Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

KiWiKo schreef:juist omdat ze zo jong is en dus niet negatieve ervaringen heeft kan je er wel van uit gaan dat deze gewoon niet spoort
silfie35 schreef:Misschien is het een idee om in een grote bak (met iemand erbij) haar goed rond te jagen en zodra ze naar je toe wilt komen met een touw wegjagen.... gewoon een hele poos en een heel aantal keer... misschien helpt dit om haar respect te krijgen... en anders toch opeten:P
mAnDyXX schreef:Wat gebeurt er als je der een paar dagen laat staan? Komt ze wel naar brokjes toe want anders kan je het misschien zo op gaan bouwen?
Bianca1985 schreef:mAnDyXX schreef:Wat gebeurt er als je der een paar dagen laat staan? Komt ze wel naar brokjes toe want anders kan je het misschien zo op gaan bouwen?
Hoi,
Met eten probeer ik al te werken ik stop nu mijn zakken vol zodat ze met haar hoofd bij me blijft opzich werkt het een beetje, ze blijft bij je staan zonder te steigeren maar je kan verder niets doen aaien ofzo staat ze niet toe.
sandra1986 schreef:misschien een idee om haar een jaar het land op te jagen, met leeftijdsgenoten?
paarden voeden elkaar op, dat kunnen wij niet.
duidelijk dat deze pony nog niet klaar is voor mensenhanden.
niet banketstaaf bedoeld. maar is mijn ingeving, hier vanaf de pc.
succes
edit:sorry marigold zag het te laat val in herhaling
sandra1986 schreef:misschien een idee om haar een jaar het land op te jagen, met leeftijdsgenoten?
succes
xxxmarexxx schreef:ik denk dat grondwerk hier heel goed bij zou werken. hiermee bouw je verschillende soorten banden op. vertrouwen, respect.
ik zou het paard zeker niet gaan afstraffen. dit werkt vaak alleen maar a van rechts. het paard word dan bevestigt dat mensen haar alleen maar pijn doen. dus zal ze zich alleen maar meer gaan verdedigen.
beschik je een bak daar in de buurt?
Wildgirl schreef:sandra1986 schreef:misschien een idee om haar een jaar het land op te jagen, met leeftijdsgenoten?
succes
en als deze merrie geen problemen heeft met andere paarden maar blijkbaar dus wél met mensen?