In het verlleden heb ik (direct of bij anderen) nog wel eens wat afleidende zaken meegemaakt die ten koste gingen van een proef. Bijvoorbeeld: een ringmeester (echt waar
) die tíjdens de proef die ene vriendin van mij uit haar hoofd aan het rijden kwam vragen wie ze was. Zij van haar apropos natuurlijk en helemaal de proef kwijt. Een hond die los was geraakt en iemand proef door kwam zeilen. Een kat die ineens door een gat uit de wand van de binnenbak kwam zetten en een meter voor een combinatie plotseling opdook waar het paard van schrok. Een luchtballon die midden in de proef vrij laag overkwam en steeds gas bijpompte (herrie!) en zo had ik gister in mijn eerste buitenwedstrijd een tent die door een windvlaag omwaaide waardoor mijn paard totaal in de stress schoot en niet echt fijn meer door de proef liep.Botte pech dit soort zaken. In hoeverre houd je als jury rekening met dit soort zaken in de punten?

Amazone was de proef nog maar net begonnen. De jury had in dit geval de proef stilgelegd. Toen alles hersteld was heeft ze eerst nog de kans gekregen om even een paar rondjes in de bak te rijden en daarna is ze de proef opnieuw begonnen. Ik vond dat het zo netjes opgelost was.