Leren rijlaarzen vs leren chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Leren rijlaarzen vs leren chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 15:16

Ja de titel zegt t al, ik rijd altijd met chaps met jodphurs, heb nog nooit leren rijlaarzen gehad. Zou wel eens willen weten wat het verschil qua rijden is en of het één fijner is dan t ander. Ik vind leren rijlaarzen eigenlijk wel mooier dan chaps, maar comfort vind ik ook een groot goed Tong uitsteken Dus wat vinden jullie, wat heeft meer voordelen, leren rijlaarzen of chaps?

Florientje

Re: Leren rijlaarzen vs leren chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:44

ik vindt chaps lekkerder zitten dan rijlaarzen en deze zijn ook makkelijker uit te trekken.

tinewien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:09

jaah chaps! laarzen zijn zo stug! en ze zijn idd ook makkelijker uit te trekken!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:07

Ik vind laarzen een stuk makkelijker om aan en uit te trekken. Maar dat ligt er wel heel erg aan wat voor laarzen je hebt. Ik heb hele soepele (spring)laarzen met veter en rits. Dat trek je supermakkelijk aan en uit. Alleen als je van die superharde dressuurlaarzen hebt gaat dat wel wat moeilijker Tong uitsteken
Als ik lui ben schiet is dus snel in mijn laarzen.
Ook vind ik laarzen mooier staan. Chaps kunnen ook heel mooi zijn en op laarzen lijken, maar meestal zie je toch erg goed dat het chaps zijn. Knipoog

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:14

Ik heb beide. De chaps voor het springen en bosritten (op springzadel). Want in springstand knellen mijn dressuurlaarzen mijn benen af. Dus ik heb soepele leren chaps en dat gaat heel goed. Maar voor het dressuren vind ik mijn harde leren dressuurlaarzen weer fijner. Mijn beenligging is mooier met mijn dressuurlaarzen op mijn dressuurzadel. Met aan en uit trekken ben ik met beide net zo lang bezig, dus dat maakt geen verschil. Kan alleen met mijn chaps aan ook goed lopen en met mijn dressuurlaarzen krijg ik op een gegeven moment zere enkels.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:25

ik heb beide gehad maar vind chaps toch fijner...vooral omdat ik na een dag werken moeite had om in mijn laarzen te komen....mijn chaps passen altijd...
nu heb ik een spoortje aan en zie dus bijna niet dat ik chaps met jodphurs aanheb...

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:16

chaps, want die zijn makkelijker aan en uit te trekken en inderdaad veel minder stug, je hebt meer gevoel met je paard vind ik!

strawberrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:06

ik vind zelf chaps lekkerder alleen is dan het probleem dat ze niet mogen op wedstrijd..groetjes

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:08

zwarte gladleren chaps mogen gewoon op dressuurwedstrijden hoor! Lees de reglementen maar eens goed zou ik zeggen!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:06

Chaps vind ik lekkerder zitten!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:53

leren laarzen heeft als voordeel mooier, makkelijker aan en uit en rijd met dressuur fijner... (ligt er dan wel aan wat voor een lars)
Chaps zitten lekker, bij mij gaan schoentjes en chaps vaak kapot bij de rits waardoor voor mij laarzen goedkoper zijn in verhouding..

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:42

Ik heb ze allebei, maar omdat ik meer met mijn leren rijlaarzen rijd en minder met mijn chaps zijn mijn chaps nog niet ingezakt, dus ook niet soepel. Daardoor is het echt lastig om m'n hakken goed uit te drukken in tegen stelling tot mijn leren rijlaarzen (die wel goed zijn ingezakt en soepel zijn rond de enkel).

Dus ik geef mijn voorkeur echt uit aan mijn laarzen omdat ik daar betere beenligging/'voetligging' bij heb.
Leren chaps lopen naar mijn mening niet vloeiend over zeg maar naar van je been naar je voet, nog een probleem dus waarom ik ze niet uit kan drukken dan

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:37

Ik vind leren rijlaarzen mooier! En die van mij kan ik makkelijk uittrekken, ik heb namelijk een elastiek aan de voorkant en een rits aan de achterkant Lachen

brokkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 00:00

Ik vind laarzen mooier, maar chaps zijn makkelijker aan te trekken Knipoog Bovendien lopen jophurs lekkerder dan laarzen *LOL*

doeigeenbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 00:12

Chaps lijken mij lekkerder zitten lekker soepel.
Rijlaarzen zijn idd mooier.
Maar je hebt jophurs met veters en die vindt ik prachtig!!

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:48

Ik ben van plan de overgang te gaan maken van laarzen naar chaps. Dus ik ga dit topic even volgen.
En inderdaad van die leren jophurs met veters zijn inderdaad heel erg mooi!

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:24

Ik kies self voor de leren laarzen, want als je pony weer een keer gek wil doen en jij zit erop dan heb je meer grip dan met de chaps. en het is een mooier geheel.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:58

Ik heb ook lederen chaps (sergio grosso) en het bevalt echt super!
Heb eerst ook met lederen laarzen gerden, maar met chaps vind ik het rijden toch een stuk comfortabeler.
Ook loop/liep ik snel het schoengedeelte kapot, dus als de 'schacht' (chap) goed is, hoef ik nu alleen nog maar een nieuwe jodphur te kopen. En geen laars van 300 euro Nagelbijten / Gniffelen

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:44

Chaps!

LauraRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:18

Chaps!

nienkemoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:43

Ik heb liever chaps! ook makkelijker uit te doen Knipoog en vindt schoenen gewoon lekkerder zitten

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:34

Ik vind het beide fijn.. Maar mij laarzen zijn ook Softjumpers dus met rijden merk ik het verschil niet! Alleen mijn laarzen zijn makkelijker aan en uit te doen Haha!

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:47

ik he op maat gemaakte kalfslederen rijlaarzen...een rib uit mijn lijf Boos! , maar ik ben toch weer teruggegaan naar Gaithers (chaps).
Ik heb toch voor mijn gevoel minder houvast en enkelvrijheid met mijn laarzen.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:52

Met Chaps rij ik het meeste maar ik vind mijn laarzen wel mooier staan

Elientjn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:44

Ik heb chaps sinds ik uit mijn rubberen botjes was gegroeid.
Ik loop ook al langer met het idee om lederen laarzen te kopen maar ik vind mijn chaps zo makkelijk om aan te trekken enzo..
Alleen als ik met sporen rij doen mijn enkels dan altijd pijn doordat die op de rits van mijn chaps drukken.
Maar als ik lederen laarzen zou kopen zou ik mijn chaps houden om eens een buitenrit of iets dergelijks te maken en
om de stal te doen of als ik veel moet wandelen met mijn paard.