Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Moet je maar net de kans voor krijgen op dat moment
Al helemaal als het een groot paard is..... calimero2 schreef:een flesje met steentjes en zandvullen en als hij stijgerd dan tussen zijn oren slaan. Dan doen ze het NOOIT meer
maar goed ik kon proberen) zo mak als een lammetje. Doordat ze wegliep toen ik met d'r van de wei liep heb ik het allemaal nog eens herhaald voor ik opnieuw ging longeren en toen sprong ze over het hekje omdat ze vond dat ik haar onredelijk strafte, maar sindsdien kon ik haar zonderproblemen longeren. Kroop ik op haar? Prima, en je moest haar rodeo eens gezien hebben toen ik voor het eerst op haar kroop en ja ze was zadelmak, al was ze bij haar huidige eigenaar nooit bereden geweest, enkel in de koets. Ze heeft nooit meer een bok gegeven en ja ze ging weleens in protest maar nooit meer zodat ze mij er echt af wou gooien. Het enige verschil was dat ze mij als leider aanvaard had en nu heb ik zelfs een bijrijder voor haar en is ze nog steeds braaf, gewoon omdat ik dat zeg, al begint de bijrijder natuurlijk ook wel een leidersfunctie te krijgen (het is de zwarte merrie uit mijn profiel).

calimero2 schreef:een flesje met steentjes en zandvullen en als hij stijgerd dan tussen zijn oren slaan. Dan doen ze het NOOIT meer

Lord_Ik schreef:Dat bedoel ik niet. Hij heeft sowiesow al geen goede band met iemand. Als hij iemand heeft die hij als leider ziet kan die persoon hem gewoon op zijn plaats zetten, dan mag dat eventueel zelfs hardhandig als het niet anders kan, want een leider straft nooit onredelijk hard. Maar dit paard HEEFT niemand die hij als leider ziet, hij moet zijn eigen boontjes doppen, en reken maar dat hij zich, als je hem weer op de wei zet, niet meer laat vangen de volgende keer, je hebt namelijk geen recht om hem op zo'n manier te straffen, gegarandeerd dat hij even hard terug slaat en reken maar dat hij sterker zal zijn.
calimero2 schreef:een flesje met steentjes en zandvullen en als hij stijgerd dan tussen zijn oren slaan. Dan doen ze het NOOIT meer
het is aan jezelf of je het risico neemt of niet. Je kan echter praktisch risicoloos werken met zo'n paarden werken als je weet wanneer je beter loslaat en maakt dat je uit hun bereik bent of wanneer je kan proberen ze op hun plaats te zetten. Persoonlijk ben ik ervoor eerst voor je eigen veiligheid te zorgen. Maar je bepaalt natuurlijk zelf wanneer je het te gevaarlijk vindt. calimero2 schreef:een flesje met steentjes en zandvullen en als hij stijgerd dan tussen zijn oren slaan. Dan doen ze het NOOIT meer