[PG] Ulanna

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

c_manon

[PG] Ulanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 11:46

Helaas ben ik mijn merrie kwijtgeraakt.

Ik had deze bij een vriendin in stalling staan om te rijden en eventueel naar een goede eigenaar te verkopen. Helaas heeft die vriendin niet haar nieuwe nummer aan mij gegeven en ben ik haar ook spoorloos kwijt Huilen

Wie o wie wil mij helpen mijn merrie te zoeken?

Ulanna
1.70 hoog (minimaal)
KWPN goed gekeurde merrie
Voskleur, klein wit voetje rechtsachter, lange, brede bles op haar hoofd aan voorkant, staart en manen ook voskleur.

Vader is Cabochon en moeder is Danna.

De vriendin heeft gestaan op Manege Meulendijks in Geldrop met Ulannan. Daarna is zij verdwenen, haar naam was Marielle (helaas geen achternaam bekend).

Ik hoop zo dat iemand iets gezien of gehoord heeft.

Hieronder foto's van het koppie en het lijf van Ulannan.

Afbeelding
Afbeelding

Let me know, als je ook maar iets gezien of gehoord heb of als je ook maar iets weet!

PercyLeen

Re: [PG] Ulanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:48

Euh als ik het goed begrijp is je paard dus gestolen? Heb je aangifte gedaan?

c_manon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 11:49

Nee, want ik weet de achternaam niet meer van Marielle. En ik heb haar nummer ook niet meer, ik wil echt graag weten waar Ulanna is.

Misschien dat ik het zelf nog met Marielle kan oplossen, als ik maar weet waar Ulanna is. Ik hoop dat ze een goed adres heeft

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:51

Ik vind je adv. nogal wazig! Je paard is niet gestolen maar je weet ook niet waar hij is? Is ie verhuisd van stal zonder dat jij het weet?

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:53

en jij noemt dat een vriendin??
en zij zou je paard verkopen? had je ook financiele afspraken gemaakt? anders ben je dus gewoon bestolen zeg maar..

c_manon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 11:56

Haha ik snap je idee ook....ja laat het woord vriendin maar buiten beschouwing. Maar goed, toen dacht ik dat het een vriendin was. Het was de bedoeling dat de merrie een goed adres zou krijgen ergens anders dan bij mij.

En nu heeft die meid mijn merrie dus meegenomen zonder geld en informatie te geven. Hartstikke duur paard gewoon zo maar weg! En ik weet niet waar ze terecht gekomen is! Dat zit me nog het meeste dwars!!!

Ja we hadden afgesproken dat zij het paard zou rijden en zou verkopen, maar ja daar heeft ze zich dus niet aan gehouden Boos!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:58

ben je ekker mee, want de afstamming spreekt voor zich..
al op google gezocht??
je had geen contract zeker?? anders ben je rechtsgeldig hoor..

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:00

Ik vind het een raar verhaal dat je 2 paarden kwijt bent en niet eens weet aan wie je ze hebt meegegeven...
Wie heeft de papieren en paspoorten?

En heb je al gebeld met manege Meulendijks?

c_manon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 12:02

Manege Meulendijks daar is ze niet meer. En zij weten ook niet waar de paarden heenzijn of de meid.

Ik was te goed van vertrouwen in haar, heel dom van mij! Ik vertrouwde haar blind!!! Dat is te dom voor woorden van mij en ik zal het dan ook niet meer doen!

Ik dacht dat ik wist aan wie ik ze meegegeven heb, dat is mijn probleem nu ook!

Nee we hadden ook geen contract omdat ik haar blindelings vertrouwde, echt te dom van mij.

Afstamming, ja helaas een te goede afstamming, baal er ook echt als een stekker van!

Helaas zijn de papieren en paspoorten ook bij die meid.

Ik weet niet meer waar ik nu nog moet zoeken

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:05

op google heb ik niets kunnen vinden..misschien bij wedstrijd uitslagen of het kwpn na vragen?

c_manon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 12:07

wedstrijd uitslagen kan ik nog wel zoeken, goeie tip!

