Mountain Horse High rider iemand ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dante_

Mountain Horse High rider iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 18:24

Hoij, ik ben van plan de MH high rider aan te schaffen watn ze zitten eerlijk waar heerlijk, vooral omdat ze een wat grotere neus hebben.
Maar nu was ik benieuwd hoe de ervaringen met deze laarzen zijn met de rits enzo, waterdichtheid inzakken enzo.
En was benieuwd hoeduur ze bij jullie zijn.

Groetjes elaine

Dante_

Re: Mountain Horse High rider iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 19:48

niemand?

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:51

Ben ook benieuwd. Wil ze nl ook aanschaffen alleen dan de schoenen en niet de laarzen....

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:54

Je hoort er veel goede verhalen over maar persoonlijk vind ik ze er een beetje lomp uitzien. Ze zouden nét iets charmanter moeten zijn...

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 19:58

amanda2 schreef:
Je hoort er veel goede verhalen over maar persoonlijk vind ik ze er een beetje lomp uitzien. Ze zouden nét iets charmanter moeten zijn...

ja daar hbe je ook gelijk in:P

maar aaangezien ik sinds kort een lompe tinker rijd, vind ik ze wel passen;p en ze zitten me lekker en ze hebben een rits ghehe , hoef je niet moeilijk te doen:D

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:13

Ik vind het zalige laarzen, niet alleen om te rijden maar ook om mee te wandelen.
Wel vanaf het begin laarzenspanners gebruiken anders zakken ze zeker in.
Ze zijn prima waterdicht. Na een paar jaar heb ik wel een rits moeten laten vervangen.
Inmiddels zijn ze echt op en nu heb ik de sportive highrider, maar deze zitten lang niet zo lekker als mijn vorige laarzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:16

Ik heb de sportive, die is niet zo grof, start ik ook mee. Ik vind het fantastische laarzen. Ik weeg 80 kg bij 1.77 dus een iets stoerdere laars past mijns inziens beter bij me dan een strakke Petrie. En ze zitten heerlijk. Je krijgt er van die opblaasdingen bij die je er in kunt doen na het gebruik om ze mooi te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:18

Ik heb ze nu al een jaar of 6?
bevallen me super!
Ik heb best moeilijke voeten en loop niet overal op weg, maar wel met die laarzen.
Ik ga er regelmatig met zadelzeep over en dan eens met olie.
ze blijven mooi en zakken niet in. Ik bewaar ze wel met een laarzenspannen of een stevige cola fles.
Toevallig 2 weken terug nieuwe ritsen en laten zetten en de schoenmaker gaf nog een compliment over hoe mooit het leer nog was.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-08 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:19

wat is plie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:20

de leter langs de P Bloos
olie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:23

O, ik denk je hebt een handige tip Bloos

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:24

ik heb ze ook, ook de sportive, heb daarvoor petrie's gehad maar heb echt 10x liever deze! heb ook de rimfrost voor de winter, zijn echt heerlijke laarzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:27

Citaat:
O, ik denk je hebt een handige tip

Nou een plie is een soort van borsteltje en dat verwarmt zich zelf en dan komt er een glansspray uit die door het verwarmen super uitsmeert. Daarna transformeert de plie vanuit dat borsteltje automatisch naar een super zacht doekje dat de glans erop borsteld.
je hoeft zelf niks te doen... de plie doet alles zelf. Alleen maar intoetsen op zijn toestenbordje wat hij moet poetsen...alles is daarna mooi blinkend ingevet Ja Ja

Ziek Duivel Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:28

ROFL

Ik ga zoeken waar ik die kan kopen Clown

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:34

Ik heb die sportive en ben totaal niet tevreden.
Kwaliteit van het leer is gewoonweg om te janken.
Stukken leer vallen er gewoon vanaf als je ze maar een klein beetje stoot.
Het leer ziet eruit als perkament,net alsof het erop gespoten is.
Schop je per ongeluk tegen een steentje kun je er de donder opzeggen dat je schade hebt want het "leer" is nog geen milimeter dik.
En ik moet zeggen dat ik behoorlijk netjes met mn spullen omga.
Ze zitten heerlijk met lopen en rijden maar dat is dan ook het enige positieve.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:38

