Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Volgens mij wordt niemand op deze manier wijzer van dit topic.
(uitstappen groom en betreden van de bak terwijl jury er nog niet was)
Sansje schreef:Ik ben er inderdaad netjes op gewezen. Alleen lees ik nu net dat een niet werkend paard (dus met lange teugel in stap) wel toegestaan is??Nou idd dat soort dingen... voorbeelden van Maestro zijn goed. Al begrijp ik hieruit dat zij hier wel op is aangesproken en het reglement dus wel is nageleefd, maar het gebeurt ook zo vaak dat dit niet het geval is.
Andere ruiter op het paard die de teugels niet lang heeft. Paard in de ring terwijl de jury er nog niet is en niemand die er wat van zegt. Soms dingen aan hulpstukken die niet toegestaan zijn (zwepen / sporen / hulpteugels) op losrijterrein en niemand die er wat van zegt of kan zeggen.
Citaat:Onverminderd het hiervoor bepaalde mogen derden
met een paard op het oefen- en/of losrijterrein alleen stappen, mits dit aan een
lange teugel gebeurt en er met het paard niet wordt gewerkt. Aan de verplichting
in de lid 8 omschreven hoofdbescherming te dragen dient door derden te worden
voldaan.
* VValar schreef:Hoe zit het eigenlijk wanneer een amazone in de M2 met zweep de proef uit rijdt. Jury belt niet uit (heeft het waarschijnlijk niet, of te laat gezien) voor het derde onderdeel. Mag ze evengoed afstraffen met -2 onderaan het protocol voor het rijden met zweep?

jury schreef:IK had laatst een amazone met een zwart paard, op startkaart/coupon stond bruin. Papieren niet in orde betekend niet starten conform reglement.
Heb hier de amazone op aangesproken en verteld dat ze dit moest regelen met knhs (stond wel zwart in paspoort) binnen een week. Heb dit als commentaar op dagrapport gezet.
Ik heb het paspoort maar aangehouden als zijnde een zwarte dan.