Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

meggiemeg schreef:Is je paard gewend om peesbeschermers te dragen tijdens het rijden? Is dat ook zo met springschoenen? Zoja dan kan je dat prima als extra om doen in de trailer. Mijn paard is ook panisch met transportbeschermers. Zet dan geen stap meer. Gaat minstens 2x per week mee op de trailer en dan doe is peesbeschermers om en springschoenen, zowel voor als achter. Je weet tenslotte maar nooit als je een keer een bot moet remmen voor een andere idioot op de weg..
ikke schreef:meggiemeg schreef:Is je paard gewend om peesbeschermers te dragen tijdens het rijden? Is dat ook zo met springschoenen? Zoja dan kan je dat prima als extra om doen in de trailer. Mijn paard is ook panisch met transportbeschermers. Zet dan geen stap meer. Gaat minstens 2x per week mee op de trailer en dan doe is peesbeschermers om en springschoenen, zowel voor als achter. Je weet tenslotte maar nooit als je een keer een bot moet remmen voor een andere idioot op de weg..
Je weet wel: weten wat er 1km voor èn achter je gebeurt op de weg. Dan weet je wanneer die idioot eraan komt..........
meggiemeg schreef:Is in theorie heel leuk gezegd maar met de dichte begroeiïng op dit moment zijn alle kleine zijwegen echt niet goed overzichtelijk.
Ook al ben jij nog zo goed bezig met het verkeer wil het nog niet zeggen dat een ander dat ook is.
Heb het zelf meegemaakt: wij reden op een 80km weg, naderen een benzine pomp langs die weg. Er wil net iemand wegrijden bij de benzinepomp, we zien hem kijken kan ik de weg op of komt er wat aan, hij ziet ons naderen (grote auto met trailer), stopt in eerste instantie en ineens geeft hij vlak voor ons toch gas (had zeker op het laatste moment bedacht dat hij geen zin had om achter een trailer te moeten rijden). Wij konden dus wel afremmen anders was het tot een botsing gekomen. Ik was blij dat ik mijn paard op dat moment dus wel had ingepakt. Het was een hoop gestommel achterin, kon aan de buitenkant van de springschoenen zien dat deze aardig bekrast waren..
_helga_ schreef:mijn verzorg fries heeft altijd peesbeschermers om de eigenaresse zegt dat dat steviger is als transport beschermers

Als de jouwe dat goed doet zou ik er ook niks omheen doen
elsdeg schreef:Erkan altijd iets gebeuren tijdens transport,van wie de schuld dan ook is. Het liefste gebruik ik transportbeschermers, maar ik heb ook 1 paard die hier helemaal van door het lint gaat. Hij beschadigd zich eerder met beschermers, dan zonder. Dit paard zet ik met peeskappen op de wagen en springschoenen. Het gevaar van niks omdoen vind ik vooralmet op en afladen, stel dat hij langs de klep schaaft,als je niks om hebt ligt het been open, terwijl springschoenen en kapjes welnog bescherming geven. Let welop dat je de kappen niet te strak omdoet.
Foryourneeds schreef:Ik vind het ook een vreemde opmerking van "ikke". Ik rij zelf via het centrum naar mijn les (er is geen andere weg). En hoeveel keer ik nu al bruusk heb moeten stoppen, omdat er mensen zich nog op het laatste voor schieten, omdat ze rechtsaf slaan en mij niet eens zien komen (ze kijken dan enkel naar links), voor auto's die me de pas afsnijden "want ze zijn zo geirriteerd door steeds achter die trage vrachtwagen te rijden" enz...
Foryourneeds schreef:Ja dat heeft nog iemand tegen me gezegd en in veel gevallen werkt dat ook.
Maar vorige week reed ik ook midden de baan (aan beide kanten geparkeerde auto's), terwijl aan mijn linkerkant de rij auto's stopte 50m verder. Komt daar een oude vrouw aangereden, reed gewoon de geparkeerde auto's voorbij. Ik kon geen kant meer op...
Terwijl ik zeker voorrang had. Ben dan maar gestopt en ze moest zich er dan maar tussen wringen.
Hier zie je de meest gekke dingen.
Ik probeer dat zoveel mogelijk om zo'n situaties te vermijden, maar het is ongelooflijk hoeveel onbekwame mensen een rijbewijs hebben gekregen, die verkeerssituaties niet kunnen inschatten...