Cavallo bleu label slechte rijbroeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Indomitable

Cavallo bleu label slechte rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 20:08

Hoi,

Ik heb een paar weken geleden een cavallo bleu label broek gekocht. Na de eerste keer rijden was de stof gaan pluizen op mijn rechter onderbeen. Ik rijd met lange sokken en daarover mijn rijlaarzen, ik vond het dus een behoorlijk vreemde plek waar de stof beschadigd was. De stof is niet geraakt door het klittebandje onderaan de heil, en van mijn sokken kan het ook niet komen.

Ik ben dus terug gegaan naar de ruitersportzaak en het probleem voorgelegd. Als eerste krijg ik de vraag of ik met chaps met klittenband heb gereden, nee dus, vervolgens of ik hem gewassen had, nee dat ook niet. Uiteindelijk hebben ze hem via de vertegenwoordiger terug gestuurd. Na 5 weken wachten en 3 keer bellen, wisten ze na mijn laatste belletje te zeggen dat hij terug was. Tja het was mijn woord tegen het van de vertegenwoordiger. De stof schijnt niet van dermate kwaliteit te zijn Verward , waarop ik antwoorden dat ik van een broek van 100 euro toch best een beetje kwaliteit mocht verwachten. Affin ze hadden hem behandeld en ik kon hem gaan halen. Gisteren de broek weer opgehaald en er was niets meer van te zien (nouja wellicht met een scheermesje behandeld?). Vandaag heb ik hem weer aangehad en ja hoor, op twee plekken is hij weer aan het pluizen. Zouden jullie er nogmaals mee terug gaan, of zelf contact opnemen met Cavallo???

Wat is jullie ervaring met deze broeken? Ik heb nog meer Cavallo's (maar dan die katoenen) die ik al 3 jaar heb, waar niets mis mee is.

Ik hoor het graag!

lisaa92

Re: Cavallo bleu label slechte rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:15

Ik heb ook een Cavallo Blue label rijbroek. Superbroek, zit echt geweldig. Ook bij mijn broek had ik in het begin een plek waar hij begon te pluizen, weet ook niet waarom. Ben terug gegaan naar de ruitersport winkel, daar hebben ze de pluisjes erafgehaald dmv scheren. Ik heb de broek nu een jaar en hij is nog in hele goede staat, en hij zit nog super! ik ben dan ook erg tevreden over deze broek, hoewel ik het wel apart vind dat ie in het begin zo pluisde op die plek Knipoog

edit: typfout

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:19

Ik heb vier van deze broeken. Bevallen echt prima. Ik heb er een is die al twee jaar oud en ziet er nog als nieuw uit.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:22

ik heb dat probleem met mijn eurostar klarissa..
e gingen er is met een scheermesje over, maar nu zitten in die broek allemaal gaten.. maar ze zitten zo heerlijk dat ik niet weet wat voor broek ik moet nemen, want eurostar heeft kindermaten waar ik inpas met me lange beentjes Clown

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 20:23

Nou ik vind de broek ook lekker zitten, anders had ik hem niet gekocht Knipoog. Alleen dat pluizen staat me niet zo aan, en zeker niet als ze in de winkel dan ook nog vertellen dat de stof te wensen overlaat. Zoiets hoor je toch eigenlijk niet te zeggen?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:25

Tja, hij is nou eenmaal een stuk goedkoper dan de andere Cavallo`s, dat verschil moet ergens door komen.
Ik ben heel tevreden over mijn Bleu Label broek, en dat pillen dat wist ik gelukkig van te voren al dat er kans was dat hij dat zou gaan doen.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:25

Ik heb er zelf ook 1, en nergens problemen mee. Fijne broek, draag hem veel en er is niets aan te zien.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 20:28

mmm nog geen 3 jaar geleden waren die cavallo champion broeken ook 100 euro, ik zag ze nu voor 150 liggen. Ik snap niet dat het allemaal zo duur wordt.

