Geen enkele cap past..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Geen enkele cap past..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 21:56

Dát is dus mijn dilemma...

Op het moment rijd ik met een Casco youngster (49-54). Deze cap ging heel lang goed totdat ik soms hoofdpijn kreeg tijdens het rijden. Enkele malen zonder cap gereden om te kijken of het daaraan lag, en ja zonder cap nergens last van. Wij naar de ruitersportzaak om een nieuwe cap te halen. Ik heb geloof ik de hele collectie op mijn hoofd gehad maar niks paste..
Enkele merken die ik heb gehad: HH Pro Leather, HH Pro Plus, Kavalkade Hilite Comfort, Horca Airstreem, GPA (alle modellen ook die van 1300,-). Casco paste wel.

Bij alle caps die niet verstelbaar zijn is het zo dat ze voor en achter klemmen terwijl er aan de zijkanten ruimte over is. Ook is het zo dat ze op mijn hoofd zitten. Als je op de cap drukt dan pas druk je de cap op mijn hoofd (dan voel ik de bovenkant). Er zit zeker zo'n 3 cm tussen hoofd en cap. Grotere maat nemen is zonloos, dan hangt die op mijn hoofd. Dus bij elke beweging vliegt die van mijn hoofd. Oftewel niks zit lekker en ben bang dat ik op den duur van zo'n cap nog meer pijn krijg.

Casco past denk ik omdat het stuk dat om je hoofd zit een beetje los zit van de rest van de cap, dus het vormt zich naar je hoofd. Al heb ik bij de Caso ook een stukje 'lucht' tussen cap en hoofd..

Wie heeft ook zoiets (gehad)? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Tatjana

MaNdiii

Re: Geen enkele cap past..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:59

Vervelend probleem. Ik heb gelukkig dit probleem niet wel heb ik eens een cap gehad die eigenlijk iets te groot was die had ik toen opgevuld met Keukenpapier. Toen zat hij gelukkig wel goed (dit was alleen nog wel met die oude cappen)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:02

nee heb ik nog nooit gehad,
ik heb nu een cap die je achter kan verstellen.
ze zeggen dat ze heel snel kapot gaan maar ik heb hem nu 2 jaar en is nog super goed.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:03

ik heb ook wel is ergens gelezen dat je een cap opmaat kan laten maken maar weet niet waar
en weet ook niet welk blad ik dat gelezen heb Verward maar heb het wel ergens gelezen

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:05

Dat heb ik ook altijd, voor en achter zit het strak en aan de zijkanten ruim. Echt vervelend want wou graag mooie cap, maar moet het dus toch bij mijn casco houden. Die zit goed...
Even helemaal off-topic, die GPA kids die in de rare kleuren. Vind het zo vreemd dat ze die pas vanaf maat 54/56 hebben, of heb ik nou zo'n klein hoofd. Scheelt dat ik die cap toch niet wil, maar vind het gewoon raar Tong uitsteken

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:08

Heb je al eens de LAS cap gepast? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Mijn hoofd is vrij smal dus bij alle caps duwen ze voor en achter maar kan ik ze links en recht over mijn oren schuiven Haha!
De LAS (het oudere model, dus niet de nieuwe lichtgewicht dingetjes) is de enige die me past, ben er nu voor aant sparen. Tot die tijd rijdt ik met n kavalkade, met hoofdpijn en dikke rode streep op mn hoofd.

edit:
de cap die ik bedoel heet LAS vega:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kippesoep op 16-06-08 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:12

Nog nooit van gehoord, heb je daar misschien een plaatje van?
Laatst bijgewerkt door Goldie op 16-06-08 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:19

Hierboven erin geplakt Lachen

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 22:46

Ga even een dealer zoeken van de LAS. Heb hem hier nog niet gezien.

Caps op maat maken lijkt mij een duur grapje Tong uitsteken

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:24

LAS wordt verkocht door Goedhard.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:31

ik ken het probleem, smal hoofd, mij past wel het een en ander hoor, maar het merendeel zit naatje.
ik had zondag met een buitenritje een las endurancecapje op, heel ligt en paste iedereen in het groepje prima..
( verstelbaar) de gpa kids is er wel in kleinere maten volgen s mij, heb hem wel eens opgehad in iets van 53 geloof ik

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:32

Zelfde probleem.. hier...

heb na mijn horka..
(ja ik had 10 jaar geleden al zo'n extra dikke eierdop!!! die goedgekeurd was..)
een casco gehad..
nu een happy val??? cap, heeft mij ook een jaar gekost..
lang hoofd niet breed..
Sinds 1 1/2 jaar ben ik bezig met de volgende uitdaging...
genaamd hoedje kopen.. zucht..