Maar wat bedoel je met kwpn navragen? Ze staat bij het kwpn geregistreed als goed gekeurde merrie....maar wat kan ik daar navragen dan?

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:08

misschien dat ze inmiddels is overgeschreven naar die marielle, omdat zij alle papieren heeft..kun je haar adres achterhalen..
Maar ik vrees dat je niet zo sterk staat aangezien zij kan aantonen aan de hand van de papieren dat het paard van "haar"zou kunnen zijn..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:09

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:09

viv77 schreef:
misschien dat ze inmiddels is overgeschreven naar die marielle, omdat zij alle papieren heeft..kun je haar adres achterhalen..
Maar ik vrees dat je niet zo sterk staat aangezien zij kan aantonen aan de hand van de papieren dat het paard van "haar"zou kunnen zijn..

Papieren zijn geen eigendomsbewijs.. Paspoort ook niet.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:10

Somebitch schreef:
viv77 schreef:

Papieren zijn geen eigendomsbewijs.. Paspoort ook niet.

Wat bewijst dan dat jij de eigenaar bent? Ik dacht namelijk ook dat dit eigendoms papieren waren..ben wel benieuwd!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:11

Een koopovereenkomst ofzoiets.. Knipoog

Anders zou een paardentaxi ook zo jou paard mee kunnen nemen.. Want een paspoort is verplicht om een dier te vervoeren.. Dus stel jij neemt een paardentaxi dan heeft hij het paspoort nodig. Knipoog

Als dat dus aan zou tonen dat jij de eigenaar bent zou je dat niet zomaar meegeven..
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 30-04-08 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

c_manon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 12:12

Hoe kan je dan bewijzen wie de eigenaar van het paard is idd

c_manon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 12:13

maar bij geen koopovereenkomst en ik zeg dat ik de eigenaar ben en zij zegt dat ook met de papieren in haar handen? Dan staat zij toch sterker denk ik Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:13

Hier zijn al veel topics over geweest op bokt.. Ik zal eens zoeken Knipoog

Een koopovereenkomst moet je voor tekenen..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:14

Somebitch schreef:
Een koopovereenkomst ofzoiets.. Knipoog

Anders zou een paardentaxi ook zo jou paard mee kunnen nemen.. Want een paspoort is verplicht om een dier te vervoeren.. Dus stel jij neemt een paardentaxi dan heeft hij het paspoort nodig. Knipoog

Als dat dus aan zou tonen dat jij de eigenaar bent zou je dat niet zomaar meegeven..

Maar ik een rij een paard voor iemand en dat is eigen fokproduct..ze is daar geboren, dan hebben zij toch geen koopovereenkomst?

c_manon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 12:15

Interessante dingen idd

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:16

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:25

Van dat topic wordt je niet blij! We leven maar in een vreemde maatschappij wat dat betreft! TS heb jij de laatste tijd de kosten betaald voor je paarden? Of heeft zij dat gedaan? (voer, dierenarts, hoefsmid etc)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:41

Moderatoropmerking:
En ook hier: Zou iedereen hier even de regels van het OV forum willen gaan lezen: [OV] Welkom op [OV] Opsporing Verzocht *UPDATE 30-08-2007* Het is op OV alleen toegestaan te reageren indien je info hebt over het vermiste paard. Een discussie over waneer je bewijs hebt dat je de eigenaar bent hoort niet in dit topic thuis maar in een topic op TAO en wil ik hier dan ook niet meer zien. Verdere reacties die geen info verschaffen aan de TS zullen zonder melding worden verwijderd.

c_manon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 08:35

Hallo allemaal,

Wat betreft mijn merrie Ulanna, ik heb het KWPN gebeld en de merrie staat nog steeds op mijn naam.

Ik ga nu weer andere acties ondernemen. Als er iemand nog iets weet over Ulannan of Lagunia dan hoor ik dat graag Knipoog

Of over een Marielle......die werkt met paarden in manuele therapie dan hoor ik dat ook graag.