chaatje16 schreef:Ik zit met ze zelfde vraag... maar je heb ook verschillende inrijders. Ik wil echt dat het bij een inrijstal word gedaan. met mensen die echt rond de z rijden. Maar sommige mensen laten het ook bij vrienden doen die dat leuk vinden en durven.. dat vind ik niks en zo leer je het paard snel verkeerde dingen aan... maar volgens mij kost het idd. rond de 700 euro per maand....??¿¿
Dat zegt allemaal helemaal niets.
Dit voorjaar is mijn eigen paard zadelmak gemaakt door een nationaal springruiter voor 25 euro per keer. Hij heeft er acht keer opgezeten, dus voor 200 euro was ik klaar. Daarbij heb ik wel zelf het longeerwerk gedaan, aan het zadel wennen, hoofdstel, hulpteugeltje enz.
Vorig jaar heb ik voor een eigenaar een paard zadelmak gemaakt dat daarvoor al negen maanden (!!!) bij een prof had gestaan á 500 euro per maand. Uiteindelijk is dat dier opgehaald zonder resultaat. Ik heb er (gratis
) een half jaar hard mee gewerkt, waarbij een hoop correctiewerk kwam kijken, maar toen was ze wel super fijn te rijden.