Rits in leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Rits in leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 12:41

Wie heeft er ritsen in leren rijlaarzen laten zetten?

Ik wil graag weten wat men gemiddeld betaald heeft en kun je daarmee de kuitmaat vergroten? De ene schoenmaker zegt van wel, de andere zegt dat dat niet kan. Moet er dan een stuk elastiek in?

Ik breng mijn laarzen namelijk donderdag weg, hij wil er eerst even naar kijken voordat ie een prijsopgave doet.

dewindhoek

Re: Rits in leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:50

ik moet de ritsen laten vervangen in mijn laarzen. Dat kost 50 euro en volgens mij is erin zetten net zo duur.
Bij mij zijn mijn laarzen iets wijder geworden. Het scheelt denk ik 1 cm.
Echt veel wijder kunnen ze ze volgens mij niet maken. Ik denk dat je ze dan gewoon moet laten oprekken.

Succes

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 12:53

Ik kom er nog wel in, maar geeft een knellend gevoel. Dus ik denk dat 1 cm wel genoeg is.

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:10

dan zou je met een rits klaar zijn. Dit probleem heb ik nl ook gehad

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:11

GamblersCup schreef:
Ik kom er nog wel in, maar geeft een knellend gevoel. Dus ik denk dat 1 cm wel genoeg is.

Voor een rits moet je gauw 150 euro betalen. dus goedkoop is het absoluut niet!!!

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:13

35 euro heeft een vriendin van mij betaald bij een ruitersport zaak. Ik laat het daar ook doen

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:13

Ik heb het ook net laten doen. Ze worden dan inderdaad iets breder maar max 1 cm. Het is trouwens ook niet goedkoop. Ik moest 150 euro betalen. Dan is het wel in de fabriek gedaan en niet door een schoenmaker. Het ziet er echt heel netjes uit en nu draag ik ze weer wat ik voor die tijd niet meer deed.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 15:00

Ik ben net even in een winkel geweest die het hier doet: 80 euro!
Dat gaat dus niet door, dan verkoop ik ze liever en koop nieuwe.

Ik ga nog even bij die in Nederland langs donderdag, en dan kijken wat hij er voor wil hebben.

Hm, dat zijn trouwens al prijzen van 35 tot 150 euro, maakt nogal verschil! Volgens mij kun je al leren laarzen voor 150 euro kopen! Wel de standaard maten natuurlijk, daar pas ik toch niet in. Maar het idee...

Of misschien toch die coole laarzen van Loesdau kopen, met gespen aan de zijkant. Is dan wel kunstleder, maar zitten volgens mij best comfortabel. En leuke vetertjes erin. Ik rij toch geen wedstrijden. Haha!

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:02

Ik heb bij van Rijs in Zevenhuizen volgens mij iets tussen de 35 en 45 euro betaald.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 15:15

Da's helaas te ver weg voor mij. Maar wel een mooie prijs!
Als iemand wat weet aan de grens, zo vanaf Enschede en noordelijker.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:18

Ik heb in nederland toendertijd al 60 euro betaald en dat is al heel wat jaartjes terug. Was met elastieken inzet en daarna zaten de laarzen super.

Wij hebben in onze ruitersportwinkel net een supermooie NIEUWE leren rijlaars MET RITS binnengekregen en die kost 134,90. Dus ik zou echt nooit meer voor zoveel geld een rits erin zetten maar gewoon nieuwe laarzen MET rits kopen.
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 20-05-08 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:19

Ik doe ze hier in Dalfsen/zwolle bij een schoenmaker, en heb ze op laten rekken omdat ze knelden. Was €3,- kwijt. Rits erin laten zetten kost er volgens mij 30/40 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:20

Ik heb rond de 30 betaald en dat was de schoenenmaker die jarenlang samen heeft gewerkt met Van Huet, oftewel die wist wel waar ie mee bezig was Knipoog

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:23

In mijn geval ging het om konigs waarbij geen enkele schoenmaker het aandurfde. Ik wilde de rits ook schuin aan de voorkant en niet aan de achterkant. Ik had het er wel voor over aangezien die laarzen nieuw ong 800 euri kosten en weg gooien dan toch wel heel zonde is. Ze zijn gewoon terug gegaan naar konigs en die hebben het super netjes gedaan!

