Wie rijden er nog meer in een 4-tal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diesel54

Wie rijden er nog meer in een 4-tal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 20:31

Vanavond werd ik gebeld door iemand van de vereniging of ik wil meerijden in het 4-tal!
Daar had ik al zolang zin in en nu is het dan zover Haha!
Alleen heb ik nog nooit eerder 4-tal gereden Nagelbijten / Gniffelen Dat heb ik wel gezegd hoor!
Nu ben ik wel nieuwschierig of er nog meer zijn die 4-tal starten. En hoor graag ervaringen en tips!
Onze vereniging is erg fanatiek en tot nu toe zijn ze elk jaar op het NK gestart.
Ik kom in een L 4-tal met friezen en vanaf volgende week gaan we trainen.

Nikki15

Re: Wie rijden er nog meer in een 4-tal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:18

hallo dan moet je Xsander eens vragen die gaat ook 4 tal rijden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:55

Ik ga dit jaar waarschijnlijk ook weer in een 4-tal meerijden. Ik vind het altijd wel leuk en gezellig om te doen.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:44

Ik rij geen 4 tal, maar 6 tal. Groep is dit jaar opgericht en we hebben er nu een aantal trainingen opzitten. Echt een hele leuke groep en ik vind het heel leuk om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:03

Leuk, leren jij en je paard waarschijnlijk erg veel van!

Ik heb zelf jaren in een ponyviertal meegereden (zelfs begonnen in achttal). Verschillende jaren goed mee kunnen draaien, zelfs jaar NKB kampioen nog geworden Knipoog
Afgelopen winter hebben we met de Merrell cup meegedaan voor viertallen op muziek. Reden in de klasse Z paarden en hierin ook Nederlands kampioen geworden 3 weken geleden.

Belangrijkste is veel trainen en kijken naar elkaar! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:31

Ik rijd nu een jaar of 5 viertal. Met mijn vorige pony gedaan en nu met Vinet. Het is echt heel leuk om te doen! Wij zijn Brabantskampioen in de L in 2007 geworden en 3e (met evenveel punten als 2) op de NK van 2007. Nu starten we M.

Je paard/pony leert er echt heel veel van Ja Het is echt heel leuk om te doen maar het is wel moeilijk. Vooraan en achteraan zijn echt de moeilijkste plekjes.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 08:31

Iedereen is dus heel positief!
Dat gevoel heb ik er zelf ook bij, dat het echt heel leuk is en dat je er veel van leert.

Hebben jullie nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 11:57

Goed op elkaar ingespeeld zijn. De afstanden zijn ook heel belangrijk.

Bij ons krijgt de reserveruiter van een ander les die totaal anders rijdt als ons. Dat is jammer want dat past gewoon niet in het viertal. En dan hebben we ook nog de mensen die er altijd wel in rijden, waaronder ik, die krijgen van dezelfde les en we zijn echt goed op elkaar ingespeeld. En een viertal moet ook een beetje een team zijn, tijdens, voor en na het viertal.

Maar als je op de afstanden let kom je al heel ver. Dat is iets wat normaal echt heel vaak fout gaat en dat zien ze juist heel graag.

Oja. Het is geen individueel proefje maar het is 1 geheel. Dus ga niet je eigen pony perfect rijden dat het er niet uit ziet maar probeer je aan te passen aan de rest.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 19:04

Okay, bedankt Marloes!
As zondag hebben we de eerste training. Ik heb sowieso van verschillende mensen les en pas me wel makkelijk aan, dus dat komt wel goed Pling

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:41

Heel erg leuk om te doen, dat viertal rijden. Heb het in mijn ponytijd ook gedaan. Zoals eerder genoemd wordt: je leert er een heleboel van!
Wel moet je meestal bereid zijn om naar een trainingslocatie te komen (bv. waar de clublessen zijn) voor extra trainingen. Ik leste toen 3x per week: eenmaal groepsles, en in het buitenseizoen (we reden alleen dan viertal) daarnaast 2x per week viertaltraining.

Je leert secuur rijden, je aanpassen aan elkaar (en héél goed je tuigage poetsen; inspectie naderhand Haha! ). Afstemmen en daarnaast ook heel leerzaam voor je pony.
(Ik reed een draak van een pony dat al onder eerdere ruiters viertal gereden had. De proeven hiervoor zijn jarenlang hetzelfde gebleven. Niet leuk als je achteraan rijd en je pony "Met enen aanspringen in gAAlop, MáááruSS" nog hekent en niet wacht met aanspringen.... Sigaar )

Wat ik zelf erg leuk (en goed) vind aan het meerijden in een vier- (of zes-, acht- of wat-dan-ook-) tal, is dat je minder individueel bezig bent dan het gewone wedstrijdrijden. Wij gingen destijds met veewagen met daarin 5ponies de hele dag op pad, huppa, BBQ mee en de hele dag bezig gaan.

Ook super leuk is het verenigingskampioenschap! Dan rijd je met een aantal clubgenoten diverse onderdelen; 2springen er, 2dressuren er en je start met je viertal. Ik weet niet of dit tegenwoordig nog uitgeschreven wordt.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:18

Ik heb vorig jaar in een 4tal gereden, en zijn we drents kampioen geworden ( M paarden) en na het Nk geweest.
Vondt het erg leuk en gezellig Haha!
Doe het dit jaar niet meer, ik rijd op een paard wat 6 jaar lang manegepaard is geweest en die is hier niet echt geschikt voor.
je moet in het M namelijk omste beuren aangalloperen enz. en de mijne kent het vak te goed, dus zodra de 1ste gaat gaat hij ook haha.
Maar vondt het wel heel erg leuk!

