Rijden in de regen: wat trek je aan??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

phi

Rijden in de regen: wat trek je aan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 10:57

Halloo!

Ik vroeg me af hoe jullie het regenachtige weer in Nederland trotseren te paard. Heb je zo'n lange regenjas, of n kort regenjasje en regenbroek? Hoe bescherm je je zadel tegen de regen of smeer je je zadel achteraf in ofzo? Doe je nog iets over je paard?? Oftewel wat doe je aan??

Unseen

Re: Rijden in de regen: wat trek je aan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:59

Ik doe mijn spijkerbroek en een trui aan, als het te hard regent een jas eroverheen.. Nagelbijten / Gniffelen
Paard kan ook echt wel tegen een beetje regen hoor Knipoog Zadel droogt wel, daarna even vetten.

phi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 11:01

Oow hihi echte die-hard Haha! Dus over mn zadel hoef ik me ook niet heel druk te maken?:P

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:02

Ik heb zelf gewoon een waterafstotende jas aan.
Voor mn benen heb ik Rainlegs. Errug handig, deze zitten alleen op de bovenkant van je benen, heb je dus geen last van, en je houdt droge benen.
Mn paardje heeft niks speciaals op/om. Zadel wel ff goed schoonmaken.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:03

als het erg hard regent doe ik een regenbroek aan (meestal wacht ik wel tot het niet erg hard meer regent) en bij een beetje miezer doe ik mn apex jasje aan. in de winter heb ik zowieso een waterdicht skijasje aan. mn paard kan wel tegen wat regen hoor!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:06

Als het echt stort ga ik niet rijden... En als ik overvallen wordt door een bui en een heel goed humeur heb rij ik lekker door totdat ik van top tot teen doorweekt ben en het niet meer voel Haha! haha

phi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 11:07

Rainlegs, dat klinkt goed! Want ik dacht al, n regenbroek dat schuurt toch heel irritant lijkt me? En ik ben bang dat ik mn zadel dan beschadig (godgod wat een miepke ben ik af en toe) Waar heb je die gekocht? Gewoon bij n ruiterzaak?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:08

phi schreef:
Oow hihi echte die-hard Haha! Dus over mn zadel hoef ik me ook niet heel druk te maken?:P

Ik vind in de regen rijden altijd wel lekker. Huilen van het lachen Heb liever regen dan dat het echt zo heet is dat je gewoon geen lucht meer krijgt Nagelbijten / Gniffelen

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:10

Ik heb dan altijd van die 'rain legs' aan. Echt een super uitvinding Ja Verder heb ik meestal een jasje van Mountain Horse aan. Die is trouwens niet 100% waterdicht, maar houdt zeker een hoop tegen. Tja, op mn koppie heb ik natuurlijk een cap. Ook heel handig als het regent. (die van mij heeft nauwelijks ventilatie gaten, dat maakt ook nog veel uit denk ik)
Verder is mijn zadel van kunststof (Wintec) dus daar kan achteraf even een doekje overheen en klaar. Voor mijn pony doe ik eigenlijk niets speciaals, achteraf even droog wrijven en eventueel een zweet deken in de winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:10

Ik heb een lange regenjas, geheel in westernstijl. Maar voordeel is dat ik een binnenbak tot mijn beschikking heb dus dan rij ik daar en heb ik op stal die jas aan Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:11

Lange chaps van Kitt. Niet 100% waterdicht, maar wel van heerlijk warm neopreen waardoor je geen last krijgt van koude benen door de regen.

En een regenjas. 'Sterkte' afhankelijk van hoe hard het regent. Met lichte regen kan ik het af met mijn dunne waterdichte jack van Mountain Horse, hoewel die qua waterdichtheid best wat pittigers kan hebben, maar ik vind het zelf niet prettig met zo'n dun jasje in de stromende regen.

Met heviger regen draag ik een gewone korte regenjas, zoiets waar standaard een regenbroek bij geleverd wordt (maar die draag ik dan weer nooit te paard). Ga je wel in zweten, maar dat douche ik er dan na het rijden wel weer af.

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:12

Die rainlegs zijn gewoon bij Divoza te koop. (Ook bij veel fietsenwinkels/makers)

phi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 11:13

Okee die rainlegs wil ik ook!:D Alleen dan kan k denk ik beter n kort jasje erop aantrekken... Maar zo'n lange regenjas is ook wel weer stoer:D Moeilijk, moeilijk..

