Gratis paard, laten keuren of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki27

Gratis paard, laten keuren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 11:45

Mijn nichtje kan haar verzorgpaard plus bijbehorende spullen van de eigenaar overnemen omdat die ernstig ziek is en niet meer voor het dier kan zorgen. Mijn nichtje verzorgt het paard al drie jaar en wil hem graag hebben. Het paard is 10 jaar oud en wordt recreatief en in dressuurlessen gereden. Hij heeft in de drie jaar dat mijn nichtje hem verzorgt 1 keer een blessure gehad, maar de dierenarts heeft toen geconstateerd dat die blessure weer helemaal genezen was.

Vinden jullie dat ze dit paard moet laten keuren? Ik vind van niet, het paard heeft nooit iets gemankeerd en als hij iets zou mankeren was mijn nichtje daar in de afgelopen drie jaar wel achter gekomen. Bovendien hoeft ze niets te betalen voor het paard (ze gaat overigens wel als dank een kadootje brengen bij de eigenaresse Knipoog )

p.s. mijn nichtje kan zelf niets plaatsen, want ze is aan het verhuizen en heeft momenteel even geen internet. Vandaar dat ik het voor haar doe Knipoog

Groetjes Kiki

jiehaaa

Re: Gratis paard, laten keuren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:47

Ik zou het paard in dit geval ook niet laten keuren.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:47

Tja moeilijk. Als ik ooit een paard kado krijg doe ik het denk ik wel, zo zijn beiden partijen er op dat moment zeker van dat het paard in goede gezondheid verkeert, en dat daar later geen discussies over kunnen komen.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:48

Nee hoor, zou ik ook niet doen. Ze kent het paard en bovendien kost het haar niks.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:49

Ik zou het niet doen. Je kent het paard al 3 jaar en hij heeft dus zo goed als nooit iets gehad. Hij kan altijd wat krijgen maar dat kan ook als hij gekeurd is.

Anoniem

Ik ook niet... Ze kan het paard zo overnemen, ze kent het paard, en het zou me zelfs niet verbazen wanneer ze het paard over zou nemen zelfs al wordt 'ie niet goedgekeurd...

RianneH

Puur radioneel zou ik zeggen alles klinisch keuren voordat je het koopt.

Maar in dit geval, en als ik mezelf in de situatie indenk. Zou ik niet keuren. Zou ik deze 'kans' krijgen, dan nam ik het paard ongeacht de afwijkingen. Enigste wat een keuring dan opleverd is onzekerheid en kennis van de afwijkingen. En dat is niet altijd een voordeel. Ik zou het dus zo doen.

Maar wat wil ze gaan doen met het paard? Fokken? Keuring? Wedstrijden? Of alleen beetje rijden en omtutten, dat moet ze zichzelf wel afvragen Knipoog

Succes!

SanneK

nou, ik zou hem niet laten keuren,
want ze wil hem neem ik aan wel heel graag hebben..
dus dan heeft het ook niet zo heel veel zin ..
Als ze hem goed kent en als die ene blessure goed genezen is,
dan zie ik er zo geen problemen bij! Knipoog

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:50

JE mag een gegeven paard niet in de mond kijken, klinkt het spreekwoord. Ik denk dat ik hem ook niet zale laten keuren in principe als je via een omweg kijkt is dat paard al 3 jaar in haar handen. Om maar zo uit te leggen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:51

Tuurlijk wel laten keuren. Paard kan dan wel nooit iets hebben, maar het kan nooit kwaad hem eens door een da te laten checken toch? Kun je het net zo goed nu laten doen onder de noemen 'keuring'.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:51

ik zou m niet laten keuren

umiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:52

De vraag is waarom keuren? Zijn er uitkomsten van de keuring die gevolgen hebben voor het aannemen van dit 'kado'? Zo niet, dan zou ik het geld in mijn zak houden en me gelukkig prijzen met de loop van zaken.

(Ik bedoel dit verder niet bot, het is natuurlijk niet leuk voor de eigenaresse)

Bij aankoop zou ik altijd minimaal klinisch keuren, maar daar gaat het nu niet om.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:54

Alleen als ze hem wil laten verzekeren moet ze hem laten keuren.
anders zou ik het zo laten ze ken hem al 3 jaar en weet dus wat er makeerd.
Ik zou die man een leuke kado geven of een grote taart als ie daar van hou.
en een dikke knuffel.

ze moet gewoon lekker genieten wat ze gekregen heb.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:55

Ze kent het paard dus ik zou het ook niet laten keuren

Kiki27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 11:55

RianneH schreef:
Puur radioneel zou ik zeggen alles klinisch keuren voordat je het koopt.