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:26

ik heb een rits in met petrie anky's laten zetten. Ik kwam er soms niet uit, of ze knelde zo erg dat ik er naar van werd.

Het koste me niet zoveel, en ben er erg blij mee.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:27

Ik heb ook ritsen in de laarzen. Kostte bij mij 18 euro per rits, bij de schoenmaker.

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:28

Ik heb inderdaad ook een rits aan de voorkant! Vind ik persoonlijk fijner zitten! En je ziet er niets van als je op je paard zit!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 22:41

Ik denk dat ik maar gewoon nieuwe laarzen laat maken. Ook in Denekamp gaat het me rond de 80 euro kosten, en dat vind ik echt teveel. Ik heb nog aan laten oprekken gedacht, maar het gaat me meer om het aan- en uittrek gemak. Dan toch misschien maar die Loesdau laarzen met veters en gespen kopen, die zijn makkelijk aan en uit te trekken en ze zien er echt gaaf uit!

Het is een laars gemaakt van 3 lagen leer, vandaar dat het niet simpel een reep knippen en rits erin zetten wordt. Ofzoiets.

Ik denk dat ik deze dan maar te koop zet, ze zijn nog in een hele goede staat. De schoenmaker zei zelfs nog dat ik ze dan maar op MP moest zetten, want het is een goede kwaliteit laars en in prima staat, dus zonde om zomaar weg te gooien.

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:15

Ik heb Petrie rijlaarzen, met rits aan de achterkant, en elastiek aan de voorkant.
het is ideaal, ik trek ze nu gemakkelijk uit! ik heb ze helaas wel al een keer weg moet brengen omdat m'n rits er al na 2 maanden uit lag!

brokkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:16

Ik heb mijn leren rijlaarzen op maat laten maken aangezien ik enorme kuiten heb kuitmaat XXL Bloos en ik er graag een rits in wilde. Als het mooi afgewerkt is is het alleen maar makkelijk, geen eindeloos gepers om je voet in die laars te proppen, heerlijk Haha! Helaas had de schoenmaker in kwestie de rits niet erg mooi afgewerkt en ziet het er bij mij écht niet uit Scheve mond
Mijn advies zou dus in ieder geval zijn om een GOEDE schoenmaker te vinden, zeker als je al (dure) laarzen gekocht hebt Lachen

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:03

Ritsen zitten meestal aan de binnenkant, lijkt mij niet zo lekker zitten een rits tegen het zadel!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 23:22

Dat ligt er maar aan waar je je rits laat zetten. Ik heb laarzen gezien die hadden het precies achter in het midden, waar normaal de balein (schrijf je dat zo?) zit. Maar meestal laten mensen ze daar net naast erin zetten, aan de buitenkant.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:31

Ik was van de week bij de schoenmaker om nieuwe hakken er onder te laten zetten (liep voort op spijkertjes Vork Bloos ) en vroeg naar een rits, hij zei dat ik dat niet moest doen omdat die indd in die balein moeten worden gezet en ze dan zouden inzakken en het absoluut niet mooi zou worden, ik ga morgen langs de ruiterwinkel en vraag het daar eens na

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 00:13

GamblersCup schreef:
Wie heeft er ritsen in leren rijlaarzen laten zetten?

Ik wil graag weten wat men gemiddeld betaald heeft en kun je daarmee de kuitmaat vergroten? De ene schoenmaker zegt van wel, de andere zegt dat dat niet kan. Moet er dan een stuk elastiek in?

Ik breng mijn laarzen namelijk donderdag weg, hij wil er eerst even naar kijken voordat ie een prijsopgave doet.

als je slechts de kuitmaat wilt vergroten, kan je je laars ook op laten rekken.
een rits in je laars zorgt natuurlijk voor een stuk kwetsbaarheid.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 02:10

Ik heb het bij een schoenmaker laten doen en was 17,50 euro per laars kwijt. Wat een bedragen hoor ik links en rechts zeg! Je kunt er extra stiek bij laten maken maar dat is wel riskant. Als ze echt veel breder moeten worden zal het niet helpen denk ik. Bij mij zitten ze aan de buitenkant naast de ballein. 'Anders zit je zo in de schoft van het paard te prikken' aldus de schoenmaker. Weet niet hoe hij dat voor zich ziet Haha!