Paard in trailer laten staan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Dreamer

Paard in trailer laten staan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 13:18

Als jullie op wedstrijd gaan, hoelang laten jullie je paard vooraf gaand van de spring of dressuurproef in de trailer staan?
En als je zelf bij bijv. het springparcour gaat kijken, Blijft er dan iemand bij je trailer om te letten op je paard?

Cyruss_

Re: Paard in trailer laten staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:22

Nee, er blijft niemand bij. Ik doe meestal wel het deurtje aan de voorkant open. Zodat ze naar buiten kan kijken.
Maar bij een cross, na de dressuur moet ze ook vaak erg lang in de trailer blijven staan. Dan zet ik er ook water en hooi bij. Zodat ze wel wat te knabbelen heeft.

Er blijft verder nooit iemand bij de trailer.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:30

Ik heb gelukkig een heel rustig paard op de trailer

Meestal vooraf gaand blijft die gewoon staan tot het tijd is om op te zadelen en dit is meestal een half uurtje
Na de tijd ligt er net aan hoelang het duurt voor de punten er zijn maar nooit langer dan 1,5 uur tussen door loop ik wel vaak even heen en weer om te kijken hoe die er bij staat en hij heeft altijd een hooi net. Alleen met warm weer probeer ik hem zo snel mogelijk weer naar stal te brengen dan desnoods later maar weer terug naar de wedstrijd om mijn punten te halen

Maar zoals ik al zei die van mij is erg rustig op de trailer dus dat scheelt een hele hoop

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:32

ik ga als ik aankom gewoon melden en dan opzadelen tegenwordig moet ie wel even wachten omdat er nog iemand met ons mee rijd dan staat ie een half uurtje op de trailer. hij heeft hooi en deuren enz zijn gewoon dicht aangezien we al vaker hebben gezien dat ze door het voordeurtje naar buiten proberen te komen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:33

ijslanders staan altijd in een prikwei...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:35

Liezel1 schreef:
ijslanders staan altijd in een prikwei...

Sorry, begreep je verkeerd , dus even aangepast.Knipoog
Laatst bijgewerkt door _10_ op 11-05-08 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:37

Die van mij staat gemiddeld een half uur voor het rijden op de trailer en afhankelijk van hoelaat de prijsuitreiking is een uurtje erna. Gelukkig staat ze erg rustig dus het is ook zeker niet nodig tussendoor te gaan kijken of iemand erbij te houden.
Ik geef wel altijd hooi en laat het voorste deurtje open Ja

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:37

tja, dat is zo...
bij die wedstrijden zie je zélden paarden op de trailer staan...
ik zie niet in waarom grote paarden dat niet zouden kunnen, al helemaal met dit weer...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:40

Als er wat gras is en mooi weer dan sta ik liever met hem aan de hand wat te grazen Lachen. Dat gaat altijd prima.

Ik laat mn paard liever niet op de trailer staan, hij is soms wat apartig *LOL*.

Tegenwoordig gaat het best ok, maar dan moeten we de trailer gewoon dicht hebben (geen deurtjes open enzo) en zelf gelijk weglopen. Als we tussendoor willen checken hoe het gaat kunnen we dan ook het beste even een vriendin ofzo langs de trailer laten lopen. Als we zelf langs lopen en hij ziet dat dan is paardlief gelijk druk en onrustig (het idee dat de baasjes (zn kudde) iets vreselijk leuks aan het doen zijn zonder hem is onverdraaglijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:46

Liezel1 schreef:
tja, dat is zo...
ik zie niet in waarom grote paarden dat niet zouden kunnen, al helemaal met dit weer...

Mag jij me vertellen waar je op een wedstrijd met + 100 starts al die prikweitjes gaat maken Clown

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 09:46

Haha Tong uitsteken
Ikzelf ga nog niet op wedstrijd maar ben dit wel van plan..
Prikweitjes zijn wel handig, maar ben ik nog bijna nooit tegengekomen Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:53

Mijn paard is braaf op de trailer gelukkig, want hij staat er veel en lang op.
Reis 1-2 uur, anderhalf uur van te voren aanwezig zijn (soms is dat meteen opzadelen en gaan, soms staat ie nog een dik uur.. ligt erana of het uitgelopen is) en na het uitstappen er weer op en wachten tot de prijsuitreiking.
Ik heb wel altijd een emmer bij voor water, er hangt een hooinet en bij warm weer iets van slobber ofzo mee. Deurtje hou ik dicht, bij warm weer zet ik wel de klep open.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:57

Cyruss_ schreef:
Nee, er blijft niemand bij. Ik doe meestal wel het deurtje aan de voorkant open. Zodat ze naar buiten kan kijken.

Door dat deurtje komen ze ook wel eens naar buiten. Ik heb dat zelf nooit gedaan. Dan liever de achterklep open.

Ik heb nu zelf een veewagen en daarin is het erg warm. Ik probleer dan ook altijd het paard zsm naar huis te brengen of gewoon uit de wagen te houden en lekker ad hand te laten grazen.
In wagen wel altijd hooi ter beschikking. Water altijd bij me maar dring bijna nooit.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:59

Lia_ schreef:
Liezel1 schreef:
tja, dat is zo...

