Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

janineskolla schreef:Insmeren met zonnebrand creme of een dikke laag uierzalf erop smeren! Werkt uitstekend

jesito schreef:janineskolla schreef:Insmeren met zonnebrand creme of een dikke laag uierzalf erop smeren! Werkt uitstekend
uierzalf dus echt niet doen daardoor verbrand de huid juist.
Uierzalf is een vet iets zonder factor.
probeer het zelf maar eens om op een plek van je arm een stukje in te smeren met uierzalf en ga er mee in de zon zitten, na een uur veeg je de uierzalf weg en dit plekje is dan rood.

janineskolla schreef:Insmeren met zonnebrand creme of een dikke laag uierzalf erop smeren! Werkt uitstekend
Lenneke_ schreef:Achterhalen waar dat vandaan komt. Paarden verbranden normaal niet.
Die van mij verbrande ook altijd, tot hij leverbot bleek te hebben.
Meestal is er iets niet helemaal goed met de lever of de nieren, er komt dan een stofje in de huid waardoor de huid sneller verbrand.
Helemaal als je paard nu al verbrand zou ik toch maar eens een bloedonderzoek laten doen.

Titsia schreef:Lenneke_ schreef:Achterhalen waar dat vandaan komt. Paarden verbranden normaal niet.
Die van mij verbrande ook altijd, tot hij leverbot bleek te hebben.
Meestal is er iets niet helemaal goed met de lever of de nieren, er komt dan een stofje in de huid waardoor de huid sneller verbrand.
Helemaal als je paard nu al verbrand zou ik toch maar eens een bloedonderzoek laten doen.
Lenneke amen hier ben ik helemaal mee eens!
m6girl kijk eens wat voor planten er allemaal in de weide staan, soms krijgen ze het van boterbloemen of andere planten die de lever aantasten! Sowieso zonnebrandcreme smeren, maar zou toch opteren voor een bloedonderzoek en zeker als het dier er nu al last van heeft!

maar het verlicht de pijn