minishet met beschermers om in de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UniQueU2

minishet met beschermers om in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 11:32

misschien een rare vraag.. maar ik heb een 1,5 paardstrailer.. ik wil met me minishet is een keer lekker naar het strand/duinen/bos etc.. maar het is een jaarling.. ik ben bang dat me pony zijn beentjes open trapt. dus is het verstandig om beschermertjes om te doen?? het gaat namelijk wel om een paard zijn benen??

suvan

Re: minishet met beschermers om in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:42

altijd doen bij ieder paard, zo denk ik erover
zelf draag je toch ook altijd een auto-gordel?

marie08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 13:40

zal het wel doen, lijkt mss maf maar ik denk dat de beentjes van een minishet nog sneller kunnen beschadigen op de trailer dan die van een groot paard. mss kun je ook kijken of je hem wat steviger kan vastzetten want een 1,5 paards trailer is natuurlijk nogal groot voor een minishet zonder aanpassingen.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 13:43

Natuurlijk beschermers om.. die kleintje zijn toch niet minder omdat ze klein zijn??
zeker die ukkies kunnen gaan kloten in de trailer. ik zou er ook in je anderhalf twee balen stro aan een kant op elkaar legen zo heeft hij minder ruimte om gek te gaan draaien etc,.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:51

Waarom zou je met een jaarling zo'n uitstap willen doen? Laat hem toch lekker in het land waar hij hoort! Er is nog tijd genoeg om hem alles te leren, laat hem nu maar kind zijn.

Het is geen hondje hoor!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:53

Wel doen! Redenen zijn al gegeven Haha!
Kiara: Daar kan ie toch juist lekker met haar aan de hand rennen en alles onderzoeken etc..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:55

Inderdaad wel doen, bescherming is erg belangrijk in de trailer. Moet alleen nog zien of jij in die maat beenbescherming kan vinden. Vork

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:55

Klara16 schreef:
Waarom zou je met een jaarling zo'n uitstap willen doen? Laat hem toch lekker in het land waar hij hoort! Er is nog tijd genoeg om hem alles te leren, laat hem nu maar kind zijn.

Het is geen hondje hoor!

Volgens mij word hier niet om gevraagd!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:57

Iris_Z schreef:
Klara16 schreef:

Het is geen hondje hoor!

Volgens mij word hier niet om gevraagd!

Idd Knipoog

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:59

Frusty Frusty

Een jaarling hoort niet bij een meisje aan de hand door het bos te rennen. Een jaarling moet een paarden-opvoeding krijgen door andere paarden!

Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van een paard wiens karakter al van jongs af aan misvormd wordt doordat mensen er teveel mee rondsleuren. want hij is zo lieffff Hamer

Paarden en pony's jonger dan 2,5 jaar horen in het land bij andere paarden. Het is niet omdat hij maar 50 cm hoog is, dat hij ook als een hondje behandeld moet worden.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:02

Wie weet staat hij overdag wel gewoon in het land, bij andere paarden.. dat hij een uitstapje naar het strand of bos maakt is niks mis mee, lekker laten wennen..

snap niet waar je zo'n drama om maakt? Een kind gaat toch ook wel eerder dan 2.5 op uitstapjes met zijn/haar ouders...

imo reageer je iets te 'penny' als ik het zo mag zeggen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:04

Ik bedoel het ook niet zo absoluut, maar k zie weer zo'n bijtgrage, sneaky, knip-ik-heb-je shet in de maak. Als je begrijpt wat ik bedoel...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:05

Het is juist belangrijk dat een jong paard veel in handen komt (met mate, maar hij moet niet dag en nacht in het land staan) en het kan absoluut geen kwaad. Ik vind dat je nogal hysterisch doet om niks Klara.. Ik neem mijn jaarling ook 1x per week mee het bos in om een kwartiertje rond te scharrelen en ze heeft daar de tijd van haar leven; op de heenweg loopt ze als een trein en is vreselijk vrolijk maar als we weer op weg naar huis gaan dan is het altijd maar een beetje gesukkel omdat ze niet terug wil naar ''die saaie wei''. Ik zou haar écht niet gelukkiger maken door haar altijd maar in het land te zetten. Sowieso moet ze veel in handen komen omdat ze mee moet naar de keuring over een paar maand. Dit is even een voorbeeld van mijn situatie om maar even aan te geven dat het niet bij iedereen hetzelfde werkt en iedereen andere doelen heeft en in een andere situatie zit.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:05

Klara16 schreef:
Frusty Frusty

Een jaarling hoort niet bij een meisje aan de hand door het bos te rennen. Een jaarling moet een paarden-opvoeding krijgen door andere paarden!

Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van een paard wiens karakter al van jongs af aan misvormd wordt doordat mensen er teveel mee rondsleuren. want hij is zo lieffff Hamer

Paarden en pony's jonger dan 2,5 jaar horen in het land bij andere paarden. Het is niet omdat hij maar 50 cm hoog is, dat hij ook als een hondje behandeld moet worden.

