zenuwen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

zenuwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 08:55

Hoeveel last hebben jullie van die zenuwen? Gewoon beetje gezonde spanning of de nacht voor de wedstrijd geen oog meer dicht krijgen zo erg?

En waar zijn jullie vooral zenuwachtig over? Bijv. of paardlief zich wel gedragt, de jury niet te streng zal zijn of over de voorlezer?

woeliej

Re: zenuwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 08:58

Zelf heb ik last van gezonde spanning, maak me nooit zo druk over. Ben dan wel net pas de B door dus kan me voorstellen dat dat minder zenuwen geeft als voor een Z proef. het eenige waar ik me wel druk om kan maken is de voorlezer gezien die nog niet 1 proef zonder fouten heeft opgelezen Nagelbijten / Gniffelen

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:42

Proefje leer ik uit mijn hoofd. Heb in principe geen voorlezer nodig maar nou rijd ik ook haast nooit wedstrijden.

Ik ben bang over hoe mijn paard zich gedraagt. Ze is zelf altijd snel stressig en schrikt van alles, thuis al. Dus ben echt benieuwd hoe ze zich gaat gedragen aankomende wedstrijd. Het gaat nu thuis zo goed dus ben bang dat ze daar een volledig ander paard word. Knipoog

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:08

ik heb geen last van zenuwen
alleen de 1ste wedstrijd
en dan moet je vooral niet op mijn pony gaan zitten,, dus ben het eigenlijk afgeleerd

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:11

Ik heb eigenlijk nooit last van zenuwen. Alleen bij SGW bij de laatste 5 sec in het starthok begint het te kriebelen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:14

Ik heb ook eigenlijk nooit last van zenuwen... Vroeger wel, maar 'k ben al een paar jaar niet zenuwachtig geweest. Behalve toen ik voor 't eerst moest vliegen (ook helemaal alleen), toen ik in 2007 voor 'n maand in m'n eentje naar de VS ging.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:31

Ik ben altijd zenuwachtig, ik ben eerder voor dressuur zenuwachtig, dan voor springen. Bij dressuur zou ik zenuwachtig zijn, omdat ik dan denk dat alles fout gaat.

fairytill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:53

Ik ben altijd wel wat zenuwachtig, maar als ik eenmaal in de proef zit heb ik geen tijd meer om daar aan te denken.

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:14

Ik ben met dressuur eigenlijk nooit zo zenuwachtig. Bij springen heb ik wel de nodige zenuwen. Dat vind ik dan toch net weer wat 'enger'.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:33

Ik ben echt gruwelijk nerveus. Gewoon veel te veel prestatiedrang. En dan dus door de stress niet presteren uiteraard Koe

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:36

Ik heb eigenlijk altijd 'last' van gezonde spanning Ja . Zodra ik op m'n paardje zit is dat trouwens over. Alleen als ik dan in de kantine op de prijsuitreiking zit te wachten begint het weer te kriebelen Clown

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 18:39

Aranel schreef:
Alleen als ik dan in de kantine op de prijsuitreiking zit te wachten begint het weer te kriebelen Clown

ja leuk is dat he? van het weekend ook. ik wist dat ik 2e was omdat ze alle punten al hadden hangen daar, maar toch zenuwe voor als je zo genoemt gaat worden Bloos

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:39

Ik stress enorm, ik wil dan alles perfect doen waardoor het dan natuurlijk net verkeerd gaat Tong uitsteken tuurlijk weet je dat je gewoon moet rijden als altijd, maar het is niet als altijd Tong uitsteken

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 00:14

Ik kan nacht ervoor niet slapen en als ik losrijd word ik gek van de spanning maar zodra ik de ring inga is alles over Clown

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 03:58

het eerste jaar dat ik cross reed was ik de hele nacht het parcours aan het repeteren, ik was zo bang dat ik verkeerd zou rijden Huilen van het lachen

NanC_Spekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:03

Een beetje gezonde spanning heb ik. als ik eenmaal aan het losrijden ben is het weer over Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:56

Ik heb weinig last van spanning, zodra ik op m'n paard zit is dat ook over.

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:05

Ik ben altijd zenuwachtig voor een wedstrijd, maar dat is gezonde spanning dus niet heel erg.
Meestal over hoe ik het zal doen en hoe mn paard eruit ziet en loopt
( bijv, niet dat ie groen als gras door de ring heen raced Clown ).

lauradelmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:07

ja soms een beetje . maar bij een gewonen wedstrijd nooit maar ben wel heel erg zenuwachtig geweest toen ik naar de brabandste kampioenschappen mogt en toen de ring in moest.

sweetytommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:13

ik heb noooit wetsrijden gereden maar het lijkt me heel eng maar weet iemant hoe je niet zenuweagtig bent met wetsrijt

Klervi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:14

ik heb nou 3 keer wedstrijden gereden
en ik begin telkens minder zenuwachtig te worden
ik neem nu ook telkens kalmeringsdruppels van
Bach Bloesem remedies

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:41

Ik heb er ook last van. Ik heb er meestal last van in diezelfde week nog. Maar als ik dan de dag moet rijden valt alles heel erg mee wat zenuwen betreft.Waar ik me vooral zenuwachtig om maak is wat mijn paard allemaal gaat doen Vork

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:24

Ik heb altijd wat last van spanning op de wedstrijddag zelf (heb nogal een prestatiedrang) maar als ga inrijden verdwijnt het gelukkig. Lachen
Tijdens het proefje komen de zenuwen weer terug als ik een fout heb gemaakt of een oefening niet zo goed ging (ook door prestratiedrang). Rij ik een fijn proefje, dan rij ik gewoon zonder zenuwen.
Tijdens een 'debuut' ben ik altijd wel zenuwachtig, ook tijdens het proefje.

Bij springen ben ik bang dat ik het parcours vergeet, dat zorgt wel voor wat meer stress. Clown

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:35

's Ochtends, voordat we op wedstrijd gaan, ben ik altijd erg gespannen. Krijg dan ook geen hap eten door mn keel Tong uitsteken . Maar als ik eenmaal aan het opzadelen ben hou ik een heel gesprek met Saros, zo stel ik hem op z'n gemak en praat ik mezelf mijn zenuwen weg. Zodra ik eenmaal aan het rijden ben heb ik nergens meer last van Lachen .

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:57

beetje gezonde spanning heb ik. niet gespannen maar een beetje kriebels dit is meestal met opzadelen en melden enzo als ik eenmaal aan het rijden ben en het voelt goed heb ik ook geen kriebels meer Clown