Hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, zit een beetje in de put!
Mijn paard (4 jaar ruin) is tot nog toe 4 keer op de trailer geweest.
Het ging steeds goed alleen vorige keer bleef hij een tijdje op de klep staan en wilde niet verder.
Met geduld is hij er toch nog op gegaan. Nu zijn we zondag op buitenrit geweest en terug reis wilde hij niet meer op de trailer. (duurde dik half uur met steigeren e.d.)
Omdat ik volgende week een wedstrijd heb, besloot ik om direct contact op te nemen met Balingehof.
Ik kon er gisteren gelijk al naar toe!
Ik zou alleen gaan, omdat iedereen moest werken, maar mijn vader was vrij (heeft 2 belgen) en wilde wel met mij mee.
Nou om het kort te houden, het laden ging helemaal mis en mijn vader wilde met touwen en een zweep in de weer (wilde touw aan zijn halster en achter langs... begreep het niet helemaal...).
Hij houdt je voor de gek en hij speelt spelletjes met je, werd mij verteld...
Nu kan mijn vader een behoorlijk driftkikker zijn als iets niet gaat zoals hij dat wil, dus ik heb gezegt dat we ermee ophielden en dat ik wel met Balinghof zou bellen hoe we dit konden oplossen.
Ja nu heeft hij weer gewonnen zei mijn vader pissig.
Ik heb nu een giga rot gevoel, allereerst omdat het niet gelukt is,
tweedst omdat ik wedstrijd of moest zeggen.
derde omdat mijn vader tegen me tekeer ging.
En toen ik met mijn broer erover praatte zei hij dat ik mijn paard anders een week bij mijn vader moest neer zetten, zijn paarden gaan immers altijd op de trailer dus hij zal wel weten hoe het moet...
Toen praatte ik thuis met mijn partner erover en die vond ook dat ik een mietje was en mijn paard maar harder moest aan pakken....
Balingehof komt mijn paard nu ophalen (wat meer geld kost) en dan kan ik de volgende dag met hem trainen...
Heb ik nu niet hard genoeg geprobeerd om mijn paard erop te krijgen? Moet ik hem nu echt harder aanpakken?
Ik houd er zelf totaal niet van om met geweld en allerlei constructies een paard te dwingen om iets te doen, maar als iedereen om mij heen zegt dat ik te zacht ben en er uiteindelijk ook niets bereikt wordt, wordt ik ook erg onzeker....
Wat vinden jullie??
(sorry voor het lange verhaal!)