Mag jij me vertellen waar je op een wedstrijd met + 100 starts al die prikweitjes gaat maken Clown

Inderdaad is het meestal zo dat ze alle ruimte die ze op een wedstrijd terrein hebben benutten voor inrijden en ringen. En dan hebben ze vaak nog een (meestal te klein) deel over voor het parkeren. Daar zie ik dus ook geen mogelijkheid voor prikweitjes.

Maar daarnaast vraag ik me af hoeveel mensen met kwpners hun paard in een prikweitje zouden 'willen' (lees durven) zetten!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:01

Ik zet altijd bij elk paard het deurtje aan de voorkant open (paard staat dan los) en mijn ervaring is dan ze dan een heel stuk rustiger staan omdat ze wat kunnen kijken.
Achterklep doe ik alleen open als het echt héél warm is, maar vind dat juist enger (voor mijn gevoel Clown ).

Net wat je zegt, het gebeurt weleens hoor dat een paard over de voorstang komt, maar gelukkig doen die van mij dat niet en kunnen ze dus met deurtje open.... lijkt me ook veel 'leuker' voor een paard, hebben we wat te zien Cool

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:03

Klopt is zeker leuker van het paard, maar is echt heel eng als ze door dat deurtje komen. Ik heb het eens gezien op een wedstrijd, onvoorstelbaar dat dat lukt.
Was overigens een paard die altijd rustig stond en nooit aanleiding had gegeven om het deurtje niet meer open te laten. Gebeurde ineens.
Achter open geeft groot gat en lijkt daardoor enger maar is wel veiliger.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:04

ponyparadijs schreef:
Maar daarnaast vraag ik me af hoeveel mensen met kwpners hun paard in een prikweitje zouden 'willen' (lees durven) zetten!

Precies wat je zegt! Ik denk dat het verschil met ijslanders en (sommige) kwpn-ers toch wel erg groot is.
Die van zou ik liever 'veilig' in de trailer zetten, als ze ergens van schrikt werkt zo'n prikwei niet om haar tegen te houden.... Nagelbijten / Gniffelen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:06

jury schreef:
Klopt is zeker leuker van het paard, maar is echt heel eng als ze door dat deurtje komen. Ik heb het eens gezien op een wedstrijd, onvoorstelbaar dat dat lukt.
Was overigens een paard die altijd rustig stond en nooit aanleiding had gegeven om het deurtje niet meer open te laten. Gebeurde ineens.
Achter open geeft groot gat en lijkt daardoor enger maar is wel veiliger.

Heb het helaas ook al meerdere keren ziet gebeuren Scheve mond
En helaas weten mensen vaak (niet snel genoeg) hoe het werkt om de voorstang eruit te halen...

Maar ik blijf erbij, ondanks het risico, als het kan met je paard: gewoon doen Ja
Desnoods de eerste paar keren doen terwijl het paard vast staat dan kunnen ze geen kant op.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:35

Met dit weer laat ik de klep open en de uitzetraampjes. Dan waait het nog een beetje door. Hooinet erin en paard vermaakt zich prima. Mijn vorige paard zette ik gewoon vast aan de trailer met een hooinet. Dit stond gewoon niet graag in de trailer maar kon prima uren vast staan. Vaak had ze als ik terugkwam wel een kudde pennyvriendinnetje. (die ik op mijn beurt dan weer goed kon gebruiken met opzadelen om even het paard vast te houden enzo) Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:07

Anne_GTI schreef:
Dit stond gewoon niet graag in de trailer maar kon prima uren vast staan. Vaak had ze als ik terugkwam wel een kudde pennyvriendinnetje. (die ik op mijn beurt dan weer goed kon gebruiken met opzadelen om even het paard vast te houden enzo) Haha!

Dat zou ik dan weer nooit durven. Niet per se voor het paard maar wel met het oog op diefstal. Ik weet zelfs dat er wel eens een paard is gepikt incl. trailer en al. Ben daar toch niet meer zo mee op mijn gemak.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:17

Als ze dat paard hadden willen stelen hadden ze d'r lopend mee moeten nemen want die kreeg je niet zomaar in de trailer.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:24

Mijn oude verzorgpony zette we ook altijd aan de trailer met een hooinet Haha! vermaakte zich prima, ideaal *LOL*
Op de Appaloosa sportdag heeft hij zo wel een aantal uren gestaan Lachen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:46

Mijn paard kan de hele dag zo alleen op de trailer staan, en dan hoor je hem niet. Staat gewoon braaf te eten of te slapen Clown
Laat het voorste deurtje nooit open tenzij hij aan de andere kant staat. stel hij steekt zijn hoofd naar buiten, en blijft haken of schrikt dan heeft ie zijn hele hoofd open, heb ik geen zin in.

Op een cross, haal ik hem er vaak tussen door uit om te laten grazen. Als e we bij de trailer zitten, staat ie te grazen aan de trailer vast, of houd ik hem vast.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:53

mijn paarden staan tussen de dressuur en vaardigheid (mennen) gewoon rustig op de trailer. Geen enkel probleem. Als het enigszins mogelijk is, zet ik de trailer in de schaduw. Na de proeven breng ik ze naar huis en ga dan terug voor de prijsuitreiking.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:39

ik rij zelf nog geen wedstrijden maar als ik ze ga rijden zou ik het wel doen