Liever een wat strenge jury of een hele milde jury?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_E

Liever een wat strenge jury of een hele milde jury?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 16:00

Ik was wel benieuwd wat jullie liever hebben:

Een wat strengere maar rechtvaardige jury, die foutjes niet door de vingers ziet en waar je een winstpunt echt bij moet verdienen door "vlekkeloos" te rijden.

Een jury die mild is, die foutjes door de vingers ziet en waarbij je al erg snel een winstpunt krijgt, vaak ook nog als je het zelf niet eens meer had verwacht.

Ik heb zelf liever een wat strenge maar rechtvaardige jury.
Laatst bijgewerkt door Linda_E op 07-05-08 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_Taco

Re: Liever een wat strenge jury of een hele milde jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:02

Een rechtvaardige jury.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 16:03

Dat willen we allemaal natuurlijk, maar dat is niet de vraag Knipoog

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:04

Kelly_Taco schreef:
Een rechtvaardige jury.

idd eentje die een 3 geeft als je t verdient, maar ook een 8 als iets goed is

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:05

ik heb liever een strengere die zijn meestal heel kritisch. maar geven meestal ook goeie cijfers op de punten waar het goed gaat.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 16:13

Ok, ik heb het even aangepast in "een strenge maar rechtvaardige jury".

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 16:14

En nu is de poll verdwenen Clown

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:34

Streng,
een kadootje krijgen is leuk maar een winstpunt voor een waardeloze proef is alleen maar te rechtvaardigen door te denken, dit is dan maar een winstpunt voor die proef waarbij ik hem wel verdiend maar niet gekregen had.

Ik kan er ook altijd echt van balen als ik voor de draf en galop maar een 6 heb gehad, of ik nu goede of slechte punten heb voor de proef. Mijn ervaring is dat die strenge dit beter kan scheiden en voor deze onderdelen de punten geeft die ik verdien nl. minimaal een 7.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:37

Heel erg, maar ik ga toch voor de milde jury Bloos . Anders is het plezier er voor mij gauw af, als ik keer op keer geen winst zou rijden.

Aan de andere kant, op mijn laatste wedstrijd had ik mijn punten zelf tussen de 167 en 177 geschat, had ik 182. Daar mocht ik echt mee in m'n handjes knijpen en ik was ook wel blij, maar vond het zelf niet echt verdiend. Dan had ik liever een WP gehad voor een proef waar ik zelf wel een goed gevoel over had, maar weer geen winst gereden had.

Een mengeling van 'lief' en streng zou wel goed zijn, dat je, als je iets heel er fout doet, een 4 krijgt, maar gaat iets goed, dat je dan ook een 8 of zelfs 9 scoort.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:39

Ik ga ook voor rechtvaardig.
en dat zal door sommigen als streng ervaren worden en door anderen als soepel.
maar liever een 2 en een 8, dan voor een klein foutje een 5 en voor een grote fout ook. Daar heb je uiteindelijk heel weinig aan.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:44

rechtvaardig.
laatst had myn paard zijn tong over het bit, en ging alleen nog maar staken.
voor die onderdelen kreegik gewoon een 1 en 2.
toen het verholpen was, liep hij weer super en kreeg ik 7ens en 8en.
en dan ben ik ook tevreden!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:47

Allebei is ook leuk toch.. een goede proef neerzetten bij de strenge jury, en een minder goede proef bij de mildere jury en toch een winstpuntje halen..

Het gaat mij er vooral om dat mijn gevoel over de proef goed is, natuurlijk heb ik graag winstpunten. Maar ik wil ze wel graag verdienen en niet cadeau krijgen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:51

Ik denk dat het goed is dat er afwisseling bestaat tussen zulke juryleden.Je zult namelijk altijd proeven hebben waarvij je een winstpunt verwacht en niet krijgt en proeven waarbij je hem niet verwacht en wel krijgt en zo houd het zich mooi in balans.Ik heb het liefst een jury die heel duidelijk jureert en durft te jureren met idd een 3 als iets de mist in gaat,maar ook een 8 als het goed gaat.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:41

De ruiter van Baggio wil graag een strenge doch rechtvaardige jury. Ik als eigenaar duim altijd voor een milde Clown

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:05

Streng en rechtvaardig Ja
Hoewel ik het niet erg vind om een milde jury te hebben. Vork

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:36

ach, Linda_E, we waren allemaal maar wat blij als lieve mevr. H bij C zat in haar peugeotje! Even het hondje aaien en je had wel winst. Alles achter de BE lijn was sowieso niet belangrijk.... Duivel

Dus een milde jury is zeker als er niks op het spel staat erg lekker!