Nouja ik kijk wel wat ervan gaat worden, als hij meer gaat pluizen dan ga ik toch nog maar een keertje terug.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:21

Indomitable schreef:
Nou ik vind de broek ook lekker zitten, anders had ik hem niet gekocht Knipoog. Alleen dat pluizen staat me niet zo aan, en zeker niet als ze in de winkel dan ook nog vertellen dat de stof te wensen overlaat. Zoiets hoor je toch eigenlijk niet te zeggen?

Moeten ze nou eerlijk zijn of niet...? Haha! Er zit zoooveel verschil in stoffen van broeken, en je kan van een "b-lijn" van cavallo NIET dezelfde kwaliteit verwachten dan de "a-lijn". Een broek van 100E is ERGENS goedkoper in. Kwaliteit,duurzaamheid, comfort, etc. Als dat niet zo was zouden de echte duurdere broeken niet meer verkocht worden. Voor een dubbeltje kan je niet op de eerste rij zitten, en ik vind de prijs kwaliteit verhouding van de Blue label prima. IK heb zelf ook 2 blue labels, en ben er dik tevreden over. Pluizen doen ze inderdaad, maar ik snap niet dat daar zo'n drama van gemaakt wordt, want even scheren en het is eraf. Ik zou er dus niet moeilijk over doen. Gewoon de plekken scheren (voorzichtig en stof gladtrekken!) en gewoon aantrekken. Pikeur en dergelijke broeken pluizen ook, dat is gewoon omdat die broeken van meerdere "soorten" materialen gemaakt worden. Dat gaat wrijven, en zo onstaan pluisjes. Niks aan de hand!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:35

Ik heb er ook een en wel meer mensen van onze stalling. Ik heb zelf geen problemen met mijn broek en ik heb van anderen ook niets gehoord aan klachten. Geen pluisjes dus Lachen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:08

Ik heb een cavallo rijbroek maar ik wete niet of het een bleu label is. Ik draag ze veel en ze is al heel veel gewassen en nog nergens pluisjes te zien. Wat ik wel had en dat was na 1-2 keer wassen al te zien. Is dat dat stukje stof dat boven de rits ligt hier en daar verkleurd en ook aan de 'passantjes' waar je je riem kan doorsteken enzo.
Voor derest is ze nog prima Ja.

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:12

Hoe weet je of je broek een bleu label is?
Is een champion dat dan ook?
Bij mijn weten zijn de champions nog altijd 100€

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:16

Ik zou weer terug gaan naar de winkel.

Vriendin van mij had het ook een keer bij een broek en is echter een paar keer terug gegaan. Heeft daarna gewoon een nieuwe gekregen. Ze moeten gewoon zorgen dat ze kwaliteit leveren en niet dat er pluisjes op de broek komt.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:16

Op een Blue Label broek zit achterop een groot blauw label waar Blue Label op staat, tenminste bij de mijne, makkelijk te herkennen.
Ik ben juist heel tevreden over mijn broek, tenminste niet zo achterlijk duur als sommigen, en wat mij betreft prima kwaliteit. Bij mij is er een klein stukje stiksel los gegaan, na een half jaar maar het gaat gelukkig niet verder.
Mijn broek is ook niet gaan pillen oid... denk dat je gewoon pech hebt gehad. Het zou wel netjes zijn als ze je een nieuwe broek geven idd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:22

B label of niet, voor 100 euro zou niemand mogen verwachten dat een broek zo snel gaat pillen. Het is niet nogal wat geld zeg, ik vind dat er hier over gepraat wordt alsof het een broek is van drie tientjes! Ik zou het er zeker niet bij laten zitten, voor dat geld mag je echt wel verwachten dat een broek minstens 2 jaar goed blijft bij regelmatig gebruik. Ik rij al 4 jaar op zeer regelmatige basis met de pikeur montana en beide broeken kosten 130 euro en zien er nog uit als nieuw. Dan mag je die 2 jaar van een cavallo van 100 euro ook wel verwachten!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:31

