trailer na gebruik schoonmaken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

trailer na gebruik schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 22:14

ben benieuw hoeveel bokkers er na het gebruik van hun trailer hem schoonmaken en hoe?
b.v alleen mest eruit, helemaal schoon met water enz.

nou barts maar eens los.

ik zal beginnen na elk gebruik wordt het vuil eruit gehaald en de trailer helemaal schoongemaakt eerst alles nat dan met borstel erdoorheen en dan water naspoelen.

8nnemiek

Re: trailer na gebruik schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:19

Mijn paard staat er een keer per week zo'n 10 minuten op, en alleen op de heenweg laat hij een hoopje mest vallen. Dat halen we meteen eruit, even met een veger er doorheen, en klaar. Hij plast er niet in, dus ik ga er dan ook zo weinig mogelijk met water aan zodat ie niet kan gaan rotten als het water ergens naar t hout in zou lopen.
Als hij erin zou plassen dan zou ik dat wel met water uitspoelen omdat plas uitbijt in de vloer.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:20

Hangt er vanaf hoe de trailer er uit ziet Lachen.

Is er niets gebeurd dan zetten we hem zo weg. Alleen mest dan wordt alleen dat eruit gehaald. Is er ook in de trailer geplast dan wordt ook even de slang erop gezet Lachen.
Even met de grove bezem over de bodem en klaar Lachen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:21

Ik maak hem vrijwel altijd helemaal schoon met de tuinslang als mijn paard erin gemest heeft. Ik heb mijn trailer namelijk bij mijn huis staan en ik woon in de nieuwbouw. Wil niet dat mijn buren last hebben van vliegenoverlast doordat mijn vieze trailer daar staat, dus vandaar. Daarnaast wil ik mijn trailer gewoon graag netjes houden.

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:28

heb de trailer 3 a 4 keer nodig in de week, en zorg altijd dat hij netjes terug gezet wordt,(poep eruit,iedere keer en in weekend slang erin en schoon schrobben,Zorg ook altijd dat het hooinet gevuld is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:31

Na gebruik een emmer water erdoor met een bezem en dan vanvoren hoger zetten
(met het neuswiel) dan loopt de rest van het water ervan zelf uit.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:48

Ik haal de mest er uit (heb rubber matten op een houten vloer) en als het nat weer is en de trailer ook is ingeregend van achteren, dan maak ik em met de tuinslang schoon. De matten gaan er dan uit. En dan ook het neuswiel omhoog zodat ie goed opdroogt.

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:49

wij hebben een poliester trailer en die spuiten wij iedere maand schoon met een hoge druk spuit.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:52

Mest eruit en tuinslang erdoor.Dan is die weer heerlijk schoon.Na elk gebruik doen we dit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:58

Mijn paard staat op houtkrullen in de trailer. Ik haal de mest eruit, als hij geplast heeft veeg ik ook de natte plek uit. Dan de houtkrullen weer netjes leggen. Met een vochtige doek wrijf ik de vieze plekken op de wanden schoon en het stof van de stootkussens.

Ongeveer om de twee maanden zijn de houtkrullen ver op, dan veeg ik alles uit, spuit hem met de tuinslang van binnen en van buiten schoon en als hij droog is gaat er een nieuw pak houtkrullen in.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:00

bij ons ligt er stro in eens in de zo veel tijd halen we alles er uit en ontsmetten hem helemaal.
Maar als er mest of urine in ligt halen we dat gelijk weg en vullen het stro weer aan.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:03

natje93 schreef:
bij ons ligt er stro in eens in de zo veel tijd halen we alles er uit en ontsmetten hem helemaal.
Maar als er mest of urine in ligt halen we dat gelijk weg en vullen het stro weer aan.

Hier hetzelfde Ja

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:34

Privé mest ik iedere keer netjes uit. Zakelijk wordt hij iedere keer helemaal schoongespoten en ontsmet.

pryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:15

Ook wij maken de trailer schoon, na elke rit bezem schoon en als het nodig is met de tuinslang.
Maak de trailer niet schoon met een hogedrukspuit want dan gaan alle kitranden in de trailer kapot.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:19

Ik haal de mest er uit. helemaal schoonmaken oe ik misschien 1x per jaar

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:25

Geen trailer meer. Maar haalde de mest er altijd uit en spoot hem meestal meteen ook schoon. Zat een gietvloertje in met wat water en een bezem was hij zo schoon.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:25

Mijn paard mest alleen op de trailer, plast niet.
Er ligt een laagje zaagsel op de bodem, dus in principe blijft de vloer schoon. Ik haal dus alleen de mest eruit. Of ze moet geplast hebben, dunne mest o.i.d. waardoor de bodem echt vies is!

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:29

pryde schreef:
Ook wij maken de trailer schoon, na elke rit bezem schoon en als het nodig is met de tuinslang.
Maak de trailer niet schoon met een hogedrukspuit want dan gaan alle kitranden in de trailer kapot.

Ik vind dat een trailer daar wel tegen moet kunnen, en anders terug naar de fabrikant..

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:24

Er zijn maar weinig kitranden die wél hogedrukspuitbestendig zijn. Is geen fout van de fabrikant, die kan er hooguit weer nieuwe kit in spuiten (wat je overigens ook zelf prima kan doen).
Kitranden zijn gewoon niet bestand, vooral als ze ouder zijn.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 16:26

van de kitranden klopt werd ons ook door dealer afgeraden me teen hogedruk schoon te maken.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:51

Ik veeg de trailer na gebruik in ieder geval uit. Als erin geplast is, dan gaat ook de tuinslang erop.

ninabeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:22

Nadat ik met mijn trailer ben weggeweest haal ik altijd eerst al het stro en de mest eruit en daarna meestal nog met water helemaal schoonspuiten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:25

Mijn paard plast altijd op de trailer, ik maak hem dus na ieder gebruik ook schoon, met de slang of ik gooi er een paar emmers water door.

Niientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:40

Wij halen de stront eruit en eens in de zoveel tijd halen we het stro van de bodem er ook uit.
Zand vegen we wel van de laadklep.
Plassen doet hij nergens anders dan in zijn stal, dus dat scheelt weer uitspoelen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:42

Ik haal de poep eruit en als ze geplast heeft schrobben we de trailer even schoon!