Laarzen gekrompen na lang niet dragen?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ment

Laarzen gekrompen na lang niet dragen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 12:13

Mijn Petrie Perfect laarzen hebben 3 jaar prima gezeten. Na ze een jaar niet gedragen te hebben, passen ze niet meer! Voor zover ik weet zijn mijn kuiten niet dikker geworden... zijn ze gekrompen?! Ziek

Het zijn coating laarzen, dus laten oprekken is geen optie. Hebben jullie andere ideeen?

Sorriso

Re: Laarzen gekrompen na lang niet dragen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:14

Ik denk toch dat het aan jouw kuiten ligt... Laarzen die opgerekt zijn kunnen wel eens terug 'krimpen' naar hun oorspronkelijke maat, maar anders kan ik me niet voorstellen dat dit gebeurt.
Ik denk dat je je portemonnee moet trekken.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:16

Ik denk toch ook dat je kuiten dikker zijn geworden... ik heb hetzelfde probleem, ik kom er niet meer. Ook coating laarzen dus optrekken is idd niet mogelijk...

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:17

Ik denk ook dat het aan je kuiten ligt. Als je de laarzen aantrekt nadat je er al een hele dag lopen enzo op hebt zitten, passen ze wel vaker niet meer. Misschien moet je een keer proberen ze 's ochtends aan te trekken, dan zijn je kuiten war dunner. En als dat niet wil, dan ben ik idd ook bang dat je je portemonnee moet trekken...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:20

Heb je al geprobeerd ze met een plastic zakje aan te trekken? Mocht dat lukken, kun je ze misschien weer wat verder uitlopen... En inderdaad 's ochtends proberen. Lachen

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 12:35

Ze zijn vanaf het begin al wat aan de krappe kant geweest, ik heb ze altijd al gedragen met een plastic zakje...

Ik kom er nog wel in, maar als ik ze aan heb begint mijn kuit te kloppen en te slapen, dat hou ik echt nog geen 5 minuten vol... Huilen

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:37

Dat probleem had ik ook met mijn vorige laarzen. Ik heb nu nieuwe besteld, want ik kom er echt niet meer in. Heb eventueel nog nieuwe laarzen te koop.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:02

Over het algemeen kun je toch proberen op te rekken hoor... Als het voorzichtig gedaan wordt, krijg je in de meeste gevallen geen probleem.

De laars wordt dan eerst week en zacht gemaakt en daarna opnieuw in (ruimere) beenblokken gezet en daarna gedroogd. Is een goedkopere oplossing dan nieuwe laarzen, het risico ligt echter wel bij jou.. dus mocht het toch niet mooi worden (wat eigenlijk niet gebeurt) is het jouw "probleem"....

Maar ja... nu kun je ze ook niet aan. Gewoon dus even langs een ruitersportzaak gaan waar ze Petrie verkopen.

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:06

Als ze echt te smal zijn geworden kan je er toch gewoon een rits in laten zetten? Daar kunnen ze je laarzen ook wat ruimer mee maken, en als er al ritsen inzitten kunnen ze die er wat ruimer inzetten.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:08

als je nog geen rits hebt kun je die er in laten zetten worden ze ook iets groter van.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:10

Maar bij een rits kan de coating ook kapot gaan. Ik heb mijn Perfect's ook laten oprekken, ik merkte er niets van omdat ze terug zijn gekrompen, maar de coating is wel heel gebleven.

__Daphnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:58

Leer krimpt niet. Knipoog Alleen zoals het idd al is gezegt wanneer jij hem hebt laten oprekken.

Kobus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:07

Ik denk dat je kuiten gegroeid zijn Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:09

lief je kuiten zijn gegroeid Haha! laarzen krimpen niet Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:10

x_Daphne_x schreef:
Leer krimpt niet. Knipoog Alleen zoals het idd al is gezegt wanneer jij hem hebt laten oprekken.

Dat leer niet krimpt is niet altijd waar, heb ooit eens mijn laarzen doornat gehad. Die waren opgedroogd toch echt gekrompen.

okido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:11

Hoi
als ze op een koude plaats staan kan het zijn dat ze iets strakker zitten als dat ze warm van binnen zijn
dan worden ze wat soepeler je zou kunnen proberen met een fohn misschien dat ze dan wel wat makkelijker aangaan of wat er al in stond een rits
succes

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 13:37

Hmm krijgen mijn arme kuiten toch de schuld Bloos

Heb nieuwe laarzen laten aanmeten, en... ze komen nog steeds op 35 kuitmaat uit, net als mijn huidige laarzen zijn... Frusty

Moet nu 12 weken wachten tot ze klaar zijn. Zou het voor die tijd nog de moeite waard zijn mijn oude laarzen op te laten rekken oid?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:24

Wel apart dat je weer op dezelfde maat uitkomt... Dan zouden je laarzen toch echt nog moeten passen lijkt mij Verward

Mocht je nog gaan oprekken wil je even laten weten of dit gelukt is... Misschien dat ik het dan ook wel ga proberen Lachen
Laatst bijgewerkt door Goldie op 22-04-08 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:26

ik zou de oude laarzen nog laten oprekken, je moet in de tussentijd toch íets...

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:23

Ik was gisteravond in de Divoza om Petrie laarzen aan te laten meten, welke mij het beste passen (kleine voetmaat, brede kuiten..).
Ze heeft mij dan ook als advies gegeven de laarzen met regelmaat te dragen, omdat wij vrouwen toch wel jojoën met ons gewicht en omvang.
Leer rekt geleidelijk wel mee, maar kan niet opeens (na 1 jr) een stukje ruimer worden Knipoog
Althans, dat is mij verteld gisteravond.

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 12:23

Citaat:
Over het algemeen kun je toch proberen op te rekken hoor... Als het voorzichtig gedaan wordt, krijg je in de meeste gevallen geen probleem.

Ben afgelopen zaterdag toch maar naar de laarzenwinkel geweest en omdat het maar een klein stukje is dat ze ruimer moeten, kunnen ze inderdaad toch opgerekt worden. Ben erg benieuwd naar het resultaat...

Wel werd mij erbij verteld dat als je ze niet regelmatig draagt, de laars weer 'terugkrimpt', vooral de coatinglaarzen.

Hmm heb dus nieuwe laarzen besteld, maar had misschien ook met alleen oprekken klaar kunnen zijn Rolleyes.

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:27

Ment schreef:
Hmm krijgen mijn arme kuiten toch de schuld Bloos

Heb nieuwe laarzen laten aanmeten, en... ze komen nog steeds op 35 kuitmaat uit, net als mijn huidige laarzen zijn... Frusty

Moet nu 12 weken wachten tot ze klaar zijn. Zou het voor die tijd nog de moeite waard zijn mijn oude laarzen op te laten rekken oid?

Wat jammer, had je plastic zakjes al geprobeerd???
Die werken super bij ontwenningsverschijnselen, het is vaag maar na lang niet dragen zitten ze idd verschrikkelijk.

rizzzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:27

Misschien zijn je voeten gewoon gegroeit!?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:52

Ze heeft nieuwe laarzen laten aanmeten en deze zijn dezelfde maat, dus de laarzen zijn echt gekrompen...

Hoeveel moet je eigenlijk betalen om ze op te laten rekken?

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 12:26

Het oprekken kost € 10,-. Dus dat is zeker nog wel de moeite waard, vóór je nieuwe laarzen gaat kopen Clown (en niet ná zoals ik nu heb gedaan).