Starttijden laat bekend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Justice_

Starttijden laat bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 15:01

Hee, als ik wedstrijd heb staan de starttijden soms pas een paar dagen van tevoren op de site, dat vind ik erg vervelend als ik iets wil afspreken in het weekend en dan niet weet of ik op zaterdag of zondag wedstrijd heb.
Staat het bij jullie ook altijd zo laat pas op de site of hoe houd je hier het beste rekening mee?

grauwman

Re: Starttijden laat bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:04

Een paar dagen van te voren vindt ik nog vroeg, bij mij in de buurt is het soms pas een dag van te voren bekend.
Als ik me heb opgegeven voor een wedstrijd spreek ik gewoon niets af. Dan kan je altijd als je je tijd wel weet alsnog iets afspreken.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:46

Dat ligt niet aan startlijsten, maar aan de desbetreffende club

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:21

-> WD-V

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:23

Dat is raar. Als je je inschrijft voor een wedstrijd staat er toch bij voor welke datum je je in moet schrijven? Dan weet je toch al of je op zaterdag of zondag moet? Verward

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:25

Datum lijkt me idd duidelijk te moeten zijn, hoort in t vraagprogramma te staan welke rubrieken welke dag zijn (mocht het om meerdaags concours gaan)
Enne "vroegah" was t altijd donderdagavond bellen wanneer je zaterdag moest starten. Tegenwoordig klaagt men al als de starttijden op dinsdag "nog steeds niet" online staan..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:36

Nee hoor, ik weet ook vaak pas op donderdagavond of ik zaterdag of zondag moet. Het is vaak pas laat bekend welke dag welke proeven zijn. Ik hou altijd het hele weekend vrij maar idd is dat wel vervelend. Ook voor je wedstrijdvoorbereiding.

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 19:07

Simmie schreef:
Dat is raar. Als je je inschrijft voor een wedstrijd staat er toch bij voor welke datum je je in moet schrijven? Dan weet je toch al of je op zaterdag of zondag moet? Verward

nee, er staat dan bv. 22/23 mei dus dat kan dan zaterdag of zondag zijn..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:18

Justice_ schreef:
Simmie schreef:

nee, er staat dan bv. 22/23 mei dus dat kan dan zaterdag of zondag zijn..

Is niet altijd zo, bij één van de laatste indoors hier zou de wedstrijd op zondag zijn, wegens teveel inschrijvingen hebben ze 2 groepen naar de zaterdagavond verplaatst. Dit was pas een dag of 2 a 3 van te voren bekend.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:25

Het wil idd ook nog wel eens veranderen. Ik heb ooit in de B nog ingeschreven voor de zaterdag, werd het ineens op vrijdagavond verreden, hartstikke laat.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 23:04

Hmmz ik weet meestal wel een week van te voren hoe laat ik moet starten... dit verandert dan vaak nog wel iets, maar niet echt heel veel ofzo. Ben hier wel blij mee en zoek ook wel de concoursen op die organisatorisch wat lekkerder in elkaar steken.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 05:49

Voor internettijdperk konden we pas vrijdagavond bellen om de tijden voor zaterdag te horen.
Nu weet je het vaak dinsdag al.

Als het om meerdere dagen gaat stuur ik altijd een mailtje 2 weken van te voren of ze al weten welke dag mijn klasse is. Meestal weten ze het dan al.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 06:11

Ik vind het een hele slechte zaak, zeker hier in de regio zijn wedstrijden echt ontzettend snel vol. Zodra een wedstrijd vol is én je hebt je jury's geregeld, waarom dan niet direct een startlijst maken?? Toen ik dat nog deed stond die rustig twee weken van te voren op internet en waarom niet, veranderingen komen toch en dat zet je er gewoon bij.

Ik erger me ook echt dood aan verenigingen die op het laatste moment een startlijst erop zetten, niet alleen als starter maar ook als jury, want ik krijg bijna nooit meer een lijst per post dus ben ook als jury afhankelijk van publicatie op internet en ja ik wil ook graag van te voren weten waar ik aan toe ben! Je hebt toch ook je andere afspraken!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 08:03

jury schreef:
Voor internettijdperk konden we pas vrijdagavond bellen om de tijden voor zaterdag te horen.
Nu weet je het vaak dinsdag al.