Ik ben heel blij met mijn higriders, ik loop er veel op rij er veel mee en ze blijven best goed ondanks dat ik ze dus niet heel goed verzorg Bloos Ik ben er mee echter een spijker blijven hangen, maar je ziet alleen maar een oppervlakkig krasje, super goed dus. Want ik voelde dat het gebeurde en ik zag al aankomen dat ik ze naar de maker moest brengen.
Ze zijn niet erg netjes, ik zou het gaan mooie wedstrijd laars vinden. Wel heb ik de beide ritsen moeten laten vervangen, maar dat gaat nu weer prima. Ik ben tevree Haha!

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 06:44

okeej dus het is zo te horen een goede sterke laars die jaren meegaat(met uitzondering van de ritsen maar dat is normaal)
Okee ik ben overtuigd ik ga ze kopen:D

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 07:11

Ja, absoluut kopen die laarzen! Ik heb ze ook al jaren en ze bevallen mij prima. Door mijn dikke kuiten pas ik niet meer in de breedste rubberen rijlaarzen en reed ik voorheen altijd met legerkistjes en chaps.
Nu ik deze laarzen heb wil ik echt niet weer wat anders! Ze blijven goed waterdicht en zijn makkelijk schoon te maken. Wel regelmatig even schoonmaken met lederzeep en daarna weer even lichtjes invetten. Dan blijven ze echt jaaaaren mooi Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:00

Ik hoor ook veel positieve ervaringen, vind het op zich wel mooie laarzen alleen de neus oogt wat groot.

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 13:05

LiNdA1986 schreef:
Ik hoor ook veel positieve ervaringen, vind het op zich wel mooie laarzen alleen de neus oogt wat groot.

dat vind ik juist het mooie eraan!!
ik hou helemaal niet van die laarzen met prutsneusjes, mede omdat ik kromme tenen heb en het gaat iriteren als ik lang in puntige neuzen zit, dus alleen maar ideaal voor mij Haha! Bloos Clown

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 13:15

Ik heb de laarzen en de jophurs al jaren! OK dan!
Ze bevallen prima!!!! De laarzen blijven erg mooi, zitten heerlijk en ik heb nog nooit ritsen laten vervangen o.d.
Ik heb de laarzen echter wel alleen met het rijden aan, dus niet met uitmesten ofzo. Na het rijden trek ik ze meteen uit, laarzen spanners erin en trek ik de jophurs (zelfde model/schoen) aan! Van de jophurs heb ik al wel het tweede paar, aangezien het leer van deze bij de plooi waar je je tenen 'vouwt' openbarst. Maar deze draag ik dagelijks bij alles en overal (en verzorg ik verder niet Bloos ).
Ze zijn het geld zeker waard!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 13:18

ik heb ze ook en vind ze super. Heb ze al een jaar of 3 maar ze zijn nog steeds erg mooi. Ze zakken wel wat in, maar moet zeggen dat ik daar niet echt last van heb. Bovendien kun je ze bovenaan aantrekken met het bandje en dat is erg handig. Zit altijd goed.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:53

Al zijn ze 'lomp' (en ook dat valt best mee), ze rijden heeeeeerlijk. Ik heb ze amper in hoeven lopen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:57

[***] schreef:
Ik heb de sportive, die is niet zo grof, start ik ook mee. Ik vind het fantastische laarzen.

Die heb ik ook, ze zijn echt super Ja

ItsmePipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:43

Zaterdag heb ik de sportive gekocht (195 euro), heb ze heel even zondags aangehad en gister ermee gaan lessen.
Ze zitten heerlijk. Wel nog een beetje inlopen met name bij mn enkels, maar ik heb nogal knokkige enkels dus misschien ligt het wel aan mijn voeten.

Ik vind ze ook leuker dan de petrie, beetje sportiever vind ik wel leuk.

Succes met je keuze