Vergoeding voor stalhulp??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ProudOfPride

Vergoeding voor stalhulp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 18:21

Hoi, sorry als er al een topic over is, of als ie verkeerd staat...

Ik kan misschien aan de slag als stalhulp bij iemand die paarden, pony's, een ezel, kippen, eenden en ook nog een gans heeft Tong uitsteken . Bij deze job hoort uitmesten, weide uitmesten, poetsen, wandelen, tuig poetsen hooi enz geven en misschien ook helpen bij opzadelen/tuigen en meegaan als hij gaat mennen (4 span friezen).

Nu is mijn vraag; wat kan ik als vergoeding vragen/verwachten per uur/per ochtend?

O ja het betreft trouwens 4 ochtenden in de week. Alvast bedankt!

Wesco

Re: Vergoeding voor stalhulp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:23

doe je het zwart of wit?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:23

hoe oud ben je?
stalhulp verdiend niet veel, dus ligt ook aan je leeftijd
krijg je ook les of mag je de paarden rijden? of zijn het echt alleen de klusjes?

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:25

ook mijn vraag doe je dit zwart of wit en hoe oud ben je?
werk je dan bij een particuleer of bij een 'bedrijf' ?

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:26

je verzet best zwaar werk en ik vind dat dat wel redelijk betaald moet worden. vaak geven paardenmensen het liefst helemaal niks uit aan hun stalhulpen maar ik vind dat als je bv 20 ben toch wel tussen de 6 a 7 euro netto per uur mag vragen.
ik zou t wel zwart doen, dat is gewoon lekkerder verdienen Lachen
hang het mensen niet aan de neus als je het zwart doet want er zijn mensen bij die je dr aan naaien Knipoog
Laatst bijgewerkt door moniekk op 18-05-08 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:26

Weet niet hoe oud je bent?
Ik heb ook eens paar jaar op een hengstenhouderij gewerkt (na schooltijd, paar uurtjes per week) Ik was toen 20-21 jaar. Verdiende zwart 5 euro per uur.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:27

ja, ik was ook al rond de 5 tot 7.50 per uur aan dneken, afhankelijk dus of je evt kan rijden en les krijgt

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:27

Aldewereld schreef:
Weet niet hoe oud je bent?
Ik heb ook eens paar jaar op een hengstenhouderij gewerkt (na schooltijd, paar uurtjes per week) Ik was toen 20-21 jaar. Verdiende zwart 5 euro per uur.

dat is echt weinig Gaaaap dan kun je beter gaan poetsen verdien je 8.25 als je 21 bent Knipoog

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 18:30

Ik ben 20 jaar. En waarschijnlijk is het zwart werken Cool bij een particulier (voor zover ik weet).

Dus ik kan (als ik zwart werk) toch wel iets van €6,- €8,- vragen per uur dan. Ik ben ook wel zo'n krent dat ik er niet op achteruit wil gaan. Ik heb nu een baantje die €5,50 per uur verdient.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:30

Lynn_Nikita schreef:
ja, ik was ook al rond de 5 tot 7.50 per uur aan dneken, afhankelijk dus of je evt kan rijden en les krijgt

als ik jou was zou ik de lessen (die er echt op gericht zijn om jou iets te leren, en niet ondertussen de tips bij t rijden van een jong paard) gewoon van je loon aftrekken. dan is er echt goede duidelijkheid, denk er aan dat je er duidelijke afspraken over maakt, bv waneer je lest, hoe laat welk paard je lespaard is en hoeveel je betaald.
ik heb namelijk zelf op een stal gewerkt en je krijgt al snel zo van ja maar jij krijgt les dus ik betaal niet voor de klusjes blabla.. terwijl ik toch van smorgens tot savonds bezig was in de stal en dan met een beetje geluk net 3 kwartier ff mocht rijden en wat tips kreeg....

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 18:32

En weet niet of ik les krijg of mag rijden Tong uitsteken Ik heb net op een advertentie gereageerd op Marktplaats, vandaar.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:33

moniekk schreef:
je verzet best zwaar werk en ik vind dat dat wel redelijk betaald moet worden. vaak geven paardenmensen het liefst helemaal niks uit aan hun stalhulpen maar ik vind dat als je bv 20 ben toch wel tussen de 6 a 7 euro netto per uur mag vragen.
hang het mensen niet aan de neus als je het zwart doet want er zijn mensen bij die je dr aan naaien Knipoog

heb je er ook rekening mee gehouden dat veel meiden dit werk gratis doen? en dat zwart werk ook veel risico's met zich mee brengt. wat als je getrapt word of je word ziek???
ik kon op een handelstal werken (dan wel intern) en daar zou ik 3,50 per uur verdienen.....

miss kan de TS vertellen hoe oud ze is?

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 18:36

Heb ik in een bericht ergens hierboven al gezegd: ik ben 20 jaar Knipoog

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:36

welke advertentie is dt dan??
ik denk zo rond de 6/7 euro??