Maar als je echt wil weten hoe je ervoor staat heb je natuurlijk niks aan zo'n jury.

De enige jury's waar ik een "probleem" mee heb zijn 6jes jury's als je een 3 tot 8 proef rijdt.....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:55

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de afwisseling die er is wel fijn vind Bloos

Zoals men zegt: soms krijg je de punten niet die je verdient, en soms verdien je de punten niet die je krijgt Haha! Het houdt de spanning in het wedstrijdrijden en kan motiveren om nog harder je best te doen, danwel even een oppepper zijn als je niet een rotdag achter de rug hebt (met bijbehorende proef).

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:57

Idd ben het de laatste tijd nogal vaak eens met Urielle ( niet expres Huilen van het lachen )
Ik had pas een 3 en een 8 neven elkaar staan en dat vind ik goed aan een jury. Lachen

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 07:44

amondi schreef:
ach, Linda_E, we waren allemaal maar wat blij als lieve mevr. H bij C zat in haar peugeotje! Even het hondje aaien en je had wel winst. Alles achter de BE lijn was sowieso niet belangrijk.... Duivel

Dus een milde jury is zeker als er niks op het spel staat erg lekker!

Maar als je echt wil weten hoe je ervoor staat heb je natuurlijk niks aan zo'n jury.

De enige jury's waar ik een "probleem" mee heb zijn 6jes jury's als je een 3 tot 8 proef rijdt.....

Als jij doelt op mw H. dan wil ik je even uit de droom helpen: Ik heb nog nooit van mijn hele leven lopen slijmen bij een jury en haar hondje, ik had bij deze jury juist altijd gezeik omdat ze het vreselijk vond dat ik te groot was voor mijn pony. En dus ook niet altijd winst had. Ik was op een gegeven moment samen met Sanna de enige ponyruiters in het M en Z in onze kring dus logisch dat je dan vaak 1e werd, maar ook vaak genoeg zonder winst hoor want ik had een moeilijke hete pony en dan is het ook logisch dat je geen winst rijd als je als een raket door de baan gaat......
Laatst bijgewerkt door Sim op 09-05-08 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam jurylid verwijderd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:46

Liever een strenge, maar nog liever een jury die wel mild jureert, maar toch erg nuttig commentaar geeft Tong uitsteken.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 08:36

Monnie_ schreef:
Idd ben het de laatste tijd nogal vaak eens met Urielle ( niet expres Huilen van het lachen )
Ik had pas een 3 en een 8 neven elkaar staan en dat vind ik goed aan een jury. Lachen

Ik had bij de pony's in het M2 een keer de volgende cijfer reeks: 9 2 9. Dat was in een gallop gedeelte, ik moest toen iets met gallop en wissels rijden. De wissel ging helemaal de mist in...... maar de rest van de gallop ging wel erg goed, wel grappig dat contrast!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:18

Och de 6-jes jury's...
Geef me gewoon een 4 als het niet lijkt en een 8 als het wel goed is, wordt ik ook alleen maar wijzer van. Clown

Heb eens een coupon teruggekregen met voor 75/80% 6jes. Nu kan het best zijn dat ik echt een 6jes proef heb gereden maar er zaten zeker goede onderdelen bij (en ben vooral op mezelf heel kritisch), ik bedoel, geef dan een 7!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:51

Pion, soms wordt er helaas alleen maar gereden voor een 6.. Ik had eerst ook de schurft aan 6jes jury's, maar nu ik zelf jureer merk je dat je soms ook niet anders kan

Persoonlijk heb ik liever een kritische jury, maar soms is een milde jury ook wel eens fijn Knipoog Tong uitsteken

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:56

Ik vind een strenge jury beter. Dan weet je teminste dat je het goed of fout doet, en dan leer je dicipline krijgen.
(Oke ik ben Luna haar zus al zo gewoon, zij is enorm streng)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:57

90% van de tijd een strenge rechtvaardige jury, die duidelijk commentaar opschrijft waar je iets van leert, en zo af en toe tussendoor eens een milde om ook eens de wind mee te hebben. Af en toe een cadeautje kan helemaal geen kwaad!