Een zacht materiaal rijbroek, zit fijn, maar heeft sneller last van pillen. Heb eigenlijk altijd broeken in de dure prijsklasse, en merk zelfs daar dat ze kunnen gaan pillen als je een zachte stof neemt. Nou moet ik zeggen dat de levensduur dan alsnog jaren is, en de pillen zitten bij mij op niet heel zichtbare plekken (knieholte, kruis). Je kan er een probleem van maken, zou niet moeten mogen etc. 100 euro is ook veel geld. Maar denk zomaar dat de techniek er nog niet naar is (in die prijsklasse) om deze 'slijtage' tegen te gaan bij bepaalde stoffen.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:36

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:41

ik heb ook zo'n blue label geval en ik vind er ook niks aan Ach gut ze worden gewoon te snel lelijk!
ik koop nu goedkopere rijbroeken (bijv de mondoni ghana voor 60 euro) die blijven langer mooi vind ik en ze zijn hun geld echt waard Pling

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 20:35

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:57

Nee hoor, zijn goede broeken. Alleen ze pillen iets sneller, dus met wassen goed de klittebandjes van je pijp sluiten, en je hebt kans dat je met je zweepje langs je broek misschien nog wat kunt laten pillen. Ik gebruik 'm zelf als wedstrijdbroek.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:51

bij mij pilt ie bijna overal Clown en de klittebandjes gaan altijd netjes dicht etc etc komt gewoon puur door het dragen
nu ligt het er misschien ook aan hoeveel je em draagt... als jij 1 uurtje naar de manege gaat is het natuurlijk anders als dat jij een paar paarden achter elkaar rijd en met die broek ook stallen staat te mesten voeren etc etc...
ik kan trouwens met die blue label broek ook niet meerdere paarden achter elkaar rijden. de stof gaat dan gewoon pijn doen en heb dit nog nooit meegemaakt bij een rijbroek Ach gut

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:42

asjemenou schreef:
Tja, hij is nou eenmaal een stuk goedkoper dan de andere Cavallo`s, dat verschil moet ergens door komen.
Ik ben heel tevreden over mijn Bleu Label broek, en dat pillen dat wist ik gelukkig van te voren al dat er kans was dat hij dat zou gaan doen.

Goedkoper? Die broeken kosten een kapitaal, ik heb er ook 1 en ik verwacht er heel veel van (bij 4 keer per week gebruikt toch wel dat ze minstens 3 jaar meegaan).
Ik heb de broek nu een paar maanden en tot nu toe ben ik er tevreden over.

Ik had juist bij de eurostar klara dat dat kreng pluist tot grote ergernis van mij. Ik ben er mee teruggeweest en wat werd er tegen mij gezegd: ik moest geen stropakken tillen met die broek aan.
Ja zeg ik, ik draag de pakken ook tussen m'n benen (had immers pluizen aan de binnenkant van m'n benen zitten). Clown

Mondoni broeken heb ik binnen een jaar volledig versleten.
HH EZ gaan ook zo 2 jaar mee. En ze pluizen niet. Fijne broeken.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:45

Ik vrees dat we dan een andere mening hebben over wat een kapitaal is voor een rijbroek.
Voor mij valt deze onder de goedkopere rijbroeken, en zijn gemaakt van een goedkopere stof, nl met katoen erin. Daarom gaan ze ook pillen.

De dure broeken van Cavallo zijn gemaakt van o.a. Schoeller stof, deze gaan niet pillen, maar zijn ook eens zo duur.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:35

asjemenou schreef:
en zijn gemaakt van een goedkopere stof, nl met katoen erin.

katoen met een hoog percentage elastisch rotspul als je het aan mij vraagt Clown
katoen zit ook bijv in de mondoni ghana (die broek van 60 pleuro) maar die pilt nog steeds niet, en die broek heeft al een hoop meegemaakt Haha!

germie schreef:
Goedkoper? Die broeken kosten een kapitaal

in vergelijking met de originele cavallo is het goedkoper Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:41

ik vind 100 euro veel geld voor een rijbroek, ik heb de hele ruitersportzaak aan mijn kont gepast, niks zat goed qua model en stof.... en duur!
loop je de decathlon in heb je voor 2 tientjes een heeeeeerlijke broek die niet zo achterlijk ver naar boven zit.
ik koop liever 5 van die broeken die goed blijven, dan 1 van 100 euro waar ik alleen ergernis van heb..