Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Judje schreef:Duitste cappentest:
De GPA's zijn/waren het MINST veilig, zelfs nog minder veilig dan de Aldi cap van 15 euro.
De Casco Youngster Dynamite kwam uit de Duitse cappentest al veiligste uit de bus.
Helaas waren niet alle merken getest, zoals de Horka en Kavalkade niet.
De test: http://www.gjilke.durksz.nl/Filmpjes/t200507078.pdf
Alle merken zijn dan wel EU-goedgekeurd, maar dan nog zit er een heel groot verschil tussen 'net goed genoeg' en 'heel goed'.
Maar: een cap is natuurlijk pas veilig wanneer deze goed past. Pas daarom verschillende types. Een cap, die schuift op je hoofd, is uberhaupt NIET veilig, ook al kan het de veiligst geteste cap zijn.
Zelf heb ik een tijdje terug met passen gewoon mijn hoofd op de kop gehouden, valt ie niet af: dan zit ie goed genoeg. Zelf zou ik de cap ook iets strak kopen, aangezien de vulling rond je hoofd meestal wat dunner wordt en als de cap dan net strak genoeg zit en daardoor te los zit moet je al snel weer een andere kopen.
Cyruss_ schreef:Oeh gelukkig zie ik dit optijd, ik was namelijk van plan een nieuwe cap aan te schaffen. En mijn keuze was eigenlijk gevallen op die GPA Pikeur cap. Die valt nu dus echt af.
Duurkoop is dus echt niet altijd een goede koop!
Cyruss_ schreef:Oeh gelukkig zie ik dit optijd, ik was namelijk van plan een nieuwe cap aan te schaffen. En mijn keuze was eigenlijk gevallen op die GPA Pikeur cap. Die valt nu dus echt af.
Romyjuh_Xx schreef:Cyruss_ schreef:Oeh gelukkig zie ik dit optijd, ik was namelijk van plan een nieuwe cap aan te schaffen. En mijn keuze was eigenlijk gevallen op die GPA Pikeur cap. Die valt nu dus echt af.
Ik twijfel hier echt sterk aan hoor
Een GPA cap heeft bijna iedere springruiter dus dat is tcoh een teken dat hij goed is ofniet??
moonfish13 schreef:naar mijn idee is gpa ook wel een beetje een hype....
Romyjuh_Xx schreef:Cyruss_ schreef:Oeh gelukkig zie ik dit optijd, ik was namelijk van plan een nieuwe cap aan te schaffen. En mijn keuze was eigenlijk gevallen op die GPA Pikeur cap. Die valt nu dus echt af.
Een GPA cap heeft bijna iedere springruiter dus dat is tcoh een teken dat hij goed is ofniet??
) en ben wel benieuwd wat er een beetje goed uit de bus komt bij de meeste ruiters. Het is immers wel je veiligheid en eigen verantwoording.
.