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:37

oh niet gelezen Bloos
maar word het zwart of wit werken? en is het bij een particuleer? dit scheeld echt een hoop

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 18:38

Waarschijnlijk zwart bij een particulier.

Zal even de link opzoeken van de advertentie...

Edit:
*ontzettend lange link naar niet verwijderde advertentie*
Laatst bijgewerkt door Tanja op 22-05-08 06:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Veel te lange link naar inmiddels verwijderde advertentie weggehaald.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:38

xxxmarexxx schreef:
moniekk schreef:

heb je er ook rekening mee gehouden dat veel meiden dit werk gratis doen? en dat zwart werk ook veel risico's met zich mee brengt. wat als je getrapt word of je word ziek???
ik kon op een handelstal werken (dan wel intern) en daar zou ik 3,50 per uur verdienen.....

miss kan de TS vertellen hoe oud ze is?

Wist je dat veel paardenmensen daar ordinair van profiteren en vaak misbruik maken van paarden meiden??
Wist je dat het erg zwaar werk is, wat (vind ik) beter betaald moet worden?
Zwart dat is eigen risico, als je zwart werkt weet je dat je of betrapt kunt worden en dat je niks verdient als je ziek bent.

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 18:41

Ja, ik weet wel dat het zwaar werk is (heb nu 2 verzorgpaardjes) maar het is in de buitenlucht met dieren en dat wil ik wel erg graag. Dus het is goed de voors en tegens afwegen denk ik...

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:43

ik werk nu bij een particuleer ik werk hier ook zwart. maar ben wel verzekert omdat dit bij een particuleer is. hier verdien ik voor 2 ochtende in de week 40 euro mee. en dan ligt het er elke week aan wat ik moet doen. (ook rij ik de paarden) maar zo als ik al eerder zei als ik bij de handelstal zou werken dan zou ik 3,50 per uur verdienen dus ja het is echt een verschil of het particuleer is of bij een stal

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:44

Ik vind wat jullie voorn bedragen noemen ook reeel helaas heb ik het zelf nog nooit mee gemaakt. Ik ken zeker 4 stallen waar je voor een dag werken (half 8 tot 5) 20 euro krijgt. Je mag dan wel rijden en hier wordt geen onderscheid gemaakt voor leeftijden (zwart werk dus) Wel werkt er een meisje hier van 13 die werk de hele dag en rijdt dan mee in mijn les en krijgt af en toe ook wat tips daar werkt ze dus voor.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:35

Doorgaans mag je blij zijn met het minimumloon. Meestal in het zwart een klein bedrag, vaak nog minus lesgeld, of de stalling van je paard oid.
Hou er rekening mee als je zwart gaat werken:
- wat als je een werkongeluk hebt?
- wat als je ontslagen wordt of zelf ontslag neemt en ze betalen je laatste maand niet uit?
- je hebt nergens recht op en bouwt niks op.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:03

Zwart werken is leuk voor iets extra's erbij of prima als je student bent (zoals ik toen)
Maar ik zou nooit van zwart werken mijn baan willen maken, om de redenen die Urielle noemt.

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 08:58

Ja, het is ook bedoeld als erbij voor mijn deeltijd studie (Veterinaire Natuurgeneeskunde) en ik zie mezelf het ook niet heel mijn leven doen hoor. Waarschijnlijk alleen tijdens mijn studietijd idd.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:51

Ik ben ook stalhulp. En doe dan ook echt alles wat moet gebeuren in en rond de stal. Zo gebeurt het ook weleens dat ik een hele middag in de kantine sta achter de bar of in de keuken omdat er wat te doen is. Maar ik zorg ook voor dat de paarden s'ochtends naar buiten gaan, de stallen worden gedaan, paarden klaar staan voor de lessen, soms ook les geven, dat de paarden s'avonds weer naar binnen komen. Afentoe heb ik nog wat paardjes te rijden die voor de handel zijn. Maar ook de rotklusjes doe ik zoals erf vegen, spinnen raggen, weilanden afzetten en repareren, bak sproeien en trekken enz enz enz.
Ik krijg een gedeelte wit betaald maar ook een gedeelte zwart. Ik krijg wel een beetje korting op de stalling van mijn 2 paarden.

Ik krijg het miniumloon. Maar dat vind ik niet zo heel erg. Ik heb het er reuze naar me zin. En hou dit werk veel langer vol als ergens anders. Ik heb oor uitzendbureau's gewerkt maar ook in winkels en als thuishulp. Maar dit hield ik nooit lang vol. Bij mij ging dat heel snel vervelen. En nu rij ik elke dag nog met plezier naar me werk/paadjes.

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 18:58

Ik heb denk ik een beetje het zelfde als jij dan. Ik heb ook voor uitzendbureau's gewerkt en werk nu ook al zo'n 4 jaar voor Albert Hein, maar ik houd het echt niet lang uit daar. Nu moet ik toegeven dat dat ook komt door sommige collega's daar (ik noem geen namen, maar de collegialiteit is daar vér te zoeken)