Is dit nou normaaal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

September

Is dit nou normaaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 17:05

Hoi bokkers,

ik ben in het bezit van een NRPS pony, een paardje en veulen.

Vanaf Oktober vorig jaar verzorgde een vriendin van mij, mijn paardjes. Het veulen was er nog niet.
Deze vriendin mocht zonder het leveren van een bijdrage op beide merries rijden. Ze mocht alles ermee doen. Écht alles. Alsof het haar paardjes waren zegmaar. Het was ook de bedoeling dat wanneer het veulen was afgespeend ze een paard ging uitbrengen op wedstrijden en alles.

Ze staan bij een boer, met een bak etc. Waar je zelf uit moet mesten. Vanzelfsprekend deed zij dat. Ze reed en verzorgde ze ook elke dag, behalve om het weekend, dan was ik er zelf. (gescheiden ouders, geen plaats in Woonplaats)

Verder had zij dus haar "eigen paarden".

Inmiddels loopt daar nu bij eentje een veulentje bij. Was ze bij de geboorte ook bij. Was voor haar ook gewoon bekend dat dat gebeuren zou.

Het meisje had tot vorig jaar een eigen pony, waar ze actief de dressuursport mee bedreef. Ze was Z1 startgerechtigd. Na het overlijden van deze pony kreeg ze geen nieuwe meer. Volgens haar doordat haar ouders waren gescheiden, slechtere baan hadden gekregen en doordat ze doorkregen hoeveel financiele ruimte ze hadden zonder paard. Ik had het serieus met haar te doen, daarom mocht ze ook gratis en voor niks de pony's doen.

Nu is het zo, dat het meisje ineens een eigen paard krijgt per 1 mei. En nu kan ik van haar "het bekijken met mijn knollen".
Oke, mijn verantwoordelijkheid, die paarden. Maar wat vinden julie van deze gang van zaken?
Nog steeds is er geen plek in mijn huidige woonplaats, ben ook echt al een hele tijd daarvoor opzoek. En ik heb in principe een andere plek na een hoop gestress kunnen vinden voor de paardjes. Een weiland welteverstaan waar er zicht op is. Bij mensen thuis in een kudde. Welliswaar verder van huis, maar het is iets.

Maar is dit nou normaal, of een eigen schuld dikke bult situatie?

Moest het ff kwijt. Dankjewel voor het lezen!
Laatst bijgewerkt door September op 28-04-08 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Re: Is dit nou normaaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:07

Vind het erg ondankbaar van haar. Maar goed, ze zal door het dolle zijn dat ze toch een paard krijgt.
Wie weet moet ze er een bijbaantje voor nemen en heeft ze daardoor geen tijd meer voor die van jou.

Jij zult als de wiedeweerga advertenties moeten plaatsen. Een betrouwbare verzorger vinden valt niet mee, je zult er moeite voor moeten doen het kaf van het koren te scheiden. Maar als je je best doet vind je er vast wel weer een Knipoog

September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 17:11

Het is zelfs zo dat wanneer zij er niet was geweest, de merrie en het veulen al lang waren verkocht.

Voor de andere pony is inmiddels per 5 juli een plekje gevonden in Amersfoort, waar ik woon. Lachen

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:14

dat is lekker ondankbaar.. Maar er zijn zat mensen die je paarden dankbaar willen verzorgen

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:47

tjalk schreef:
dat is lekker ondankbaar.. Maar er zijn zat mensen die je paarden dankbaar willen verzorgen

mee eens ga zoeken weet zeker dat je iemand vind

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:53

Aan de ene kant begrijp ik je wel! Het komt wel allemaal 'zo opeens' wat ik er van begrijp..maar aan de andere kant zij heeft geen verplichtingen naar jou toe toch? Ik ben nu ook bijrijder..maar ik weet dat er zowel van mijn kant als van hun kant er een dag kan komen waarop de ene partij zegt 'sorry; maar toch bedankt'

September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 21:15

Jeanine84 schreef:
Aan de ene kant begrijp ik je wel! Het komt wel allemaal 'zo opeens' wat ik er van begrijp..maar aan de andere kant zij heeft geen verplichtingen naar jou toe toch? Ik ben nu ook bijrijder..maar ik weet dat er zowel van mijn kant als van hun kant er een dag kan komen waarop de ene partij zegt 'sorry; maar toch bedankt'

