Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Runn_love_ schreef:onze hond heeft meestal ook een bultje ,, als je hem eruit haalt bloed het blijna altijd want het beestjj zit wel ingegraven.
eehm dat bloeden maakt niet uit maar ik weet niet wat je met die bulten aan moet :| (hoe heb je de teken eruit gehaald?)
ikke20 schreef:na het verwijderen van de teek kan je het even ontsmetten en eventueel koelen en wat stappen. mijn pony heeft dit vorig jaar ook gehad maar is in 2 dagen helemaal weggetrokken

. De ene keer is het erger dan de andere keer, hij had ook een keer een hele grote bult. De DA zegt dat je de teek moet verwijderen met een tekentang en dan ontsmetten met betadine. Verder kan je er weinig aan doen. Bij Sjors was de bult na twee dagen weer weg.Udella schreef:Runn_love_ schreef:onze hond heeft meestal ook een bultje ,, als je hem eruit haalt bloed het blijna altijd want het beestjj zit wel ingegraven.
eehm dat bloeden maakt niet uit maar ik weet niet wat je met die bulten aan moet :| (hoe heb je de teken eruit gehaald?)
Met een tekentang..
Udella schreef:Het is echt een grote bult, iets van 10 cm.. Maar ik hoor hier dat dat vaker voorkomt en dat het zomaar wegtrekt!? wat moet het dan precies voorstellen?

hij staat ook op het stukje met hoog gras, dus zo zijn de teken op zijn buik gekomen volgens mij.

_sjors_ schreef:Mijn paard heeft er ook last van, vooral witte paarden schijnen doelwit van teken te zijn. De ene keer is het erger dan de andere keer, hij had ook een keer een hele grote bult. De DA zegt dat je de teek moet verwijderen met een tekentang en dan ontsmetten met betadine. Verder kan je er weinig aan doen. Bij Sjors was de bult na twee dagen weer weg.
De DA zei verder dat het bijna niet voorkomt een paard de ziekte van Lyme krijgt, maar het is wel mogelijk.

_sjors_ schreef:Mijn paard heeft er ook last van, vooral witte paarden schijnen doelwit van teken te zijn. De ene keer is het erger dan de andere keer, hij had ook een keer een hele grote bult. De DA zegt dat je de teek moet verwijderen met een tekentang en dan ontsmetten met betadine. Verder kan je er weinig aan doen. Bij Sjors was de bult na twee dagen weer weg.
De DA zei verder dat het bijna niet voorkomt een paard de ziekte van Lyme krijgt, maar het is wel mogelijk.