Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lindake schreef:Wanneer is dit gedrag begonnen? Toen je hem net had? Na een week, een maand,...
Brainless schreef:Heel consequent zijn.
Eerst je stem wat verheffen en duidelijk NEE zeggen.
En als hij het nog eens doet een rukJE aan het halstertouw geven
of tikJE met het eind van het halstertouw (die je in je andere hand vast hebt).
Wel blijven volhouden, er zijn paarden die na 2 keer het niet meer doen, maar ook paarden die het langer volhouden.
en wat ik nog vervelender vond is dat het echt een uiting van genegenheid is bij hem, hij is zo voorzichtig...... maar soms ook niet
KiWiKo schreef:bij die van mij heb ik alles geprobeerd, en ik ben echt niet misselijk als ik inkom..........
maar niks hielpen wat ik nog vervelender vond is dat het echt een uiting van genegenheid is bij hem, hij is zo voorzichtig...... maar soms ook niet
![]()
Ik heb er maar mee leren leven zegmaar
kehdra schreef:AANPAKKEN! en hem voor zijn.
mijn hengstje (nu 14 mnd) deed dit ook heel erg, en nog veel meer als je ernaast loopt.
Deze heeft 2 keer heel erg op zijn dak gekregen.
Nu wil hij het stiekum nog wel eens proberen, maar zodra hij aanstalten maakt,en ik draai me hoofd, schrikt hij zich al te pletter, omdat hij weet dat hij iets wilde gaan doen, waarvoor hij opzijn dak krijgt. Hij doet het nu dus ook praktisch niet meer.
Hoe oud is je paard en is het een hengst merie of ruin?
elfj schreef:mijn pony deed het ook, ik wist op een gegeven moment precies wanneer hij ging happen ( het was niet gemeen bijten). Ik heb van alles geprobeerd, grote mond, negeren, een tik, ik heb hem zelfs weleens in zijn neus gebeten, maar tevergeefs, ik mocht hem alleen 2 weken geen kus meer geven op zijn neus haha..
Bij hem was het ook zo dat als ik mijn hand optilde of mijn hoofd omdraaiden, hij gelijk met zijn giecheltje in de lucht stond met zo'n hoofd van ik kan t toch proberen? Hij is er nooit mee gestopt maar ik heb t maar een beetje laten gaan op een gegeven moment.
Dus in principe, probeer hem te straffen maar ik heb zoiets je moet het wel leuk houden, Ik vind er geen lol aan als ik mijn paard continue moet slaan.
Citaat:Nee ik ook niet, daarom hoopte ik dat iemand een humanere oplossing had, maar helaas niet vrees ik haha
1/2 keer moet in principe al genoeg zijn, maar dan moet je wel goed timen. 
kehdra schreef:Citaat:Nee ik ook niet, daarom hoopte ik dat iemand een humanere oplossing had, maar helaas niet vrees ik haha
Humaan? Vind jij een paard wat jou opeet wel humaan? Denk je dat paarden onderling ook eerst een goed gesprek met elkaar aangaan, wanneer de een de ander heeft gebeten ? Neet hoor, dat wordt ook gelijk uitgevochten.
daarnaarst hoef je niet constant te lopen slaan hoor1/2 keer moet in principe al genoeg zijn, maar dan moet je wel goed timen.
)