Ja, natuurlijk... Dat is ook zo! Ja

Maar, het is letterlijk zo gegaan, "Je bekijkt het maar met je knollen." Terwijl zij wel aldoor maar zo zat van ja kan ik je wel vertrouwen; hoe weet ik dat je die paarden niet zomaar weghaald, is het wel zeker dat ik ze kan blijven rijden etc. etc. Zij zag mij ook als een soort commandeur, dat zij mijn paarden moest doen ofzo. Terwijl het van mijn kant een aanbod was ook omdat ik het zonde van haar talent vond. Nogal vaag... Maargoed, het is gewoon over nu.
Ik baal alleen gewoon van het feit dat ik me erg gebruikt voel. Niet echt eerlijk.

De paardjes zijn mijn verantwoording. Uiteraard! Ze gaan naar een weiland met andere paarden van de zomer genieten. En voor mijn rijpony heb ik per 5 Juli een stal in Amersfoort bij mij in de buurt kunnen reserveren. Die is pas vanaf die datum beschikbaar. Dus dat is opgelost.

Dankjulie voor het lezen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:23

vind dat het overkomt dat je vervangen bent.
haar eigen paard overleed, kon ze jou paard doen en nu krijg ze weer een eigen en laat ze je zitten. vind het nogal tja moeilijk uit te leggen. ik zou me zeer vervangen voelen.
ookal had ze geen verplichtingen.

hoop dat je, je plek in je eigen woonplaats vind en veel succes.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:25

Nou dat is wel heel lomp idd! Bloos!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:37

Dit is balen voor je Julia! Ik zou met alle liefde je willen helpen, maar vrees dat voor mij de afstanden ook te groot zijn. Amersfoort en Woerden, allebei toch te ver voor zo'n grote verantwoordelijkheid.
Wat een ontzettend onaangename manier om iemand die je zoveel geboden heeft, je veel verantwoordelijkheid gaf etc. op deze manier iets duidelijk te maken. De reden dat ze stopt is daarentegen opzich te begrijpen, tijdgebrek kent iedereen denk ik die met paarden omgaat Nagelbijten / Gniffelen.
Heel veel sterkte de komende periode, als ik iets voor je kan doen, hoor ik het heel graag! En die foto's, zodra jij dat zelf graag wilt natuurlijk!!!

September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 16:09

De paardjes hebben inmiddels een ander onderkomen, waar ik heel content mee ben! Ik hoop dit nooit meer mee te maken. Lachen

September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 20:20

En nu wordt ie helemaal mooi;

Krijg nu smsjes van de moeder van het meisje. (voor de goede orde, ik heb deze mevrouw maar 2x gezien in de periode dat het meisje mijn paarden verzorgde)
Daarin noemt zij mij onbeschoft en dom. Ook wordt mij verweten dat ik mijn paard de trailer ingeschopt heb gisteren. Nu schop ik geen paarden, en dan nog; mijn paarden zijn engeltjes en lopen braaf de trailer in.

Ik begrijp er niets van en vind het erg kinderachtig! Ik heb aldoor alleen maar gedacht het getroffen te hebben met deze mensen aangezien ze zo goed voor mijn paardjes waren.
Dingen kunnen raar lopen! Scheve mond

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:44

Lekker weggaan daar, Julia! Natuurlijk was ik er niet bij, maar dit loopt niet zo fijn, als ik het zo hoor.

Love_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:01

ik vind het erg ondankbaar van haar.
maar als je eens in de buurt gaat zoeken,
zijn er denk ik genoeg meisjes die je paardjes wel willen verzorgen!
xx

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:11

Jeetje, dat is zeker ondankbaar van ze!