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:33

Ik had ook dit probleem, geen enkel cap paste.. ik heb blijkbaar een moeilijke maat. En ik wilde geen "gewone" fluwelen cap, maar een grijze..
Ik heb er nu een die verstelbaar is met een draaiknop. En dat werkt super..
de mijne komt van de decathlon..
succes met je zoektocht..

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:09

Ik paste ook geen enkele cap omdat ze allemaal dezelfde vorm hebben, nu heb ik een GPA kinder cap (ook in roze verkrijgbaar), die paste wel goed terwijl de duurdere GPA's ook allemaal niet paste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:11

Heb je al eens Troxel geprobeerd? Ik had hetzelfde, mijn caps zaten nét niet lekker. Toen heb ik uit de VS een Troxel laten overkomen (zijn wel ff wat duurder) en die past gewoon perfect. Rijd heerlijk en je kan ze nog in leuke kleurtjes krijgen ook. Ik heb de beige Dakota. Inmiddels kan je ze ook in NL kopen bij westernstores. Hier is een linkje: http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ory_id=185

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 11:33

Miss_Montana; die Troxel caps zien er ook goed uit Lachen Maar mag je daar mee starten in de dressuur?

De cap moet wel goedgekeurd zijn door de KNHS, anders kan ik weer een nieuwe kopen voor wedstrijden. Vork

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:11

Ik heb hetzelfde. Probeer eens een Horka Airstream (heb ik hiervoor gehad) of een Equipar/USG/Kieffer Light (heb ik nu).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:14

Tatjanaa schreef:
Miss_Montana; die Troxel caps zien er ook goed uit Lachen Maar mag je daar mee starten in de dressuur?

De cap moet wel goedgekeurd zijn door de KNHS, anders kan ik weer een nieuwe kopen voor wedstrijden. Vork

Oh, nee dan mag je er geloof ik niet mee rijden. Ze zijn in Europa (nog) niet goed gekeurd geloof ik, wat overigens belachelijk is want de VS heeft wat dat betreft veel strengere eisen. Daar heb je veel sneller een miljoenenclaim aan je broek dan hier Rolleyes

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 12:58

@ Tessebes; De Horca past dus niet.. (en daarbij vind ik die ook oerlelijk Bloos )

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:24

Miss_Montana schreef:
Tatjanaa schreef:

Oh, nee dan mag je er geloof ik niet mee rijden. Ze zijn in Europa (nog) niet goed gekeurd geloof ik, wat overigens belachelijk is want de VS heeft wat dat betreft veel strengere eisen. Daar heb je veel sneller een miljoenenclaim aan je broek dan hier Rolleyes

Troxels zijn absoluut wel goedgekeurd in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:26

Only_Hellen schreef:

Oh echt? Heb je iets waar dat staat? Want ik heb er nl meerdere discussies over gehad op bokt over dat het niet goedgekeurd was... Dacht nl voorheen dat ze ook gewoon mochten, toen kreeg ik te horen van niet en nu dus weer van wel Blond

Daisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:30

Ik ken het probleem, had altijd HH maar die schoof altijd naar voren, ook al was die te klein en idd hoofdpijn.
Heb toen in de ruitersportzaak verschillende caps opgehad, en heb nu een LAS LasVega was de enige die paste. LAS verkopen ze alleen niet overal.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:34

Caps en helmen moeten aan de EN1384 norm voldoen. Volgens mij voldoet de Troxel daaraan, hij is nl. in de Endurance toegestaan.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:37

Miss_Montana schreef:
Only_Hellen schreef:

Oh echt? Heb je iets waar dat staat? Want ik heb er nl meerdere discussies over gehad op bokt over dat het niet goedgekeurd was... Dacht nl voorheen dat ze ook gewoon mochten, toen kreeg ik te horen van niet en nu dus weer van wel Blond

Ik verkoop ze zelf, en bij de helm zit een certificaat van goedkeuring.
Kijk maar eens op http://www.rijhelm.nl

rijhelm.nl schreef:
Veiligheid
Troxel is een leider op het gebied van veiligheid en biedt u optimale bescherming. De rijhelmen die wij u op deze website presenteren zijn goedgekeurd en voldoen aan de Europese veiligheidsnormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:40

Oh héhé eindelijk eens duidelijkheid! Die link ga ik dus bewaren voor ik weer in een discussie kom! Thanks Ja