Petrie Perfect laarzen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasterina

Petrie Perfect laarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 19:39

Heey,

Mijn zus heeft de petrie perfect laarzen, zelf vint zij ze niet lekker zitten.
Nou wil ik zelf ook graag de petrie perfect en geen andere want daar zit een te groot prijskaartje aan.( aangezien ik nog in de groei ben)
Maar nou zou ik graag willen weten wat jullie ervan vinden( als je ze heb)
Vertel je ervaring !
En vertel wat je ervan vint.

Groetjes Jasterina.

sjaslique

Re: Petrie Perfect laarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:09

Ik heb zelf geen perfect, maar weet wel dat de ervaringen met de perfect laarzen zeer uiteen lopen. Een veel gehoorde klacht is het loslaten van de coating. Maar dit hangt ook weer af van de mate van gebruik en de manier van onderhoud.

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 20:29

Ik ga er erg zuinig mee om, weet je misschien ook hoe die zit ?

sheyjoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:34

ik heb ze ook.. ik heb ze al 5 jr, werd gewoon 1 tot 3x in de week mee gelest.. en nu weer 3x in de week. Ik vind ze echt super zitten!! en geen klachten ook niet wat de coating betreft. Voor dat geld vind ik t een prima laars.. Lachen

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 13:55

sheyjoen schreef:
ik heb ze ook.. ik heb ze al 5 jr, werd gewoon 1 tot 3x in de week mee gelest.. en nu weer 3x in de week. Ik vind ze echt super zitten!! en geen klachten ook niet wat de coating betreft. Voor dat geld vind ik t een prima laars.. Lachen

Ben je er zuinig mee ??
Maak je ze elke keer schoon naa het rijden ??

Marittt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:01

Dat is niet heel goed voor het leer. Ik heb ze zelf ook, en vindt ze niet zo fijn zitten eigenlijk.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:22

Ik heb ze zelf ook, maar als ik het over kon doen had ik liever wat langer gespaard voor één die duurder is, of een ander merk. Ze zijn mij te stug. Ik pas er ook niet meer in, naar 1 jaar dragen. En de hak is er ook af.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:39

Die van mijn sluiten goed aan en ik onderhoud ze met liefde. Tong uitsteken Ze zitten dan ook prima, maar ze gaan toch wel kapot op allerlei plekjes. Stuk plastic in de achterkant komt omhoogeschoven, neusleer bladert er wat af, hakjes al vervangen, draadjes los bij de achterkant van mijn voet.. Ik heb ze 2 jaar, maar onderhoudt ze minimaal 1 x per week. Blijkt toch dat een duurdere aankoop een betere geweest was geloof ik. Knipoog

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 16:56

Heeft iemand dan ervaring met een duurdere soort petrie ?
En zijn die dan wel fijn en blijven die mooi ?
Andere woorden, Zijn die danwel het geld waard?

(nog bedankt voor alle reacties tot nu toe)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:59

geen goede ervaring met de perfect's

als je 1x per week rijd, dan zullen ze nog wel goed kunnen zijn, maar als je regelmatig rijd,

bij mij werden ze erg snel lelijk, coating liet los en bladerde af etc etc..

heb nu de Standaard die bevallen mij prima, wel 100 euro duurder, maar dat is het zeker waard, heb ze sinds januari dit jaar, maar ze zijn nu nogsteeds mooi (vergeleken met de perfects die nu al zo goed als lelijk waren Nagelbijten / Gniffelen)

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 17:01

magic_lover schreef:

als je 1x per week rijd, dan zullen ze nog wel goed kunnen zijn, maar als je regelmatig rijd,

heb nu de Standaard die bevallen mij prima, wel 100 euro duurder, maar dat is het zeker waard, heb ze sinds januari dit jaar, maar ze zijn nu nogsteeds mooi (vergeleken met de perfects die nu al zo goed als lelijk waren Nagelbijten / Gniffelen)

Dankje wel~!
Hoe ging het inlopen?
Zijn ze dan ook minder stug?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:03

tja leren laarzen zijn nou eenmaal in het begin stug, je kunt het in de verste verte niet vergelijken met rubberen oid Lachen
en zeker van petrie niet, die zijn nou eenmaal erg hard en 'stijf', wat ik persoonlijk wel fijn vind Ja

Ik had geen moeite met inlopen, ook geen last, ben er gelijk mee op het paard gestapt, rijd wel wat stijf de 1e paar keer, maar na 3 keer zaten ze al super, en zakken ze ook gelijk goed in als je er mee op het paard stapt.

kortom, het bevalt mij beter om er gelijk mee te rijden dan ze eerst in te lopen.... Ja

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:05

Ik heb ook de Standaard, deze bevalt mij ook prima!
Het inlopen was wel pijnlijk.. en toen ik ze goed ingelopen had ben ik gaan fitnessen en paste ik ze niet meer..
heb ze net laten oprekken bij de schoenmaker en nu zitten ze weer perfect!
ik vind het een super laars en zou ook niet meer zonder kunnen rijden(A)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:07

(die van mij waren ook niet overdreven hoog in de knieholtes, heb als hoogte 51cm nu maar moest eigenlijk nog een cm hoger, maar die was er niet dan werd het maatwerk, misschien dat ik daarom er weinig last van heb gehad Knipoog)

maar er zijn ook van die hakjes die je erin kan doen zodat je geen last hebt dat ze in je knieholtes zitten, dat schijnt ook wel goed te werken Ja

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:10

magic_lover schreef:

Jouw perfects waren tweedehands toch? Geen goede vergelijking met je nieuwen dus.
Ik heb ook de perfects en hoef geen anderen. Ze lopen heerlijk, kan er de hele dag
wel op lopen. Ze zitten goed, en zijn mooi. Ik maak ze helemaal niet vaak schoon en ben
er niet overdreven zuinig op. Maar ze blijven mooi! Mijn vorige perfects heb ik 4 jaar
gehad en nooit wat aan laten doen. Leer bleef mooi, alleen de hak was versleten.

