Leer of rubber ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BananaMoon

Leer of rubber ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 21:03

Ik zie op Bokt veel mensen die de voorkeur geven aan leren laarzen of Jodphurs met chaps. Maar waarom nooit rubber? Bloos
Dat is toch ook goed of niet ?? En zeker veel makkelijker in de onderhoud zegt een vriendin. Knipoog

Ik zou graag de meningen en redenen van jullie willen horen.

Nannes

Re: Leer of rubber ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:06

Ik heb eigenlijk altijd met rubber gereden. gisteren voor het eerst met leer gereden, zat echt mega lekker. weet niet wat het is Tong uitsteken
tja, onderhoud. je tuig moet je ook onderhouden, dan kunnen die 2 laarzen er ook nog wel bij Clown

_Micha_

Ik vind leren laarzen vele malen fijner rijden, geven meer steun, sluiten beter aan. En ik vind het zelf ook veel mooier staan.

olgamaria

Ik krijg er altijd vreselijke zweetvoeten in ( ligt per persoon denk ik Bloos )
En ze vormen zo slecht naar je benen en voeten, wat leer wel redelijk snel doet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:08

Rubber is koud, je kan er niet mee lopen (veel te dunne zool), bahbah ik vind het niks.
Mijn leren laarzen waren meteen superveel fijner. Steun, stevig, mooi, veeel beter gevoel enz.
Maar je moet er wel het geld voor over hebben, voordat je voeten zijn uitgegroeid zou ik ze nooit aanschaffen, of je moet ze ergens goedkoop tweedehands kunnen vinden.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:09

ik vind leren laarzen mooier ogen..en ik krijg er geen zweetvoeten in

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:11

Ten eerste vind ik leren laarzen mooier dan rubberen. En ze lijken mij makkelijker in het onderhoud hoor, gewoon een goed product kopen bij de ruitersportzaak en je laarzen onderhouden, net als je tuig. Leer heeft ook een veel betere pasvorm en mits je de laarzen goed onderhoud blijven ze langer mooi dan rubberen Ja

Maxielover

Vaak gebruiken mensen rubberen laarzen als ze maar weinig rijden of geen geld hebben voor leren laarzen. Leren laarzen zijn behoorlijk duur, een beetje kwaliteit is wel boven de €200,-. Daarintegen gaan ze wel een stuk langer mee dan rubber laarzen, mits je ze goed verzorgt. Zelf vind ik ze ook warmer en het geeft meer steun. En het staat veel netter !! Ik vind het niet veel onderhoud, zo af en toe ff schoon maken en een likje vet en klaar. Kost je 5 min.

moniekk

rubber is fijn als je door een blubberweide loopt.. en is dan ook weer makkelijk af te spoelen.
leer vind ik fijner met alles wat paarden betreft, ben wat dat betreft echt een kunstof, rubber, plastic hater!

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 21:14

olgamaria schreef:
Ik krijg er altijd vreselijke zweetvoeten in ( ligt per persoon denk ik Bloos )
En ze vormen zo slecht naar je benen en voeten, wat leer wel redelijk snel doet.

Ahh, ik rijd met rubber en ze zitten me goed , vind ik. Maarja, ieder zijn smaak. Knipoog
Maar later zou ik wel eens leer willen proberen maar nu nog niet Haha!

Nannes schreef:
Ik heb eigenlijk altijd met rubber gereden. gisteren voor het eerst met leer gereden, zat echt mega lekker. weet niet wat het is Tong uitsteken
tja, onderhoud. je tuig moet je ook onderhouden, dan kunnen die 2 laarzen er ook nog wel bij Clown

Ooh, ik ben jaloers! Heb namelijk geen eigen paard Huilen Maar zijn wel behoorlijk duur vind ik. Dat zou mijn moeder niet toelaten.

Want wij zijn niet bepaald rijk maar gewoon Bloos

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:15

Ik heb ook laarzen gekregen toen ik geen eigen paard had hoor Knipoog
Ik heb ze gekregen van mijn ouders toen ik slaagde voor mijn HAVO diploma

Keke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:15

Als ik met mijn leren laarzen rijd, ligt mijn been stabieler dan dat ik met mijn rubberen laarzen rijd. Ik vind leren laarzen ook mooier, en het loopt lekkerder. Voor erg natte dagen vind ik mijn rubberen laarzen nog wel makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:16

In de zomer kun je je sokken uitwringen
In de winter liggen je tenen er los in van de kou.
En de zool vind ik altijd te slap.

