En ik blijf erbij dat ik die sweaters wel leuk vond, je wist meteen wie bij welke vereniging reed Haha!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:54

shera schreef:
Maar die dagen waren wel supergezellig. En de parade had toch ook wel wat...
En ik blijf erbij dat ik die sweaters wel leuk vond, je wist meteen wie bij welke vereniging reed Haha!

Dat was zeker gezellig. Wat een chaos soms die parade. Haha! Wij kregen op een gegeven moment steeds de prijs voor de best paraderende afdeling. Bestaat dat nog? En de prijs voor orde en netheid?
Wij droegen altijd grote slobbertruien met v-hals, daaronder een witte blouse met witte stropdas en een beige rijbroek. De meesten hadden rubberen rijlaarzen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:13

Bij ons op de PC hebben ze nog wel sweaters, maar sorry hoor, afgezien van het feit dat je enorm kleurverschil krijgt (iedereen wast anders), zijn het slobberdingen die er m.i. vaak niet uit zien. Was blij toen ze toestonden dat er ook met een (blauw) jasje gereden mocht worden.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:16

Heb in het verleden ook met een trui gereden, helaas zag je wel tijdens de parade dat de 1 zijn sweater wat heter waste dan de ander Haha!
Wij hadden oerlelijke rode sweaters en ik was dan ook erg jaloers op de ponyruiters die een bodywarmer hadden. Ben in de M dan ook gelijk met jasje gaan rijden!!
Ik vond de parade altijd erg leuk, maar het waren wel lange dagen en gezien ik dressuur reed en sprong, moest ik de pony meerdere malen zadelen Ach gut en dat was met de warme dagen wat minder.

vind de sweaters nog steeds niet echt heel leuk, dan liever een mooie bodywarmer! Maar tegenwoordig betaal je daar bijna net zoveel voor als een goedkoper merk jasje.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:20

Sja, bedoelen jullie nu die fluwelen truien in kleuren van de vereniging, of echt verenigingstruien? ( sweatshirt met logo/naam van de vereniging erop?) Die fluwelen wedstrijdtruien vind ik erg netjes Ja Reed er zelf ook altijd mee (blauw Vork ) en die dingen heb ik ook nooit zien verkleuren. Verenigings sweaters zijn ondingen....

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:23

Mystica schreef:
Sja, bedoelen jullie nu die fluwelen truien in kleuren van de vereniging, of echt verenigingstruien? ( sweatshirt met logo/naam van de vereniging erop?) Die fluwelen wedstrijdtruien vind ik erg nejes Ja Reed er zelf ook altijd mee (blauw Vork ) en die dingen heb ik ook nooit zien verkleuren. Verenigings sweaters zijn ondingen....

Die van ons waren niet fluweel, maar ook geen echte verenigingstruien. Ach, mooi waren ze niet, maar ik vond het wel lekker 'onschuldig' (ik zoek een ander woord) voor de kinderen. Niet meteen zo professioneel als nu misschien wel zo is. Ik heb het idee dat het toen misschien meer om het plezier en de lol ging. Maar misschien zie ik het helemaal fout, ik ben al lang niet meer op een ponyconcours geweest.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 13:26

ik begrijp wel wat je bedoelt xjudithx... Die truien staan wat informeler.
Wij hadden groen (gebreid Clown )En bij een andere vereniging heb ik nog in een fluwelen gereden, volgens mij donkerrood

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:36

inderdaad, vroeger had je veeeeel meer die sweaters. ik denk ook, dat men nu veel meer te besteden heeft voor een hobbie. ik kom nog uit de tijd dat je geen vast dressuurjasje had, maar steeds als je te groot werd, wisselde met de club voor een andere die weer naar een kleinere ruiter ging.
zo had elk clublid toch heel goedkoop een jasje. dat zie ik nu echt niet meer op die schaal gebeuren daar Nagelbijten / Gniffelen
maar goed.. we hebben nooit met sweaters gereden, altijd met een groen clubjasje al Ja

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:20

Bij ons zijn er nu nog een aantal verenigingen die in trui rijden, ik vind het wel wat hebben Ja

Heb zelf in zwart velours met v-hals en groen velours met v-hals gereden(verschillende verenigingen). En in mijn laatste ponyjaren kwam de groene bodywarmer Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 06:33

Toen ik vroeger bij de ponyclub kwam hadden we jasjes als tenue. Toen ik stopte werden net de truien ingevoerd, dit zou minder prijzig zijn. Maar inderdaad, iedereen waste anders en daardoor moesten er regelmatig nieuwe truien besteld worden. Bovendien bleven de truien niet lang mooi. Aantal jaar geleden moesten alle truien vervangen worden en zijn ze toch maar weer overgestapt op jasjes.

Verenigingstruien moest de vereniging ook aanschaffen in een grote partij, met veel verschillende maten zodat er doorgeschoven kan worden, dit omdat je anders allemaal verschillende truien hebt, met name door de opdrukken. Jasjes kunnen door de leden zelf aangeschaft worden. Voor de vereniging zelf ook veel gunstiger voor het financiele plaatje, en dat is bij onze vereniging de doorslag geweest om weer over te stappen op jasjes.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 06:45

Wij hadden donkerblauw fluwelen truien met een witte polo er onder. Stond supernetjes.