Als het om meerdere dagen gaat stuur ik altijd een mailtje 2 weken van te voren of ze al weten welke dag mijn klasse is. Meestal weten ze het dan al.

Nou, ik kreeg vroegah per post mijn startlijsten op maandag of dinsdag binnen, en dan hield je gewoon rekening met een half uur in of uitloop. De tijd interesseert me ook niet zoveel, je bent toch de hele dag kwijt. Maar weten op welke dag je moet starten zou wel fijn zijn. Ik snap het probleem niet zo om dat vast te leggen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:35

Dat is wel onhandig idd dat je pas een paar dagen van tevoren weet op welke dag je moet starten. Hier is altijd de datum gewoon bekend, alleen is dan de vraag hoe laat je moet starten. Maar meestal als het echt dringend is kun je altijd vragen hoe de klasses zijn ingedeeld (dus ochtend, middag of avond). Dat weten ze namelijk meestal wel ruim van tevoren is mijn ervaring Lachen

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:46

Ik vind het ook erg vervelend.

Ben afhankelijk van mijn vader qua vervoer en hij loopt ploegendiensten, dus soms zou ik wel kunnen rijden als ik 's middags zou starten maar dat weet je natuurlijk maar ff van te voren. Als het dan in de ochtend is gaat het voor mij al niet door
Heb al een twee keer een wedstrijd afmoeten zeggen wat dus ook weer geld kost. Heb nu maar besloten om alleen te rijden als m'n vader echt vrij heeft die dag, en ik weet dat hij geen nachtdienst heeft die nacht ervoor.
Wat voor mij resulteert in het misschien 4 a 5 wedstrijden kunnen rijden per jaar Verdrietig

Maar het is ff niet anders...

Het zou gewoon al een stuk makkelijker zijn als je weet of je rubriek 's ochtends of smiddags is...

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:59

Ik ben nooit mijn hele dag kwijt Urielle. Binnen 3uur ben ik altijd weer thuis Huilen van het lachen Op grote zomerconcoursen (heb er weer zin in! Haha!) wel een halve dag ong!

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:47

bij mij staan ze ook altijd laat maar als ik wedstrijd heb op zondag dan ben ik op zaterdag de hele dag bij mn haffie dus geen tijd om af te spreken Knipoog

JsA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:08

Bij ons 2 weken of 1 week van te voren.

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:39

bij ons ongeveer 5 dagen van te voren een lijst, maar dan komt 2 dagen van te voren pas de definitieve lijst! Knipoog

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:38

Je weet zelf toch wel of het zaterdag of zondag is. Als je het echt wil weten zou ik ze mailen of bellen of jou klasse in de ochten of midddag word gereden.

marmamps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:44

Ik heb vele jaren wedstrijdsecretariaat gedaan en weet dat het moeilijk is om ruim van te voren de goede tijden door te geven, omdat je vaak tot op het laatst te maken hebt met afmeldingen, promotie en degradatie, heb je je definitieve lijsten gemaakt en dan veranderd er weer wat.
Maar het is een kleine moeite om een week van te voren de dagindeling en gereed te maken en die op het web te plaatsen dan weten de ruiters toch globaal wanneer ze moeten rijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 08:24

Shalot schreef:
Je weet zelf toch wel of het zaterdag of zondag is.

Dat weet je dus niet altijd. Het gebeurt hier vaak genoeg dat bijv. de ene dag het B, Z1 en Z2 gereden wordt en de andere dag de L en M oid. En dan weet je soms donderdagavond van te voren pas welke klasse op zaterdag komt en welke klasse op zondag (en soms blijk je zelfs ineens op vrijdagavond te moeten terwijl dat niet in de planning zat). Daar hou je dus wel je hele weekend voor vrij.

De secretariaten zijn echt niet blij als alle deelnemers gaan bellen hoor, er zijn zelfs in de winter vaak ringen van 30 man! Als die allemaal nog gaan bellen...
(verm. staat er dan de volgende keer wel op het net welke klasse op welke dag moet, dus wellicht toch wel een idee Huilen van het lachen )

ikke0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:22

Nooit last van eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:12

Meestal toch wel 5 dagen van tevoren.

Ik heb ook 1x een wedstrijd gehad dat het de avond voor de wedstrijd was pas op internet stond. En 1x met de brabantse kampioenschappen dat het pas 's avonds om 11 uur op internet stond terwijl ik de volgende dag moest overkampen.