Bijhouden van leer is niet zoveel werk Lachen
Nee voor mij nooit geen rubber meer Knipoog

loez

Vanaf dat ik begonnen met rijden heb ik al schoenen met chaps gedragen. Ik heb nooit fijn kunnen rijden met rubberen rijlaarzen. Ze zaten niet fijn en had er totaal geen grip mee. Dus altijd gereden met schoenen met suede chaps. Ondertussen al 4 jaar met dezelfde leren chaps en kan niet zonder ze Lachen

patsur

Ik heb ok altijd met rubber gereden. Heerlijk, water eroverheen en die dingen waren weer schoon. Nu heb ik leren laarzen, en zitten eigenlijk fijner dan mijn rubberen en heb ik het idee dat mijn benen iets stiller liggen dan met rubberen.

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:17

Als je imo ooit met leren laarzen of goede leren jophurs+chaps gereden heb, wil je nooit meer anders Haha! Het geeft meer steun en zit veel comfortabeler.
Rubberen laarzen zijn in het weiland nog wel eens handig, maar ik kan er bijna niet mee lopen, ik zal inmiddels wel te verwend zijn Bloos .

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:18

BananaMoon schreef:
Ooh, ik ben jaloers! Heb namelijk geen eigen paard Huilen Maar zijn wel behoorlijk duur vind ik. Dat zou mijn moeder niet toelaten.

ik heb ook geen eigen paard hoor, maar met bijrijdpony hoort het er ook bij.
Ik heb idd ook gewacht totdat ik uitgegroeid ben. Nu worden mijn rubber laarzen zo langzamerhand te klein en heb ik de leren van vriendin geprobeert, die ze toch niet meer draagt.

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:19

ik heb sinds een maand ook leren laarzen, had laatst mijn rubberen aan, omdat mijn leren ingevet waren en moesten intrekken,
en bij mijn rubberen had ik tijdens het rijden constant het idee dat ze afzakten omdat ze rond de enkel niet zo mooi aansluiten.
mijn leren laarzen zijn wel met rits, dus die sluiten sowieso beter aan rond de enkel dan zonder rits, maar ik wil nooit meer zonder.

daarbij komt dat die van mij niet eens zo duur waren 110 euro maar. als ze dan 2 jaar korter mee gaan dan laarzen van 250 euro ofzo vind ik dat helemaal niet erg

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:35

Voor mij leren laarzen en anders chaps maar zeker geen rubber. Leer gaat naar je voet zitten en je hebt minder last van zweetvoeten.
Mijn dochter heeft hele nette rubberen laarzen, zien eruit als leren laarzen, met echte stikseltjes en zo. Maar voor haar zijn leren laarzen niet te doen, voor ze ze ingelopen heeft is ze er al weer uitgegroeid.

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 08:45

Nannes schreef:
BananaMoon schreef:

ik heb ook geen eigen paard hoor, maar met bijrijdpony hoort het er ook bij.
Ik heb idd ook gewacht totdat ik uitgegroeid ben. Nu worden mijn rubber laarzen zo langzamerhand te klein en heb ik de leren van vriendin geprobeert, die ze toch niet meer draagt.

Ik ben nog niet uitgegroeid, maar jij hebt geluk dat je er een kon lenen van je vriendin Haha!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:11

Ik rij nu met rubberen laarzen, Maar ik wil later als mijn voeten uitgegroeid zijn ook graag jodpurs met leren chaps! Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:12

Ik rijd met rubberen laarzen, maar dat is gewoon omdat mijn budget geen leren laarzen wil Tong uitsteken Maar ik ben blij met mijn rubberen aigletjes Haha!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:15

Ik had vroeger rubberen laarzen en eerlijk gezegt mis ik ze wel. Alleen ze passen niet om mijn kuiten. Dus moest ik wel over op chaps (en daarna heb ik van iemand mijn leren gehad, waar ik alleen wedstrijdjes mee rij).

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:06

Rubber: in de zomer zweetvoeten, in de winter koude voeten. Ze bieden geen stevigheid, en zitten vooral niet lekker om de enkel. En ze zijn niet op maat te maken. Dus ze zijn meestal te wijd, dan weer te strak. En vooral te kort, zelfs voor mijn korte pootjes! En een fijne dressuurboog zit er niet op.. Qua uiterlijk alleen al vind ik het niks.
Maargoed, wie is niet met rubber begonnen? Bijna iedereen denk ik.. Rubber is leuk om te beginnen..

Leer rijd gewoon fijner. Zit steviger, ziet er mooier uit, en zijn makkelijk te onderhouden wat dat betreft.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:09

met leren kun je niet door de blubber toch? ik zou graag leren willen maar heb geen zin om ze uit te doen als ik door de wei moet bijvoorbeeld heb nu rubber maar hele slechte voeten dus in de zomer meestal gymschoenen met chaps