Maar in dit geval, en als ik mezelf in de situatie indenk. Zou ik niet keuren. Zou ik deze 'kans' krijgen, dan nam ik het paard ongeacht de afwijkingen. Enigste wat een keuring dan opleverd is onzekerheid en kennis van de afwijkingen. En dat is niet altijd een voordeel. Ik zou het dus zo doen.

Maar wat wil ze gaan doen met het paard? Fokken? Keuring? Wedstrijden? Of alleen beetje rijden en omtutten, dat moet ze zichzelf wel afvragen Knipoog

Succes!

Ze krijgt 1 keer in de week dressuurles en ze rijd recreatief (bos). Soms doet ze mee aan een onderlinge wedstrijd op de vereniging in de buurt. Dit wil ze ook in de toekomst met het paard blijven doen. Kortom: lekker tutten idd Haha!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:56

In dit geval zou ik hem niet laten keuren.
Het paard heeft een leeftijd waarop ernstige problemen er al uit zouden zijn gekomen.
Bovendien kent ze het paard al drie jaar en heeft hij slechts een keer een blessure gehad.
Ongelukjes kunnen altijd gebeuren waardoor een paard geblesseerd raakt, daar helpt een keuring ook niet tegen.

Als ze wel wil weten hoe het ervoor staat met het paard dan kan ze het paard laten keuren als het van haar is en niet als voorwaarde voor het wel of niet accepteren van het paard.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:58

WEL laten keuren!
Ik heb een paardje willen kopen dat ik al vanaf veulenaf kende (was toen 4 jr) Heb haar voor de zekerheid laten keuren en werd afgekeurd!
Dus ookal ken je het paard al langer, je kunt er niet in kijken.

Kiki27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 11:59

Machonito schreef:
Alleen als ze hem wil laten verzekeren moet ze hem laten keuren.
anders zou ik het zo laten ze ken hem al 3 jaar en weet dus wat er makeerd.
Ik zou die man een leuke kado geven of een grote taart als ie daar van hou.
en een dikke knuffel.

ze moet gewoon lekker genieten wat ze gekregen heb.

Ja, ze gaat zeker iets leuks kopen voor hem! Het is geen leuke situatie zoals het moet gaan op deze manier, maar die man is blij dat hij zijn paardje in goede handen achterlaat.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:59

Ik zou in dit geval ook geen keuring uitvoeren, ze kent die pony al zolang.

Wel lief van de eigenaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:02

Nee hoor, ik zou 'm ook niet laten keuren. Een cadeau en een dank je wel zou ik uiteraard wel doen Ja
Ze kent het paard, ze kent de eigenaar, dan wordt ze vast niet bedonderd.
Zou ze het paard en de eigenaar verder neit kennen dan is het weer een ander verhaal, maar ze heeft al 3 jaar lang plezier met dit paard, lekker mee doorgaan Ja Haha!

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:03

Ik zou hem niet laten keuren. Ze kent hem al 3 jaar en natuurlijk is krijgen iets heel anders dan kopen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:04

Ik proef hier een beetje uit de berichten alsof het een 'aankoop'keuring betreft. En dat je de eigenaar voor het hoofd zou stoten als je laat keuren. Dat is toch helemaal niet zo? Ik ga er vanuit dat ze het beestje gewoon aanneemt (dat lijkt me wel duidelijk) en de vraag is gewoon 'moet ze het dier in het algemeen laten keuren'.
Nou, dan zeg ik ja. Omdat het gewoon altijd goed is om eens een check te doen. Heeft toch niets te maken met wel of niet aannemen van het kado?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:06

Nouja, het ligt er natuurlijk wel een beetje aan. Ken ik het paard al 3 jaar, dan zou ik het niet doen. Krijg ik zomaar een paard, dan wel en dat heeft niks te maken met het wel of niet aannemen van een paard.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:07

Paard heeft idd al een leeftijd waarop echte gebreken wel bekend moesten zijn. Ik zou ten opstaande voor de 'oude' eigenaar niet gelijk laten keuren, komt lijkt me wat raar over. Als je toch zeker aanneemt dan zou ik gewoon een tijdje wachten en dan eens een controle laten doen. Mits je dit voor eigen gemoedsrust wilt laten doen natuurlijk. Een extra controle is zeker nooit weg natuurlijk.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:07

Als de keuring niet in orde is, zou ze dan het paard niet nemen?? Ik neem aan dat ze hem zowiezo wil hebben, ivm emotionele band ed.
Dat heb je natuurlijk niet met een paard dat je koopt en nog niet kent.

Ik zou hem niet laten keuren, tenzij ze hem zou weigeren als ie afgekeurd wordt...