En idd rubberen laarzen en een beige rijbroek! Lachen
Ik wist niet wat ik mee maakte toen ik op Bokt kwam en iedereen had leren laarzen. Wat een onzin! Maarja, blijkt dus heel normaal te zijn. Tong uitsteken

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:33

Ik rij nog steeds met een verenigingstrui Haha!
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik liever een jasje heb,
aangezien ik het toch mooier vind, maar bij ons zijn de truien
verplicht, tot je in de Z komt. Ook hebben wij bij ons
meiconcour met redelijk weer altijd nog een parade, alleen zijn
wij 1 van de weinige verenigingen met truien aan, waardoor de
parade er een stuk minder leuk uitziet..
Edit: Typfout. Knipoog

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:39

Wij hadden eerst altijd een gele bloes met zwarte body warmer, maar nu heeft iedereen een tenue met jasje van de club.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:15

wake-up: Leuk dat ze het bij jullie in ere houden, ook die parade Knipoog

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:21

wij hadden eerst ook zo'n dikke slobber trui, maar nu hebben we een bodywarmer veel leuker !.
het is nu bij ons ook verplicht op kringwedstrijden om de bodywarmer te dragen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:29

Ik heb ook veel in de clubtrui gereden. Bij ons mocht je wel met een jasje, maar bijna alle ponyruiters bleven tot de M wel met een trui rijden. Als je op een kampioenschap uit kwam voor de vereniging (dus viertal of verenigingsteam) dan moest je met trui rijden.
Ik vond het zelf altijd wel leuk, die truien. Zit ook veel lekkerder dan een jasje Knipoog

@ Neonlight, bij ons waren de truien wel van de ruiters zelf en niet van de vereniging. De truien waren gewoon te koop bij de ruitersportzaak, die hadden truien van meerdere verenigingen in de buurt.

Helaas zijn de truien nu niet meer te krijgen en daardoor gaan er steeds meer in een jasje rijden. Nu wordt er binnen de club overlegd over bodywarmers voor de ponyruiters.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:35

Ik vroeger inderdaad nog in zon lelijke groene trui gereden die 100 maten te groot was... Vanaf de Z mocht je een jasje, heb nog nooit zo goed mn best gedaan xD

Maar uberhaupt de pony wereld is zoooo anders dan vroeger. Als ik nu op een pony springconcours ga kijken zie je gewoon voor 80% allleeen maar veewagens waar de ene pony na de andere in eigen complete set (zadel hoofdstel etc) word afgetrokken, mega bitten er in en die kindjes hoeven dan alleen nog maar beetje links en rechts te trekken.
soms lijkt het meer een strijd tussen de ouders wie er meer voor over heeft.. Dus ja logisch dat die trui ook verdwijnt Knipoog

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:37

Bij ons zijn ze de prullenbak in gegaan.
wat zijn die dingen lelijk zeg. Ik zie het liever netjes in een jasje!

'Vroeger' heb ik altijd wel tot en met de M in een trui gesprongen, maar erg fijn zat het niet. Was blij dat ik in de Z een jasje mocht!

Bij ons mogen de kleineren trouwens kiezen, meestal kiezen ze toch voor een jasje.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:44

Inderdaad, vroeger reed ik bij de ponyclub is een donkergroene trui (die trouwens best lang goed bleef) en witte blouse. Ik vond het wel leuk dat je op concours meteen zag wie van welke club was, stimuleerde wel het clubgevoel. Mijn dochter rijdt nu ponyclub en het tenue is een donkerblauw jasje. Dat was jammer want een half jaar voor ze bij de club kwam had ze een zwart jasje gekregen.... Huilen Het staat haar wel mooi.

Ik vind het overigens ook wel jammer dat er tegenwoordig minder te doen is op een wedstrijddag. Bij ons gaat een groot deel nog met gezamelijk vervoer dus we zijn er de hele dag. Dan rijd je vaak maar één proefje per persoon. Je kan gewoonlijk niet op dezelfde dag springen, en parade en ponyspelen is er ook niet meer. Sommigen rijden nog wel viertal maar dat zijn er paar een paar.
Mijn dochter is nu ook een beetje aan het springen maar als ze een keer een springwedstrijd wil rijden, moet dat dus apart. Dat zou een extra dag op pad betekenen maar waarschijnlijk ook: geen vervoer! Er springen er niet zoveel bij ons en die gaan met eigen vervoer. Voorlopig dus weinig kans. Het was ook wel leuk, dat springen op dezelfde dag. Als je zelf gereden had, was het leuk om te gaan kijken.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:49

Appart springen is vooral in het binnenseizoen. Nu het buitenseizoen weer begint, is het meestal wel op dezelfde dag.
En dat was 'vroeger' ook al zo, tenminste toen ik als 5 jarige op concours rondhuppelde.. Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:05

Maar dat is nog niet zo lang geleden Danielle. Wij hebben het over de tijden dat de enige wedstrijden die er waren grote CH's waren. Nu komen die nog maar zelden voor. Meeste wedstrijden zijn aparte dressuurwedstrijden, een enkele wedstrijd heeft er nog springen bij, maar ook dat is meer en meer apart. Vroeger waren de wedstrijden zo dat 's morgens dressuur was, van 9 tot ongeveer 14 uur, ook de afdelingsdressuur was in de ochtend (vaak begon dat wel iets later), ponyspelen was in de ochtend en springen was de hele dag door. En dan om 16 uur de parade, met een 1000 pony's tegelijk op het springterrein. Daar werden de uitslagen van de afdelingsdressuur bekend gemaakt, en de uitslag van de ponyspelen, in ieder geval de verenigingsuitslag daarin. Na de parade was tegen 17 uur de uitslag van de dressuur, en dan was het vaak ook nog prijs ophalen op je pony. Die wedstrijden zijn echt niet meer te vergelijken met de wedstrijden van nu. En al een jaar of 15 niet meer.