Maar mag ik vragen waarom je leren laarzen wil als je nog in de groei bent?
Lijkt mij weggegooid geld. En als je dan toch voor leer gaat, waarom niet
die laarzen van Cavallo (volgens mij) die "meegroeien". Daar zit elastiek in de
schacht en je kunt de binnenzool eruit halen, daardoor wordt ie een maat groter.
Zjin geloof ik in dezelfde prijsklasse als de Petrie Perfect.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:11

De perfect heeft leer waar bijv. een litteken opzit of uit meerdere stukken de caoting die erop zit kan dus los laten. Het zijn geen laarzen om elke dag mee te rijden. 1 keer in de week zijn ze eigenlijk geschikt voor.

De andere zijn dus een stuk duurder omdat die uit perfect leer zijn. Dus er zit een andere laag op want bij deze hoeft niks te worden verborgen (littekens etc.)

Zo heeft de verkoopster van Divoza het mij uitgelgd. Daarom moet je dus even het dubbele neer leggen voor een laars die je elke dag wil gaan gebruiken. Ik zou dan toch voor de Standaard gaan heb ik zelf ook na het inlopen zijn ze super. Al zouden het nooit wandel laarzen worden Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:12

Zat toen ik mijn standaards kocht te twijfelen tussen de Anky en de standaard, beide aangehad, niet veel verschil in, alleen de anky een hogere boog en zachtere voet (en 25 euro duurder).
die had ik anders genomen maar moest nog weer besteld worden dan, daar had ik niet echt zin in van daar voor de standaard gegaan Ja

rindin: Ja waren idd 2e hands maar nog z.g.a.n en niet echt gebruikt dus Knipoog
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 26-05-08 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:14

Munnie schreef:
De perfect heeft leer waar bijv. een litteken opzit of uit meerdere stukken de caoting die erop zit kan dus los laten. Het zijn geen laarzen om elke dag mee te rijden. 1 keer in de week zijn ze eigenlijk geschikt voor.

De andere zijn dus een stuk duurder omdat die uit perfect leer zijn. Dus er zit een andere laag op want bij deze hoeft niks te worden verborgen (littekens etc.)

Zo heeft de verkoopster van Divoza het mij uitgelgd. Daarom moet je dus even het dubbele neer leggen voor een laars die je elke dag wil gaan gebruiken. Ik zou dan toch voor de Standaard gaan heb ik zelf ook na het inlopen zijn ze super. Al zouden het nooit wandel laarzen worden Haha!

Ik rijd er iedere dag mee, ze blijven bij mij wel mooi. En ben er niet eens heel zuinig op!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:16

Ja ik weet ook niet zo is het mij in de winkel verteld omdat ik nou eens wou weten waarom ze zoveel in prijs schelen Haha! Maar misschien heb je gewoon geluk Knipoog

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 17:24

Ik Rij zowieso 1 keer op de dag vaak nog wel eens 2x,
dus misschien dat ik tog voor de wat meer kwaliteit ga?!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:29

ik rij ook ongeveer 2 paarden per dag momenteel en standaards bevallen mij dus prima (van de petries) andere merken heb ik geen ervaring mee Lachen

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:41

Ik weet niet hoeveel je nog groeit anders misschien even wachten met laarzen maar is lastig als mama ze betaald zou ik de duurdere nemen en als je uitgegroeid bent de duurdere

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:34

Voor het geld mag je beslist meer verwachten als een laars waar je maar 1 keer in de week mee kunt rijden.
Ik heb ze ook en ik gebruik ze intensief, loop er mee door het land, ook als het nat is, mest er mee uit en rij er mee. Kunnen ze allemaal prima tegen.
Wat mij wel enorm tegenvalt en dat is niet alleen bij de perfect, maar ook bij de duurdere soorten is dat er niet eens een fatsoenlijke inlegzool in zit en dat de zolen enorm hard slijten. Na 3 maanden moet je ze vervangen. Als je ze dan bij de schoenmaker hebt laten vervangen, dan kun je met die zolen opeens 2 jaar voor uit. Ligt dus echt aan de zolen van Petrie. En dat terwijl je er wel heel veel voor betaalt.

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:37

Ik had vroeger de perfect en die bevielen mij heel goed.Ik heb nu de standaard .Maar had toen geen problemen met de perfect.Al hoor ik er wisselende verhalen van.Daarom koos ik nu toch voor de iets duurdere standard.

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:18

ik heb de perfect nu bijna 5 jaar en ze zijn nu wel een beetje aan het eind van hun latijn Tong uitsteken de eerste jaren reed ik er hooguit 2x in de week mee en bleven ze erg goed, maar nu ik de afgelopen jaren meer ben gaan rijden, bijna iedere dag en soms 2-3x per dag zijn ze een stuk sneller kapot gegaan. Heb er al 2x een nieuwe hak onder moeten laten zetten en ook die strip bij m'n hiel gaat steeds kapot. Het leer begint ook hier en daar te scheuren maar wil nog geen nieuwe want ze lopen nog zo lekker Clown