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:14

Rain legs had ik ook, maar die lekten door. Stroomde al het regen ook erg fijn mijn laarzen in. Dus dan heb ik liever doorweekte benen en mijn voeten droog, dan droge benen met zeiknatte voeten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:15

Als het echt goed regent, ga ik niet rijden of grondwerken. Knipoog
Mijn paard vindt dat niet fijn en ik ook niet. Wat zouden we dan gaan hannessen?

Overigens staat mijn paard 24/7 buiten en hebben we geen binnenbak en ik moet zeggen dat het met het weer in NL allemaal best meevalt. Knipoog
Ja, het regent wel eens, maar meestal is dat niet continu en is dat wel even zo, dat duurt dat niet zo lang, hoor.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:16

Waneer het echt stortregent,ga ik niet rijden. Maar als het gewoon een beetje miezert,rijd ik wel.
Voor mijn paard heb ik niet speciaals en voor mij ook niet. Was overtlaatst aan het trainen met mijn trainer voor op jumping te gaan. Was beetje bewolkt,maar toch goed weer,nou,ben ik een half uur aant het trainen,begint het te stortregen. Heb gewoon doorgereden: je hebt les,dus kan zomaar niet stoppen en tegen dat je paard binnen staat is het gedaan met regen. Ik ben blijven verder springen en tegen het einde van de les,was het gedaan,uitgestapt en onder het solarium. Als ze echt last heeft van de regen,draait ze haar kont naar de regen en dan blijf ik wel staan totals het gedaan is of ik stop. Ik kijk wel een beetje naar haar ook.
Mijn zadel heb ik niets speciaals mee gedaan en mijn kopstuk ook niet.

phi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 11:28

En zo'n lange jas die ze verkopen, daar zitten ook al van die beenstukken aan toch? Is dat onhandig of juist fijn? K zit n beetje te twijfelen of ik zo'n jas wil kopen nl...

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:32

ligt aan de hoeveelheid regen die naar beneden komt Clown

Ik heb een lange wax jas, zo'n western jas, voor als het flink regent.

Bij een beetje regen gewoon een waterdichte jas.

Als het echt al een hele dag zijkt van de regen, wacht ik meestal wel een dagje met rijden.
Hoewel paard en ik niet smelten, hebben we samen wel een hekel aan nat worden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:36

Ik zou naakt gaan, dan wordt er het minste nat en zo weer droog, geintje.
Maar die rainlegs moeten echt fijn zijn en dan een goede waterdichte jas met gore-tex, deze ademenen en zijn 100% waterdicht.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:37

Bij een beetje regen doe ik alleen een kort regenjasje aan.
Is het echt keiharde stortregen dan een lange waxjas, maar dat vind ik toch minder prettig rijden. Zadel en hoofdstel maak achteraf goed droog.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:44

Ik trek gewoon een regenpak aan en na het rijden lekker onder de warme douche Lachen

Hannygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:58

Goeie jas aan meer niet, daarna gewoon droge kleren aantrekken OK dan!

Veraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:01

Ik heb zo'n lange regenjas, maar als het de hele dag al keihard regent ga ik meestal niet rijden.
Een enkele keer heb ik een plotselinge bui gehad en ja, dan heb je natuurlijk niks bij je..
Over het paard leg ik niks heen, in de wei wordt ie immers bij een regenbui ook nat als ie niet in de schuilstal gaat staan.
En wat zadel betreft, na het rijden afdrogen..

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:01

ligt eraan. in de zomer heb ik gewoon mijn rijbroek aan en als het koud is mijn waterdichte zomerjas en als het gewoon warm is in t-shirt. in de winter heb ik mijn thermobroek aan als het erg koud is en die is ook waterdicht. en dan mij winterjas. als ik geen thermobroek aan heb, rij ik in mijn paardrijbroek. ik vind een regenbroek namelijk niet lekker zitten. voor het zadel heb ik niks. en het ligt eraan of lessy geschoren is of niet en wat we gaan doen, anders heeft hij eventueel een waterdichte uitrijdeken om, in de winter dan. in de zomer moet hij bloot.

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:03

een lekkere dunne regenjas die toch waterdicht is (heeft nog iemand suggesties want de perfekte heb ik nog niet gevonden) en ik ben heeel erg te spreken over die rainlegs..