Uletta1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:25

Zeer waarschijnelijk gaan wij ook met onze vereniging een viertal starten van het zomer.
Ik rijdt hier ook in mee Haha! het lijk mij ook erg leuk, we hebben afgelopen week voor het eerst geoefent.
Het is toevallig dezelfde groep die altijd in clublessen ook met elkaar rijden.. dat is dan wel makkelijk.. het lijkt me leuk maar ook spannend.. heb nog al een driftkikker, en ben bang het snel te verpesten voor de anderen. We zullen zien... wil het wel graag:D

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 18:01

Irma_Maandag schreef:
Wat ik zelf erg leuk (en goed) vind aan het meerijden in een vier- (of zes-, acht- of wat-dan-ook-) tal, is dat je minder individueel bezig bent dan het gewone wedstrijdrijden.

Kijk, en dat is wat mij er ook van aanspreekt Ja

Op dit moment zijn er 6 gevraagd voor het 4-tal en ze vertelde me dat de beste 4 gaan rijden. Logisch.
4 weten zeker dat ze erbij wilen en 2 niet helemaal geloof ik. Dus die zijn reserve op dit moment.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:32

Afgelopen zomer heb ik in een ABC 4-tal gereden Haha! op plek 3 Knipoog
Nu kom ik in een 4-tal of 6-tal CDE

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:13

ik rijd al 6 jaar in het viertal, en al 3 jaar als kopruiter, maar dit jaar kap ik er toch echt mee.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 18:39

Vanochtend voor het eerst getraind voor de afd. dressuur. wahahhaaa nog niet zo netjes maar wel superleuk!

Yep, ik ben degene die een beetje achterop komt Bloos
Afbeelding

Yep, ik ben degene die hier niet een paardlengte ertussen heeft Bloos
Afbeelding

Maar ik doe het ook af en toe wel goed hoor Tong uitsteken
Afbeelding

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:39

Leuk om te zien... enne nog véél te oefenen Knipoog
Maar het is echt gaaf als alles precies gelijk en soepel loopt; laat ze dan maar eens filmen, héél erg leuk om te zien!
(Truukje voor paardlengte afstand = als je over de oren van je paard nèt de staartaanzet van je voorganger kunt zien)
Succes verder!
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 27-04-08 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:40

Wij rijden 4 tal opwedstrijd, erg leuk

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 20:36

Irma_Maandag schreef:
Leuk om te zien... enne nog véél te oefenen Knipoog
Maar het is echt gaaf als alles precies gelijk en soepel loopt; laat ze dan maar eens filmen, héél erg leuk om te zien!
(Truukje voor paardlengte afstand = als je over de oren van je paard nèt de staartaanzet van je voorganger kunt zien)
Succes verder!

Hahhahaaa, dat kan je wel stellen. we zijn ook nog een beetje aan het zoeken wie er waar rijd. eerst reed ik als 2de en dat ging qua tempo heel lekker, maar een van de dames die wat achteraan reed kon niet meekomen in tempo en kwam toen op mijn plekje. Vond ik wel jammer, want toen moest ik steeds compenseren in tempo.

Die tip zijn we mee begonnen om te oefenen! Maar toch bedankt. Haha!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:31

ik heb 2 jaar in het 4tal van onze manege gereden
vondt het altijd wel leuk, alleen was altijd onderling veel gezeur.
dus ben er toen mee gestopt.
het is opzich wel leuk! zeker toen we ook nog naar het NK mochten!

veel plezier met het trainen!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:48

Ik heb ook een jaar of wat viertal gereden, Z paarden. Maar dat is uit elkaar gevallen omdat ik en nog iemand het individueel voor het viertal lieten gaan Bloos

Ik zag het viertal meer als een "uitstapje" en niet als serieuze zaak, ik vind mijn individuele rijden veel belangrijker.

Er is nu weer een nieuw viertal in onze club en daar is afgesproken dat het viertal voor alles gaat, dus als je eigen start op een kampioenschap in de knoei komt door het viertal MOET je het viertal voor laten gaan......

Je begrijpt, ik zit dus niet in dit nieuwe viertal, alhoewel ik het altijd wel erg leuk vond om te doen!

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:53

Ik rijd nu ook in een viertal met mijn nieuwe pony. Heb het vorig jaar ook al gedaan. Ik moet achteraan starten, vorig jaar ook, al was dat niet zo'n geweldig idee aangezien ze altijd voorop wil lopen.
Met mijn nieuwe pony gaat het eigenlijk wel goed. Wij rijden alleen met 2 C-pony's en 2 E-pony's. Ik heb een E-pony, maar het tempo is voor ons te laag, vooral in de galop en het tempo is voor hun aan de hoge kant.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:54

ik heb zelf vroeger altijd mee gereden (pony`s en paarden) en nu begeleid ik al 3 jaar de viertallen zelf!

nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:10

Hier even een vraagje over 4tal rijden. Mag je op het zelfde moment gaan lichtrijden en doorzitten? Dan lijkt het wat minder rommelig. En waar/hoe moet de commandant groeten? Graag tips!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:18

Die foto's zien er goed uit voor de 1e keer Tong uitsteken

We rijden inmiddels M met het viertal. We waren vorige wedstrijd 1e geworden met 161 en 164 pnt Haha! De meeste aantal punten van de hele dag en alles klasses Haha! Dat zijn er nogal wat als 150 punten ongeveer 1 wp is *LOL*