Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mo_van_dijk schreef:Als je een goedkoop maar betrouwbaar vrachtwagentje met dubbele achterwielen (!!) op de kop kan tikken, zou ik dat zeker doen. Ik heb een auto met trailer, maar een vrachtwagentje en een kleine auto erbij lijkt mij idd ook goedkoper.
Maar de goede kleine betaalbare vrachtwagentjes zijn erg schaars!!
friesiszwart schreef:wat denk je van de kosten aan zo's vrachtwagen? Nee dan hou ik mijn trailer maar.
friesiszwart schreef:wat denk je van de kosten aan zo's vrachtwagen? Nee dan hou ik mijn trailer maar.
Suelza schreef:Ja en daarbij.. als ik over kosten begin... Mijn Vectra is vele malen duurder in onderhoud (wegenbelasting, verzekering e.d) als mijn vrachtauto...
__KELLY schreef:Suelza schreef:Ja en daarbij.. als ik over kosten begin... Mijn Vectra is vele malen duurder in onderhoud (wegenbelasting, verzekering e.d) als mijn vrachtauto...
dat is wel appart want een vrachtwagen is toch zwaarder ? dus is de verzekering toch ook duurder..
Of zie ik nu dus iets over het hoofd ?
Karin schreef:Alle voor- en nadelen zijn inmiddels al wel genoemd.
In de endurance komt er nog een nadeel bij: je moet altijd alsnog een groomauto meenemen naar wedstrijden. Groomen met een vrachtwagentje is over het algemeen niet zo heel handig.![]()
__KELLY schreef:dat is wel appart want een vrachtwagen is toch zwaarder ? dus is de verzekering toch ook duurder..
Of zie ik nu dus iets over het hoofd ?
Karin schreef:In de endurance komt er nog een nadeel bij: je moet altijd alsnog een groomauto meenemen naar wedstrijden. Groomen met een vrachtwagentje is over het algemeen niet zo heel handig.![]()
Daarom hebben veel menners tegenwordig de quad in de vrachtwagen
creool schreef:Ik word hier en daar toch gesteund in mijn idee om een vrachtauto aan te schaffen. Zeker de voordelen van het rijden spreken mij aan. Daarnaast natuurlijk de kosten.
Ik heb nu een auto die geen trailer mag trekken en mij aan wegenbelasting en verzekering (buiten de brandstofkosten om) ca. 150 euro per maand kost. Het is een zuinige diesel. Als ik een goede auto moet kopen die wel een trailer kan trekken moet ik al snel 10.000 euro neerleggen + dat ik nogeens veel meer aan wegenbelasting en verzekering moet gaan betalen. Daarbij komt dan de aanschaf van de trailer en het behalen van het BE rijbewijs.
Als ik een goede vrachtauto op de kop kan tikken voor B rijbewijs voor rond de 5000 euro, hoef ik mijn 'goedkope' auto de deur niet uit te doen. Ben ik niet veel extra kwijt aan wegenbelasting (bijvoorbeeld een 60 dagen kaart) en verzekering, en blijft het onderhoud ook binnen de perken omdat hij niet zoveel km maakt. Daarnaast vind ik het een voordeel dat ik niet 'iets' achter de auto heb hangen en dat het comfort voor mijn paard ook wordt verhoogd. Ik ga geloof ik op jacht!!
Maar even een vraagje aan de vrachtwageneigenaren: De laadklep van een vrachtauto is vaak wel behoorlijk stijler. Hoe gaan paarden hier over het algemeen mee om?
Echt waar, geloof me, als je weet wat de verschillen en de mogelijkheden zijn, dan zijn die B-rijbewijs wagentjes voor wanna-bees.