Pony heeft alles met glans doorstaan en is gezond verklaard.
Maar nu het probleem: hij wordt panisch als wij hem richting de stal willen meenemen. Hij rukt zich los en rent de weg over. Keer op keer...
(eerst dachten wij dat hij gewoon vervelend was, maar nu achteraf is het dus traumatische ervaring met de stal).
2 keer is het gelukt om hem toch naar de stal te krijgen, maar bij de stal is hij extreem onrustig (terwijl hij voorheen niets lievers dan bij de stal was).
Het is nu te gevaarlijk om hem uberhaupt naar de stal te brengen en zijn wij genoodzaakt om alles in de wei te doen.
Nu moet hij binnenkort toch naar de stal omdat achter de stal het gras mooi groen is.
Hoe pak ik dit aan? Hoe help ik hem over zijn angst heen? (leuke dingen met hem doen bij de stal was voor hem geen succes)
(hoofdstel/touwhalster en gewoon halster maakt niet uit: hij rukt zich toch los. Hoofdstel is al voor de zoveelste keer stuk daardoor en halster ook
)
Dus niet denken: Ik, wil vandaag 5 meter richting stal, maar wel denken: vandaag gaan we wat doen en als dat richting stal kan: GAAF 
Inderdaad denk ik nog steeds dat uit vrije wil gaan beter is.. maarja als je nu echt moet..
)
Laat hem gewoon zelf kiezen zonder halster of touwen of wat ook, gewoon met een bak brokken in het andere land gaan staan. Als je meer paarden hebt die ook meenemen naar de andere kant en lekker met ze gaan knuffelen, zul je zien hoe snel hij er is!
)