Ik heb nu 5 jaar op het paard van een ander gereden en heb ook besloten om een eigen paard te nemen. Ik heb dit echter al maanden van tevoren verteld dus de eigenaar was al geruime tijd op de hoogte. En ik heb hem ook heel erg bedankt dat ik het paard heb mogen rijden, ook op wedstrijden heb mogen uitbrengen e.d. En ik blijf dat paard ook nog af en toe rijden maar het is wel de bedoeling dat er straks een ander meisje voor gaat zorgen.

maar wat dat meisje jou geflikt heeft is zeeeer ondankbaar en onbeschoft! Ze mocht blij zijn dat ze in de positie zat dat ze zomaar "voor niks" op de paarden van een ander heeft mogen rijden. Ik zou zeggen: ga daar snel weg en zorg dat je niet weer met die mensen in aanmerking komt.

Dit noem ik: Stank voor dank!

ItsmePipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:53

Ik zou er maar niet teveel maar aan denken. Tuurlijk is dat moeilijk maar als je nu ook zulk soort smsjes krijgt....
Misschien toch al die tijd een masker voor gehouden om jou te laten denken dat het super geweldig en leuk is.
Veel succes met nieuwe mensen vinden, er lopen er genoeg in je omgeving die je willen helpen.
Inderdaad is dit een heel goed voorbeeld van; stank voor dank.
Op zo'n moment leer je je echte vrienden kennen

_Elisha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 08:45

ik vind het wle gemeen van dr. Lijkt me logisch dat ze blij is met ene eigen paard maar jou dan gewoon zo laten zittte:S

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 08:57

Dit is natuurlijk superl*llig van haar, maar naast dat jij haar hebt geholpen heeft zij jou toch ook geholpen? Ze heeft je paarden verzorgd terwijl jij geen tijd had en naar ik begrijp ook goed getraind. Je zegt dat de paarden zonder haar al verkocht waren. Ik neem aan dat je ze niet gehouden hebt voor haar, maar ook voor jezelf. Ik bedoel niet dat ze dit nu zo kan maken, zeker niet, maar jij hebt haar geholpen en zij jou. Het enige rottige is dan dat ze op zo'n manier weggaat. Als ze zo doet is ze het niet waard om je druk om te maken.

September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 10:26

@ Zazoo,

dat is natuurlijk gewoon zo! Lachen
Het is niet zo dat ik ze allemaal heb gehouden voor haar, alleen de merrie en het veulen. Omdat dit meisje er was had ik de mogelijkheid deze te houden. Anders was ze verkocht. Lachen

Dankjullie voor de reacties! Lachen

KimSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:52

September schreef:
En nu wordt ie helemaal mooi;

Krijg nu smsjes van de moeder van het meisje. (voor de goede orde, ik heb deze mevrouw maar 2x gezien in de periode dat het meisje mijn paarden verzorgde)
Daarin noemt zij mij onbeschoft en dom. Ook wordt mij verweten dat ik mijn paard de trailer ingeschopt heb gisteren. Nu schop ik geen paarden, en dan nog; mijn paarden zijn engeltjes en lopen braaf de trailer in.

Ik begrijp er niets van en vind het erg kinderachtig! Ik heb aldoor alleen maar gedacht het getroffen te hebben met deze mensen aangezien ze zo goed voor mijn paardjes waren.
Dingen kunnen raar lopen! Scheve mond

Jeetje. misschien kon ze wel wat meer respect voor je hebben omdat je alles over had voor der. Hamer

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:55

Heb eigenlijk een heel klein beetje het idee dat er wel iets meer gebeurt is? Zeker na die smsjes...?

Wac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:52

Erg ondankbaar van het meisje, en erg respectloos van de ouders, zeker na het smsje.
Er zijn zat mensen die je paard(en) willen verzorgen, maar je moet inderdaad wel de juiste tegenkomen. Bloos

liesje1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:12

Ik vind het erg onbeschoft van haar. Als ze zo van paarden houdt vind ik dat je niet alleen om je eigen paarden moet geven maar ook om die van een ander als je die als je eigen paarden hebt verzorgd.

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:18

Dat meisje is echt lekker ondankbaar bezig!
Let maar niet op haar. Ach gut Er zijn wel vast wel meer meisjes die je dankbaar zouden zijn en kunt vertrouwen.

Kop Op Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:23

was het sms-je wel van dr moeder en niet van de dame in kwestie zelf.... of is die moeder zo dom?