En waarom heb je het over hondjes? Het lijkt nu nl. net alsof je vindt dat paarden beter zijn dan honden ofzoiets Knipoog Net zoals dat je koeien wel mag slachten maar paarden niet.. Frusty maargoed laten we het ontopic houden, want er werd helemaal niets gevraagd over jou opmerking

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:06

Klara16 schreef:
Ik bedoel het ook niet zo absoluut, maar k zie weer zo'n bijtgrage, sneaky, knip-ik-heb-je shet in de maak. Als je begrijpt wat ik bedoel...

Dit is nogal kort door de bocht.. als je consequent bent en weet hoe je moet handelen dan zul je nooit zo'n paard krijgen. Knipoog

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:11

Kunnen we weer on topic? hier vraagt ts niet om..

ik heb het nog nooit gedaan, maar nu ik beschermers heb zullen ze ook gebruikt worden Ja

UniQueU2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 17:57

Klara16 schreef:
Frusty Frusty

Ik heb 6 paarden dus weet best hoe ik met paarden om moet gaan, ik ga niet als een meisje door het bos rennen met een paardje, omdat hij zo lief is.. het kan geen kwaad om ermee te lopen.. hij gaat al van jongs af aan overal naartoe en daarnaast staat ie nog lekker op de wei.. dit heb ik met mijn andere veulen shet gedaan en hij is nu erg sociaal naar iedereen toe en niet zo een stresskip..kinderen kunnen er alles mee doen.. natuurlijk ga ik niet een paardje in een trailer zetten en een half uur rijden voor ik ergens ben.. het is maar een stukje zodat hij is wat anders ziet en eraan kan wennen..

als ik hem nou allerlei dingen ging leren zoals aan de lange lijn lopen, etc dan zeg ik oke.. dat doe je niet met een jaarling, maar hij is gek op wandelen want loopt altijd continu achter je aan.. ik denk dat het voor hem leuker is om ergens anders is naartoe te gaan om wat te zien, ipv altijd maar het rondje door de dorpsstraat.. je ziet dat die pony geniet als je hem meeneemt.. ookal staan er vriendjes in de wei.. hij zal je altijd blijven volgen en hopen dat hij weer lekker naar "buiten" mag.

Maar goed.. mijn vraag is in ieder geval beantwoord.. nu indd nog beschermers vinden hahaha:P

UniQueU2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 18:09

Michelle_x schreef:
Wie weet staat hij overdag wel gewoon in het land, bij andere paarden.. dat hij een uitstapje naar het strand of bos maakt is niks mis mee, lekker laten wennen..

snap niet waar je zo'n drama om maakt? Een kind gaat toch ook wel eerder dan 2.5 op uitstapjes met zijn/haar ouders...

imo reageer je iets te 'penny' als ik het zo mag zeggen.

Helemaal mee eens!!! Hij staat overdag gewoon lekker bij andere.. maar zodra hij je ziet komt ie naar het hek gerend.. loop je door de wei loopt ie helemaal tegen je aan en volgt je ECHT overal.. als je hem niet meeneem staat ie te hinneken, neem je hem mee geniet ie ook echt overal van, continu met zijn oortjes naar voren etc. dus om hem dan maar 1,5 jaar in zijn weitje te laten hangen.. beetje onzin.. indd iets te "Penny"

UniQueU2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 18:13

Klara16 schreef:

Wees daar maar niet bang voor, heb meer dan genoeg shet-ervaring.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:21

Ik heb hele mooie transportbeschermers uit Amerika besteld voor mn mini en als hij op de trailer/veewagen gaat doe ik ze gewoon om. Ze willen wel ietsje afzakken maar het gaat om de functie en niet het "mooi".

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:28

Ik gebruik nooit beschermers. Mijn ervaring is dat de boel toch snel gaat zakken/schuiven, en daar kunnen ze alleen maar meer van over de zeik raken...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:30

Das wel zo Ja bij mn veulen had ik het ook niet gedaan maarja die mocht wel vies worden (voor de hengstenkeuring) en die stond toch rustig.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:34

Gewoon leuke uitstapjes maken Ja Wij deden het ook al met ons veulen van een paar maandjes oud. Met moeders mee dan, dat wel. Ze leren je zo goed kennen en goed aan de hand meelopen.
Bescherming zou ik ook maar gewoon omdoen he Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 11:01

ik gebruik nooit beschermers bij paarden op een trailer,en ik heb echt een heleboel paarden vervoerd,maar dat terzijde..

ik heb 3 shetten vervoerd in een 1,5 paards en ik laat ze er gewoon los instaan...

beetje hooi erbij,en dat gaat prima,zonder beschermers Lachen

UniQueU2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 20:56

kimmie261 schreef:
ik gebruik nooit beschermers bij paarden op een trailer,en ik heb echt een heleboel paarden vervoerd,maar dat terzijde..

ik heb 3 shetten vervoerd in een 1,5 paards en ik laat ze er gewoon los instaan...

beetje hooi erbij,en dat gaat prima,zonder beschermers Lachen

ja wij hebben de andere shetlanders ook altijd los staan.. maja hij heeft nog geen trailer ervaring enzo.. dus ben bang dat ie straks zijn benen open trapt.. ik ben in ieder geval op zoek naar beschermertjes.. toch maar voor de zekerheid