Ik heb vanavond dan toch uiteindelijk een beslissing genomen, na met de staleigenaar te hebben gesproken. Ik ga mijn paard verkopen. De reden is dat ik er niet (meer) mee kan rijden. En aangezien ik nu 4 stuks op het land heb staan waar ik niet veel mee kan, en wat bergen geld kost, wil ik nu wat verkopen en een paard kopen waar ik WEL wat mee kan.
Ik heb het dier op 10 jarige leeftijd gekocht, ze kon nog niets, had alleen in dat weiland gestaan. Ik had mijn schouder al eerser geblesseerd, maar dacht dat ik er met langzaam opbouwen nog wel wat van kon maken. Niet dus, een beetje werken zit er gewoon niet meer in. Ik kan in het zadel zitten, maar oefeningen rijden, paard trainen, gaat niet meer. Doe ik het wel, dan heb ik een week lang spijt (lees: dan kan ik een week niets meer met mijn arm uitvoeren van de pijn).
Het probleem is, het paard heb ik dus nooit goed door kunnen rijden. Ze is ingereden, is echt super braaf en lief, maar moet nog steeds veel leren. Ze werkt graag, probeert alles zonder protest, maar het lukt me gewoon niet...
Nu heeft ze een veulen aan de voet. Sind het begin van de dracht was ze al mega dik, zadel paste niet meer. Ze heeft dus een jaar niets gedaan. Soms eens aan de longe gehangen, maar omdat ze zo dik en zwaar was, wilde ik haar ook niet "pesten" met verplicht haar rondjes lopen.
Ik weet wel dat het nu een kwestie is van opzadelen en opstappen, zo braaf is ze. Maar voorrijden?
Ze zou een superpaardje zijn voor iemand die er wat mee doet, die gewoon regelmatig kan rijden. En daarbij komt ook nog dat ze makkelijk drachtig wordt (eerste keer was gelijk raak) en een supermoeder is. Het veulen is echt chique en heeft het (zover ik nu, na twee maanden kan zien) lieve karakter van de merrie.
Deze merrie is zo lief en braaf, dat ik er ook rustig de kids van stal er mee rond laat lopen. Ze liet vanaf het begin ook rustig iedereen in de box om naar het pasgeboren veulen te kijken, vind ze allemaal prima. Kortom, een merrie met een gouden karakter, werkwillig, maar helaas nooit goed doorgereden. Basis zit erin, maar meer ook niet.
Ze is net 14 geworden en heeft een mooi papier (is trouwens een Hannoveraanse merrie). Stokmaat 1.69.
Zou dit paard te verkopen zijn? Ze gaat niet naar een handelaar (die nemen zo ongeveer alles denk ik) en ze gaat ook niet weg voor 1500 euro, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik hoef geen hoofdprijs.
Of zou ik haar eerst door iemand flink door moeten laten rijden? Dat gaat flink geld kosten en er gaat weer een tijd overheen...
Graag jullie mening. (beetje lang verhaal geworden)
.
Is echt een chique, de vader is Rubinero, van Gestuet Vorwerk. (Rubinstein)