Wiesje schreef:Het is wel verstandig om het een keer rustig te proberen, zoals mijn voorganger aangeeft. Dus aan wal de motor een keer laten draaien, zodat je nog weg kan in geval van nood. Kan me namelijk zo voorstellen dat het geluid van die motor en het lopen van de ketting toch een bepaalde reactie bij je paard uitlokt. De bodem lijkt onder z'n voeten te verdwijnen.
Maar goed, wie niet probeert, weet niks. Toch?
ja idd.. hij is wel 'motor' mak.. als pa me de bosmaaier bezig is komt hij ook kijken want dat vind hij leuk, ook voor slijptol en als we met de traktor in de wei rijden vind hij allemaal niet erg.
dus dat is t punt allemaal niet, die kerel kan best die motor aan laten alleen weet ik niet hoe hij reageert als dat ding aan het varen gaat omdat t dan heel hobbelig enz.. aanvoelt.
ik heb een hele goede band met hem en ben ook met hem opgegroeit, heb hem alles zelf aangeleerd en hij heeft vertrouwen in mij en ik sta boven aan de rang en dat scheelt wel.
maar ik ga dr een keer op als het niet druk is, dus als er geen autos op staan enzo.
en idd eerst een aantal keren dr heen gaan zodat hij de situatie kan bekijken, wennen aan het geluid van de kettingen en dan als dat goed gaat pas over t pont
@ nibbit: ik kan me voorstellen dat jij t nut dr niet van inziet, maar t is toch idd wel super makkelijk voor mij anders moet ik toch wel een heel aantal kilometers omrijden..